2022-01-02, 14:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ett annat alternativ är att Barby inte vill avslöja för Cs anhöriga om deras relation. Men om hen inte är ett troll kommer det snart fram i vilket fall.
Ja, snacket om vänsterprassel är kanske Cs och inte Bs.
Citera
2022-01-02, 14:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Men kan vända: du har aldrig träffat Be*t* men tror om henne det värsta.

Jag tror inte det värsta om någon inblandad person i detta drama, men den mest sannolika teorin just nu är väl kanske fortfarande hypotesen om en sorglig olycka i samband med gräl om vårdnaden?

Har du någon saklig kritik att rikta emot denna hypotes?

Du känner kanske till ett fall som inträffade i Spånga 2017? Mannen friades från mordmisstanken i två domstolar eftersom frun avled i en tragisk olyckshändelse.

Kanske kommer historien att upprepa sig i det aktuella fallet i Malmö?

Du verkar dock tro det värsta om C?

Varför kan du åtminstone inte överväga om Barby kan tala sanning om sina samtal med honom?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-02 kl. 14:59.
Citera
2022-01-02, 15:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror inte det värsta om någon inblandad person i detta drama, men den mest sannolika teorin just nu är väl kanske fortfarande hypotesen om en sorglig olycka i samband med gräl om vårdnaden?

Du känner kanske till ett fall som inträffade i Spånga 2017? Mannen friades från mordmisstanken i två domstolar eftersom frun avled i en tragisk olyckshändelse.

Varför kan du åtminstone inte överväga om Barby kan tala sanning om sina samtal med honom?

Så som jag ser det så labila (med stor ego) personers information har noll värde. Noll alltså ZERO.
Det är för mycket trams för att det ska vara verklighet.
Senast redigerad av ursalund 2022-01-02 kl. 15:10.
Citera
2022-01-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Än en gång finns det bara mannens ord på att det var en olyckshändelse i Spångafallet. Än en gång kunde inte dödsorsak fastställas då man ej fann alla kroppsdelar till kvinnan. Därav gick det EJ att motbevisa mannens ord!! I det aktuella fallet i Malmö hoppas vi verkligen att dödsorsaken är fastställd!!
Citera
2022-01-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Än en gång finns det bara mannens ord på att det var en olyckshändelse i Spångafallet. Än en gång kunde inte dödsorsak fastställas då man ej fann alla kroppsdelar till kvinnan. Därav gick det EJ att motbevisa mannens ord!! I det aktuella fallet i Malmö hoppas vi verkligen att dödsorsaken är fastställd!!
Här har man förhoppningsvis hela kroppen. Och då brukar man kunna fastställa dödsorsak. Problemet är att hon låg ute i spenaten, oskyddad, en ganska lång tid. Och hans erkännande, med den historia han troligen serverat, kommer kunna förkastas eller bekräftas. Detta har säkert skett redan. Han är inte släppt. Därmed tolkar jag det som att åklagaren tror sig ha bevis för mord och att åtal kommer väckas.
Citera
2022-01-02, 16:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det finns inte ens minsta, utan ingen, likhet med det fallet.
Citera
2022-01-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det finns inte ens minsta, utan ingen, likhet med det fallet.
Precis, min poäng är att ska man nu jämföra ett annat fall med det aktuella fallet i Malmö, så hitta ett fall där det finns bevisning som tyder på död genom ett olycksfall. Där det har konstaterats dödsorsak och inte ett fall där dödsorsaken ej fastställs pga att det fattas kroppsdelar.
Citera
2022-01-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här har man förhoppningsvis hela kroppen. Och då brukar man kunna fastställa dödsorsak. Problemet är att hon låg ute i spenaten, oskyddad, en ganska lång tid. Och hans erkännande, med den historia han troligen serverat, kommer kunna förkastas eller bekräftas. Detta har säkert skett redan. Han är inte släppt. Därmed tolkar jag det som att åklagaren tror sig ha bevis för mord och att åtal kommer väckas.
Här tror jag faktiskt att dom har lyckats fastställa dödsorsaken. Just för dom kryptiska uttalanden som gjordes efter man fann henne i Bökeberg. ( min tanke bara )
Citera
2022-01-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eftersom C erkänt att han bragt B om livet är frågan om vem klarlagd. Mer intressant är när, var och hur. Och förhoppningsvis går allt att leda i bevis.
Bara för att han har erkänt nåt behöver inte betyda att han är skyldig till mord eller inte ens det brott han har erkänt sig skyldig till.
Citera
2022-01-02, 17:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Bara för att han har erkänt nåt behöver inte betyda att han är skyldig till mord eller inte ens det brott han har erkänt sig skyldig till.
Tror du att han är en knäppgök ā la Quick?
Citera
2022-01-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, C verkar utåt sett som en helt normalt fungerande make och pappa. Hans mörka sidor har nog bara B fått uppleva och ev bevittnats av hennes söner. Det brast när hon slutligen bestämt sig för att lämna honom. Den stora frågan för mig är om han planera mordet eller om det slog ner en blixt i huvet på honom ute i Oxie efter Beata slutligen sa att dom två nått vägs ände.

F.ö instämmer även jag i din analys av Barbys försök att skönmåla C, som slutade i ett totalt misslyckande.

Man får hoppas för samtliga involverade, att det var ilska likt en blixt från klar himmel som fick honom att döda henne och att det inte var planerat.

Jag undrar om Barby kan se det själv?
Citera
2022-01-02, 18:10
Medlem
Citat:
Här tror jag faktiskt att dom har lyckats fastställa dödsorsaken. Just för dom kryptiska uttalanden som gjordes efter man fann henne i Bökeberg. ( min tanke bara )

Kan hon ha varit nedgrävd? Jag vill egentligen inte skriva detta, men det är en tanke jag har haft ett tag, sedan innan hon hittades. Det eller att hon var i Östersjön (inte Östersund). Just eftersom det tog tid att finna henne, så fick jag dessa tankar. De kryptiska uttalandena efter att hon hittades gör att den tanken har varit ännu lite starkare. Och så tänker jag givetvis på remmen till hennes väska. Nåväl. Vi lär väl bli varse. Hur som helst är det väldigt sorgligt allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in