2022-01-30, 09:47
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad menar du med vaccinpass exakt? Vi har vad jag vet inget vaccinpass i Sverige. Däremot har vi vaccinbevis som vi har kunnat använda för att komma in på t.ex. sportevenemang. Eftersom FHM m.fl inte rekommenderar sk superspridar-events (men det rekommenderar du?)

Det tycker jag har varit en ganska bra idé. Som läget är JUST NU med en mildare Omikron finns det så klart anledning att omvärdera den här strategin. Och det tror jag också kommer att ske här i Sverige inom en vecka eller två. Jag håller tummarna för att vi kan släppa på restriktionerna snart.
Ursäkta, men klarade du inte av att läsa mellan raderna på presskonferenserna kring vaccinpasset, det var politiskt infört, FHM var emot. Spridningen slog i taket när passet gav tillträde till dansgolv: dvs smittan (delta) drevs under denna period av vaccinerade;
Vilket indirekt bekräftades av FHM när de drog i nödbromsen och la restriktioner för samtliga samt konstaterade att vaccinpass var värdelöst för smittspridning.
Senast redigerad av varfor 2022-01-30 kl. 09:50.
Citera
2022-01-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Ursäkta, men klarade du inte av att läsa mellan raderna på presskonferenserna kring vaccinpasset, det var politiskt infört, FHM var emot. Spridningen slog i taket när passet gav tillträde till dansgolv: dvs smittan (delta) drevs under denna period av vaccinerade;
Vilket indirekt bekräftades av FHM när de drog i nödbromsen och la restriktioner för samtliga samt konstaterade att vaccinpass var värdelöst för smittspridning.
Nej, ingen seriös människa har dragit slutsatsen att Covidbevis och restriktioner har varit värdelösa. Däremot har inte åtgärderna varit maximalt effektiva pga mutationerna, som vaccinet har hjälpt mot, men inte hjälpt till 100%. Men om vaccinet, och åtgärderna hjälpte till 50% mot Delta i höstas då blir det en stor positiv effekt för totalen smittade och svårt sjuka. Antivaxxers problem verkar vara att ni inte kan tänka abstrakt eller matematiskt. Fick t.ex du godkänt i matematik i grundskolan?
Citera
2022-01-30, 12:01
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, ingen seriös människa har dragit slutsatsen att Covidbevis och restriktioner har varit värdelösa. Däremot har inte åtgärderna varit maximalt effektiva pga mutationerna, som vaccinet har hjälpt mot, men inte hjälpt till 100%. Men om vaccinet, och åtgärderna hjälpte till 50% mot Delta i höstas då blir det en stor positiv effekt för totalen smittade och svårt sjuka. Antivaxxers problem verkar vara att ni inte kan tänka abstrakt eller matematiskt. Fick t.ex du godkänt i matematik i grundskolan?
Har aldrig sagt att restriktioner är värdelösa Inte heller att vaccinationerna är det, de fyller sin funktion.
Det var lättade restriktioner för de vaccinationspass på nattklubbar och dyl. som var värdelöst, smittan skenade när dessa lättnader infördes.
Citera
2022-01-30, 13:01
Medlem
Blev nekad fortbildning precis. Alla som ska gå kursen måste vara fullvaccinerade.
Citera
2022-01-30, 15:03
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Blev nekad fortbildning precis. Alla som ska gå kursen måste vara fullvaccinerade.

Vad var det för utbildning, om jag får fråga..?
Citera
2022-01-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Vad var det för utbildning, om jag får fråga..?

Det vill jag inte säga. Väldigt speciell
Citera
2022-01-30, 16:15
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Det vill jag inte säga. Väldigt speciell

Ok, surt i alla fall... Jag gissar/hoppas att vaccinpasset är på väg bort, har själv en del fortbildningar som kräver vaccinpass, dock är de inte aktuella att gå detta året.

Jag är ovaccinerad på gr. av att jag anser att jag inte behöver vaccinet. Covid var helt ofarligt för mig, så jag litar på min naturliga immunitet.
Citera
2022-01-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Ok, surt i alla fall... Jag gissar/hoppas att vaccinpasset är på väg bort, har själv en del fortbildningar som kräver vaccinpass, dock är de inte aktuella att gå detta året.

Jag är ovaccinerad på gr. av att jag anser att jag inte behöver vaccinet. Covid var helt ofarligt för mig, så jag litar på min naturliga immunitet.

Samma här. Redan haft covid och det var inget annat än en vanlig förkylning med feber.
Citera
2022-01-31, 12:23
Medlem
rtyuios avatar
Citat:

Anmäl till DO
Citera
2022-01-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Anmäl till DO

Blir nog svårt när staten sanktionerat att det är helt enligt regelverket
Citera
2022-01-31, 12:27
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Blir nog svårt när staten sanktionerat att det är helt enligt regelverket
Gör det ändå. Ställ till så mycket helvete du bara kan angående detta. Felet med Svennebanan är att man blivit passiv och godtar allt. Var 10.000 och demonstrerade förra helgen. Hur ofta händer det? Visa nu lite drivkraft och låt inte svinen komma undan.
Citera
2022-01-31, 13:42
Medlem
Citat:

Det där borde du ta med jurist då det är skadeståndsanspråk på detta.
Anmäl inte till DO, då kommer det bli liggandes & nerlagt efter något halvår.

Kolla Christian Schlater på facebook. Han är jurist & skriver en hel del om just sådana här situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in