Citat:
Först och främst ber jag om ursäkt.Självklart Skulle vi inte kunna ha det enligt tystnadsplikten och den nya sekretesslagen (OSL).
Men en omvårdnads dragaren som kallas "brukare" skulle skriva på ett medgivande så skulle det gå alldeles utmärkt att ha ett sådant samtal.
Och jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så himla svårt att tro att jag har jobbat med det här? Det är liksom ingen större Merit.
Jobbet Jag har idag är betydligt av en helt annan kaliber än att sitta som en chef och tjafsa med undersköterskor, sjuksköterskor till viss del och en massa vårdbiträden.
Har du några fler frågor så är du välkommen att ställa dem.
Denna Sara har med andra ord ingenting som helst att göra på ett gruppboende och hon kommer inte att komma i närheten av ett sådant heller förrän personalen kör väck henne.
Däremot ser jag inga som helst hinder för att hon skulle skicka detta vidare till polisen.
Men en omvårdnads dragaren som kallas "brukare" skulle skriva på ett medgivande så skulle det gå alldeles utmärkt att ha ett sådant samtal.
Och jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så himla svårt att tro att jag har jobbat med det här? Det är liksom ingen större Merit.
Jobbet Jag har idag är betydligt av en helt annan kaliber än att sitta som en chef och tjafsa med undersköterskor, sjuksköterskor till viss del och en massa vårdbiträden.
Har du några fler frågor så är du välkommen att ställa dem.
Denna Sara har med andra ord ingenting som helst att göra på ett gruppboende och hon kommer inte att komma i närheten av ett sådant heller förrän personalen kör väck henne.
Däremot ser jag inga som helst hinder för att hon skulle skicka detta vidare till polisen.
Precis som att jag bara är en anonym användare för dig, är du detsamma för mig. Första gången jag såg din användare var i den här tråden. Det handlar snarare om källkritik. Jag misstror dig inte.
Med tanke på min egen släkt och deras meriter, vet jag att en enhetschef inom LSS inte är någon större bedrift. Hade jag inte gett dig ''the benefit of the doubts'', hade jag inte frågat heller.
Jag är mindre intresserad av dig, eller andra, mer intresserad av datan som representeras. Alla kan ha vilka åsikter eller tankar kring dumpen och Sara, Patrik & co, de vill. Jag är bara intresserad av att de tankarna är så befattade i så pass objektiva data och verklighet som möjligt.
Det har tidigare i tråden framkommit kritik av Saras inlägg där de påstår att hon ljuger med tanke på att samtal förts emellan förälder, Sara, brukare (patienten) och vårdare förekommit vid ett av fallen de valt att inte publicera. Just pga sekretesslagen, men där jag också vet att sekretesslagen inte gäller vid dylika omständigheter. Våldtäkt av barn eller skäliga misstankar om framtida återupprepning av det (bla).
Mina frågor gäller just specifikt det fallet. Du är enhetschef, sjuksköterskan rapporterar in att en av de brukare på gruppboendet vid (åtminstone ett, antagligen fler) tillfällen haft en kontakt på nätet med minderåriga barn för att ha ett sexuellt förhållande med. När de väl träffar ''barnet'' ser de inte ens skillnaden på om personen är 13, eller 47. Hur reagerar du?
Privatpersonen som meddelat både sjuksköterskan, samt föräldern vill ha ett möte ang det, där de alla utom brukaren är närvarande. Är det möjligt? Hur fungerar det?
Alla kontrakt som är nödvändiga är redan påskrivna. Vilka konsekvenser hade det ev. kunnat ge brukaren (och ingen, utöver just de närvarande personerna är involverade, såklart)?
Citat:
Det handlar inte om trovärdigheten, den fanns där sedan tidigare. Det handlar om hanterandet. Det är det som är problemet i det fallet. Vad är det som är tvivelaktigt med Tibro-fallet? Det är just i sådana stunder som Dumpen blir trovärdig.
Dock skamligt att behöva läsa att de ursäktar sig och drar riktlinjer. Vi hänger ut vem vi vill. Period. Inget snack. Ställ aldrig ens frågan. Ingen kommunikation.
Dock skamligt att behöva läsa att de ursäktar sig och drar riktlinjer. Vi hänger ut vem vi vill. Period. Inget snack. Ställ aldrig ens frågan. Ingen kommunikation.
Citat:
Nog för att det är en väldig minoritet, förstår jag. Och då är det vi ser här väldigt mycket mildare än vad man kan se i fattigare länder, runtom i världen. Även om tex trafficking förekommer även till Sverige.Ju mer jag tittar på uthängningarna på Dumpen, ju mer bedrövad blir jag. Det är skrämmande att det finns sådana här män i vårt samhälle.
Jag måste säga att Sjöberg & Co gör ett otroligt jobb. Mina ögon har öppnats för att det vidriga vansinnet är oändligt mycket värre än jag tidigare trott. Emellanåt känns filmklippen med konfrontationerna som underhållning för mig att se, men efter ett tag känner jag mig bara ledsen och deprimerad. Det är ju bara en vidrig verklighet. ☹
Jag måste säga att Sjöberg & Co gör ett otroligt jobb. Mina ögon har öppnats för att det vidriga vansinnet är oändligt mycket värre än jag tidigare trott. Emellanåt känns filmklippen med konfrontationerna som underhållning för mig att se, men efter ett tag känner jag mig bara ledsen och deprimerad. Det är ju bara en vidrig verklighet. ☹
Jag står fortfarande bredvid och ser på bara. Å ena sidan är jag antiauktoritär och en rebell, det de gör är bra, å andra sidan lever vi i ett rättssamhälle och bör låta den processen vara styrande, å tredje sidan fungerar det inte lika bra som i teorin och resurserna är definitivt inte oändliga, å fjärde sidan kan det här leda till att det skapar fler pedofiler än som tidigare bara hällt tankarna inom sig, å femte sidan kan det leda till att fler håller sig från att förverkliga sina fantasier osv.
Kanske ska de flesta av oss helt enkelt vara glada över att vi slipper dem i vår vardag, men också förstå att de verkligen finns där ute.