2022-01-30, 07:03
Medlem
Zaedrewss avatar
För att gå vidare om Sara ljuger eller inte i fallet med den utveckligsstörda. Det är väl så enkelt antingen ljuger hon eller så har personalen på det boendet begått tjänstefel? Man får inte prata om brukare med någon obehörig.

Man får dessutom abslout inte vägra en brukare tillgång till nätet. Fan de som sitter på rättspsyk har tom oftast tillgång tillgång till näter. Det anses som en rättighet. Enda som kan och hindras är de som sitter i finkan. Ett gruppboende och dess personal kan garanterat inte bestämma något sådant. Om så åter ett grovt tjänstefel.

Så hon behöver inte ljuga. Personalen kan ha begått en massa alltså övergrepp själva.
Citera
2022-01-30, 07:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Det görs ju inte tillräckligt hos polisen för att hitta dom. Så dumpens arbete är ju väldigt mycket bättre än att dom troligtvis sluppit undan helt. Dumpen anmäler dessutom det dom kan till polisen och det om något ger ju grunder för att ha koll på vad personen gör framöver. Det sociala straffet är nog värre än att åka in i finkan utan att det direkt uppmärksammas dessutom.
Man kan vrida och vända på det. Men dumpen gör ett grymt jobb som ingen annan gör.

Verkar som det. I fallet med han som ertappades sitta och runka i bilen så ska han ha skickat barnporr med en 8-åring till dumpen. Det anmälde de till polisen och polisen la ner det direkt.

Får man spekulera lite så att de just gör polisens jobb gör att polisen kommer göra så. Lägga ner alla deras anmälningar på direkten om tex de här kukbilderna. Är det en sak polisen ogillar är det när medborgare tar rättvisan i egna händer och leker poliser. Det är deras uppgift som riktig polis att vara poliser. Om de accepterar det sjunker deras eget berättigande.

Bara en gissning men också anledning varför när media pratar med poliser hur negativa de är till dumpen. De behöver inte vara peddokramare som Sjöberg skulle uttrycka det varför de inte hjälper till utan mer bry sig om att deras egen uppgift som polis marginaliseras.
Citera
2022-01-30, 07:22
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Finns tyvärr många peddos i denna tråd som gör allt för att såga dumpen.

Precis finns ingen vettig människa som skulle tyckte sudan är dålig. Det enda som hade varit ännu bättre om polisen var med och grep dem direkt. Skicka in på psyket direkt.
Citera
2022-01-30, 07:25
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För att gå vidare om Sara ljuger eller inte i fallet med den utveckligsstörda. Det är väl så enkelt antingen ljuger hon eller så har personalen på det boendet begått tjänstefel? Man får inte prata om brukare med någon obehörig.

Man får dessutom abslout inte vägra en brukare tillgång till nätet. Fan de som sitter på rättspsyk har tom oftast tillgång tillgång till näter. Det anses som en rättighet. Enda som kan och hindras är de som sitter i finkan. Ett gruppboende och dess personal kan garanterat inte bestämma något sådant. Om så åter ett grovt tjänstefel.

Så hon behöver inte ljuga. Personalen kan ha begått en massa alltså övergrepp själva.

På exempelvis serviceboenden är det inte helt sällan de vanliga internetleverantörerna som står för TV/nät etc precis som vi andra har och det är avtal med den enskilde boende. Det är inte på något sätt legio att kommunerna har några specialuppkopplingar för handikappade eller psykiskt sjuka som dom kan sanktionera helt godtyckligt.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-30 kl. 07:29.
Citera
2022-01-30, 07:30
Medlem
Varför verkar ingen känns igen Patrik Sjöberg? Han är ju fan en legend.
Citera
2022-01-30, 07:36
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon2022
I så fall hade åtminstone principen om att varken hot eller sponsorer har rätt att tycka något stått fast i ur skur. Det är jag som är ansvarig utgivare här och jag lever efter lagen. Var i lagen står det att man måste ta hänsyn till stollar?
Kanske att jag hade hoppat över en och annan men i så fall bara utifrån eget tycke och/eller varvat med någon slumpmässig.
De som hade hjälpt mig hade jag varit beroende av men jag inte tillåtet det få krocka med principer om yttrandefrihet på mina villkor. Basta.

Brottsbalken, kapitel 5, första paragrafen:
Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Citera
2022-01-30, 09:07
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Jag har hans namn men hans sociala medier är borta så där är inte mycket att snoka i.

Edit. Hans fb var tydligen kvar men han har tagit bort bilderna på sig själv

Jag såg att han fanns med på bild under hans ex. sambos profil.
Citera
2022-01-30, 09:28
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ingen liten skam de uthängda måste känna. Jag tror det bara är en tidsfråga innan vi får höra om första självmordet på ett eller annat sätt.
De är snart 40 uthängda. Självmordsfrekvensen i landet ligger väl runt 20 per 100 000 män, alltså 1 på 5000. Ja, det är fortfarande långt kvar tills vi kan förvänta oss ett självmord av rent sannolikhetsmässiga skäl. Men risken lär vara klart förhöjd i den uthängda gruppen långt innan de blev just uthängda. Alla är psykiskt sjuka och lär bara bli ännu sjukare nu med stigmat som detta innebär. Det enda som verkar mot självmord är den påtagliga lågbegåvningen. Hälften är på gränsen till förståndshandikappade och suicidrisken är lägre i en sådan grupp än hos befolkningen generellt.

Har man förlorat allt lär självmordstankar ändå bli vardagsmat. Ett par självmord skulle dessutom vara intressant för dynamiken kring sidan. Hur skulle Sjöberg reagera på det?
Citera
2022-01-30, 09:31
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Har man förlorat allt lär självmordstankar ändå bli vardagsmat. Ett par självmord skulle dessutom vara intressant för dynamiken kring sidan. Hur skulle Sjöberg reagera på det?

Det är bra.
Vi pratar om människor som våldtar barn.
Citera
2022-01-30, 09:43
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Jag såg att han fanns med på bild under hans ex. sambos profil.

Säker på att du är rätt på det? Hans numera exfru har inte heller några foton på honom vad jag kan se och har dessutom bytt sitt efternamn. (Förståeligt..)
Citera
2022-01-30, 10:04
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Säker på att du är rätt på det? Hans numera exfru har inte heller några foton på honom vad jag kan se och har dessutom bytt sitt efternamn. (Förståeligt..)

Jo hon har ett annat efternamn men ser nu att hon rensat en hel del bland bilderna, finna 1 kvar på honom men inte jätte tydlig och då ligger dom i sängen, han ser ut att sova medan hon och dottern fular sig.
Citera
2022-01-30, 10:08
Medlem
Bizmarcks avatar
Fan vad ni sitter här inne och gottar er i misären! Visst, häng ut förbrytare, jag skiter i vilket! Men att sitta och snoka reda på samt kartlägga familjemedlemmar, släktingar, exfruar, barn etc är inget annat än rent smutsigt pöbelbeteende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in