2022-01-30, 13:11
Medlem
seksurobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pysslingen22
Nä jag hittar inte heller honom på någon adress konstigt nog. Henrik kastrullen eriksson Wiik benämns han men hittar ingen adress. Hans fd sambo bor själv. Men hans pappa **** **** visar upp sitt barnbarn och skriver att det är Henriks så han finns men har gömt sig bra.

Av vilken jävla orsak hänger du ut den stackars pappan, pysslinghjärna?
Citera
2022-01-30, 13:34
Medlem
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det var i den kontexten du frågade.

Jag har komplex för min lilla kuk. Men efter att ha läst din historik mår jag mycket bättre.

Du går igång på tjejer med snopp och kärringar över 70. Sen använder du tydligen stora mängder anabola. I spruta också...

Oj så kränkt du blev. Är du en kränkt vit man?
Jag citerade ett inlägg där jag frågade vem "5 finger-Tobbe" är.

Läs om, läs rätt.
P.S min flickvän har större kuk än dig.
Citera
2022-01-30, 13:45
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Inte så säker på det.

Även om jag ogillar peddos så känns det hela en aning skevt, dom måste ju blivit anmälda någon gång.
Rättssäkerhet innebär att alla är oskyldiga tills man inte längre är det, och ska så behandlas. Detta gäller alla. Åsikter är irrelevanta.

I den mån samhället och dess medborgare inte tycker så så har dom fel. Laglydiga pedofiler har rätt att ha sina anställningar, fruar, vänner, barn, social status och image kvar.

Lagen tillämpas. Rätten gäller i stort sett alla och detta är inte diskutabelt.
Senast redigerad av Simon2022 2022-01-30 kl. 13:49.
Citera
2022-01-30, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
Av vilken jävla orsak hänger du ut den stackars pappan, pysslinghjärna?

Nä det var idiotiskt. Hann inte redigera bort det. Läxa lärd.
Citera
2022-01-30, 14:08
Medlem
Den siste pappskallen, peddo- Brian verkar vara gift med en kvinna som genomgått cancer för några år sen…kul att få detta slängt i ansiktet nu 🤮
Citera
2022-01-30, 14:09
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Eftersom polisen är så eftersatta uppskattar jag detta initiativ mer och mer.

Ur ett juridiskt perspektiv, de säger att de ska polisanmäla, vad finns där att polisanmäla? De har skrivit med vuxna. Är det olagligt att skriva till någon man tror är ett barn men som inte är det? Vad är brottsrubriceringen?
Citera
2022-01-30, 14:26
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Ur ett juridiskt perspektiv, de säger att de ska polisanmäla, vad finns där att polisanmäla? De har skrivit med vuxna. Är det olagligt att skriva till någon man tror är ett barn men som inte är det? Vad är brottsrubriceringen?
Kan om inget annat föranleda orosanmälan. Källa Wikipedia:
Citat:
I DSM-IV-TR finns tre kriterier för pedofili. En person är en pedofil om
personen under minst sex månader har återkommande kraftigt sexuellt upphetsande fantasier, drifter, eller beteenden, rörande ett eller flera förpubertala barn (i allmänhet barn som är 13 år eller yngre),
personen har utlevt dessa drifter eller de sexuella drifterna eller fantasierna har märkbart plågat personen eller har gett honom eller henne sociala svårigheter samt
personen är minst 16 år gammal, och minst fem år äldre än det eller de barn som åsyftas i det första kriteriet.
Citera
2022-01-30, 14:28
Medlem
Citat:

I de fall pedofilen har skickat nakenbilder så anmäls dem för sexuellt ofredande.
Citera
2022-01-30, 14:36
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vem är tjejen som skämtade att köra om cykelpeddot, insta?

Tjänar dessa två några pengar på dumpen eller är det enbart som en hobby för dom?

Måste ju ta lite tid att sitta och grooma en massa olika peddos, först ska man ju få napp också, sen bestämma träff.

Är det inte ett brott det dom gör?
Det är Sara.

De har ett Swishnummer på sidan där privatpersoner som gillar initiativet och vill stödja dem kan swisha dem valfri summa. Gissningsvis går en del till de själva, och en del till organisationer de nämnt tidigare.
Jag gillar den modellen. Någon har startat ett initiativ, youtubekanal, streamar på twitch etc och bidrar med ett värde i form av aktion, kunskap och idéer eller underhållning och privatpersoner som uppskattar det stödjer dem att fortsätta. Så länge de också skattar på det.

Enligt dem själva är det lagligt, men det är mycket ''de menar eller påstår'' (anser), huruvida det faktiskt är så är frågan.
Om det är försvarligt eller inte är fortfarande ett frågetecken. Det har inte prövats än. Men då det är den som blivit utsatt för förtalet (i de flesta fall) själva måste anmäla det, är ju frågan om det kommer gå så långt.

De har dessutom fel, även sanningsenliga uppgifter kan dömas som förtal. Om det är sant eller inte är irrelevant så länge syftet är att ärekränka någon annan.
https://dumpen.se/2022/01/07/darfor-...umpen-lagligt/
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
De är snart 40 uthängda. Självmordsfrekvensen i landet ligger väl runt 20 per 100 000 män, alltså 1 på 5000. Ja, det är fortfarande långt kvar tills vi kan förvänta oss ett självmord av rent sannolikhetsmässiga skäl. Men risken lär vara klart förhöjd i den uthängda gruppen långt innan de blev just uthängda. Alla är psykiskt sjuka och lär bara bli ännu sjukare nu med stigmat som detta innebär. Det enda som verkar mot självmord är den påtagliga lågbegåvningen. Hälften är på gränsen till förståndshandikappade och suicidrisken är lägre i en sådan grupp än hos befolkningen generellt.

Har man förlorat allt lär självmordstankar ändå bli vardagsmat. Ett par självmord skulle dessutom vara intressant för dynamiken kring sidan. Hur skulle Sjöberg reagera på det?
Suicidrisken för utsatta barn är dock än högre, än för (även de uthängda) pedofilerna.

Sjöberg får faktiskt den frågan i På gränsen med Peter Jihde (s 5, avs. 2). Han skiter i. Tycker att hans tröja i avsnittet är ganska talande för hans ställning i sammanhanget. ''If pedophilia is just sexuality, then burying them is just gardening''.
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
vad heter tjejen och killen i videoklippen på dumpen.se

som någon skrev tror jag inte självmord är så vanligt bland pedofiler

de bryr sig inte typ som heroinister men de kan ju överdosera

jag tror det krävs mer, varför körde de inte på honom när han cyklade
börja kalla pedofiler för barnamördare så kanske det börjar ända nåt

Tar de kontakt med arbetsgivare och familj etc?
Menar du de som hänger ut dem är det Patrik och Sara.

Ja, de tar kontakt med deras ev. sambos/familjer och (vad jag tror) arbetsgivare - annars har andra kommenterat att de själva kontaktat deras arbetsgivare etc.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-01-30 kl. 15:10.
Citera
2022-01-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Få inte kåtslag nu när ni ser helkroppsbilden, tjejer :

https://dumpen.se/2022/01/30/kinky-b...sig-napp-igen/

Klockrent när bilen åker förbi och föraren ropar "Bra jobbat Patrik".

Stabil pläp på äcklet också, jävligt tveksam till att den lille blir 18 cm som han påstår i chatten.
Senast redigerad av empompom 2022-01-30 kl. 14:40.
Citera
2022-01-30, 14:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

De polisanmäler kukbilderna för ofredande. Vilket det ju är att skicka en kukbild till någon som inte bett om en sådan. Rent juridiskt som diskuterats tidigare i tråden är det dock högst osäkert om polisen ens kommer utreda dom. För att det ska vara ett brott måste ju personen blivit just ofredad av bilden känts sig kränkt. De som sitter och chattar här förväntar sig ju bilder av det här slaget och när de får en mer säkert tänker "Fan ja! Nu har vi den jävulen på kroken ordentligt!"

Annars juridiskt detta med barn. Nej det är inte brottsligt enligt svensk lag eftersom det aldrig funnits med något riktigt offer ett riktigt barn. Det är ju en av sakerna Dumpen vill ska ändras på. Så att det blir likt i USA tex att det är ett brott fastän det är en vuxen som spelar vara ett barn.
Citera
2022-01-30, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
I de fall pedofilen har skickat nakenbilder så anmäls dem för sexuellt ofredande.
Citat:
http://lagen.nu/begrepp/Upps%C3%A5t
I och med NJA 2004 s 176 fastslog högsta domstolen att likgiltighetsuppsåtet bör utgöra uppsåtets nedre gräns.
Bör pedofiler kunna inse att det är Sjöberg? Med vilket uppsåt sker sexuellt ofredande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in