Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Vem är tjejen som skämtade att köra om cykelpeddot, insta?
Tjänar dessa två några pengar på dumpen eller är det enbart som en hobby för dom?
Måste ju ta lite tid att sitta och grooma en massa olika peddos, först ska man ju få napp också, sen bestämma träff.
Är det inte ett brott det dom gör?
Det är Sara.
De har ett Swishnummer på sidan där privatpersoner som gillar initiativet och vill stödja dem kan swisha dem valfri summa. Gissningsvis går en del till de själva, och en del till organisationer de nämnt tidigare.
Jag gillar den modellen. Någon har startat ett initiativ, youtubekanal, streamar på twitch etc och bidrar med ett värde i form av aktion, kunskap och idéer eller underhållning och privatpersoner som uppskattar det stödjer dem att fortsätta. Så länge de också skattar på det.
Enligt dem själva är det lagligt, men det är mycket ''de menar eller påstår'' (anser), huruvida det faktiskt är så är frågan.
Om det är försvarligt eller inte är fortfarande ett frågetecken. Det har inte prövats än. Men då det är den som blivit utsatt för förtalet (i de flesta fall) själva måste anmäla det, är ju frågan om det kommer gå så långt.
De har dessutom fel, även sanningsenliga uppgifter kan dömas som förtal. Om det är sant eller inte är irrelevant så länge syftet är att ärekränka någon annan.
https://dumpen.se/2022/01/07/darfor-...umpen-lagligt/
Citat:
Ursprungligen postat av
Lysturken
De är snart 40 uthängda. Självmordsfrekvensen i landet ligger väl runt 20 per 100 000 män, alltså 1 på 5000. Ja, det är fortfarande långt kvar tills vi kan förvänta oss ett självmord av rent sannolikhetsmässiga skäl. Men risken lär vara klart förhöjd i den uthängda gruppen långt innan de blev just uthängda. Alla är psykiskt sjuka och lär bara bli ännu sjukare nu med stigmat som detta innebär. Det enda som verkar mot självmord är den påtagliga lågbegåvningen. Hälften är på gränsen till förståndshandikappade och suicidrisken är lägre i en sådan grupp än hos befolkningen generellt.
Har man förlorat allt lär självmordstankar ändå bli vardagsmat. Ett par självmord skulle dessutom vara intressant för dynamiken kring sidan. Hur skulle Sjöberg reagera på det?
Suicidrisken för utsatta barn är dock än högre, än för (även de uthängda) pedofilerna.
Sjöberg får faktiskt den frågan i På gränsen med Peter Jihde (s 5, avs. 2). Han skiter i. Tycker att hans tröja i avsnittet är ganska talande för hans ställning i sammanhanget. ''If pedophilia is just sexuality, then burying them is just gardening''.
Citat:
Ursprungligen postat av
elbel
vad heter tjejen och killen i videoklippen på dumpen.se
som någon skrev tror jag inte självmord är så vanligt bland pedofiler
de bryr sig inte typ som heroinister men de kan ju överdosera
jag tror det krävs mer, varför körde de inte på honom när han cyklade
börja kalla pedofiler för barnamördare så kanske det börjar ända nåt
Tar de kontakt med arbetsgivare och familj etc?
Menar du de som hänger ut dem är det Patrik och Sara.
Ja, de tar kontakt med deras ev. sambos/familjer och (vad jag tror) arbetsgivare - annars har andra kommenterat att de själva kontaktat deras arbetsgivare etc.