Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerflickan
Haha ja det är oftast ren misär. Kräver en otroligt ljudisolerad nybyggd takvåning för att man skall trivas.
Lägenheter, oftast hyresrätter med kass standard ( vilket det är i Sverige) ger ingen livskvalitet.
Fula gamla parkettgolv och plastmattor, fula kök, bristande ventilationslösning, äckliga badrum med plastmattor, lyhörda och äckliga trapphus.
USCH.
Inte konstigt så många är mentalt sjuka i Sverige när detta är vår standard. Alldeles för höga hyror också. Där är bostadsrätt bättre i regel dock men ändå.
USCH.
Helt sjukt att man ens finner sig i att ta emot denna skit. Att denna låga levnadsstandard anses normalt i ett I-land.
Det där beror mycket på vem man är och vilka behov man har.
Bor själv i Villa och har gjort det så länge jag kunnat skulle sakna friheten med tomt och lyhördheten skulle nog vara ett bekymmer om jag flyttade till lägenhet.
Bodde i lägenhet fram till jag fyllde 3(Så det minns jag inte) samt mellan 18-25(Då var det skönt att slippa ett större ansvar då man mest sov och tvättade sig där och hade nån stans att förvara grejer och kläder.)
Min mormor var själaglad när hon flyttade in till en lägenhet, slapp vedhuggning snöskottning hade grannar nära etc.
Samma med frugans älsta grabb, han jobbar i hela världen är hemma mindre än 100 dar om året och vill absolut inte ha nån fastighet med tomt att ta hand om, även om han skulle leja ut det.
Så det är stor skillnad mellan olika människors önskemål och behov, det är bra att det finns olika möjligheter.