2022-01-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast det undrar jag. De har stiftat en lag som innebär att de KAN tvångsvaccinera befolkningen. Det innebär att OM viruset muterar till något värre, eller det kommer ett nytt virus så kan de genast sätta in den åtgärden.

Det finns ju ingen anledning att låta ovaccinerade gå på krogen med negativa tester eller genomgången sjukdom om det samtidigt är förbjudet att vara ovaccinerad. Eller vad ska man tro?

Dessutom är väl lagen tillfällig och gäller under en begränsad period?

Lagen ska börja gälla från 1 februari enligt vad jag hittar.
Ser inget om att det har ändrats någonstans.
Citera
2022-01-29, 18:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag har emailat FHM och bett om ursäkt för att jag var kritisk i början och att Tegnell är the true leader.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Var det svårt för dig att få tid? Hur är tillgången på lediga tider där du bor?

När påfyllnadsdoser har hunnit ges till alla som önskar, så minskar min motivation att motverka smittspridningen. Därför är det intressant att få en uppfattning hur många som fortfarande väntar på chansen att få en påfyllnadsdos.

Det har funnits gott om lediga tider länge nu, men man har ju inte fått boka dem om man inte tillhört den grupp som är aktuell för tillfället. (Bestämt av FHM.) Så massa sjuksköterskor har fått sitta där och rulla tummarna, fast de hade behövts så väl på lasarettet. Helt galet.

Det finns statistik på hur många och vilka som fått tredje dosen i respektive region. Jag vill inte outa mig, så jag vill inte berätta närmare detajler om hur gammal jag är eller var jag bor. Jag kan säga så mycket, som att jag högg en tid direkt när det gick, innan jag egentligen var välkommen att göra det! (Sedan hann det ju bli min grupp innan datumet kom.)
Citera
2022-01-29, 18:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tegnell var ju den enda personen i världen som förordade flockimmunitet.

Nu efter vaccin och lockdowns som oroliga politiker och medicinbolagen drivit stenhårt så har ju tom WHO erkänt att omikron nog kommer ge flockimmunitet.

Det om något är väl en enorm fjäder i hatten till tegnell?

Ja det var helt förkastligt av Tegnell att förorda det med ett helt okänt nytt virus, dessutom var det ett farligt sådant. Nu vet vi mer och viruset har muterat till en snällare variant så nu kan det vara på sin plats med flockimmunitet.

Han borde få sparken och indragen pension.
Citera
2022-01-29, 18:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det var helt förkastligt av Tegnell att förorda det med ett helt okänt nytt virus, dessutom var det ett farligt sådant. Nu vet vi mer och viruset har muterat till en snällare variant så nu kan det vara på sin plats med flockimmunitet.

Han borde få sparken och indragen pension.

Så med facit i hand så var Tegnell rätt ute från början då?
Citera
2022-01-29, 18:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Nej. Försiktighetsprincipen ska råda, men den slängde han omgående i soptunnan.
Citera
2022-01-29, 18:57
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nej. Försiktighetsprincipen ska råda, men den slängde han omgående i soptunnan.

Gäller samma Försiktighetsprincip nöd-godkända vacciner?
Citera
2022-01-29, 18:59
Medlem
Citat:
Vad krävs för att du skall förstå att dy är ute och cyklar och har varit det sedan "pandemin" började? Jösses vad korkad du är!
Citera
2022-01-29, 19:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Gäller samma Försiktighetsprincip nöd-godkända vacciner?

Vaccinerna är testade och godkända. Viruset testades i Wuhan och det såg för jävligt ut, sen i Italien och sen i resten av världen, Tegnell valde att bortse från det.
Citera
2022-01-29, 19:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Vad krävs för att du skall förstå att dy är ute och cyklar och har varit det sedan "pandemin" började? Jösses vad korkad du är!

Vad vore alternativet?
Citera
2022-01-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, FHM har sagt, redan under Delta-varianten, att situationen förändrats, därav testningen av barn och vaccinering av 12-16 åringar.
Kan inte ni inbitna vaccinister skapa ett eget forum? Det är jävligt tröttsamt att ideligen se era plattityder i flödet.
Citera
2022-01-29, 19:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vaccinerna är testade och godkända. Viruset testades i Wuhan och det såg för jävligt ut, sen i Italien och sen i resten av världen, Tegnell valde att bortse från det.

Dom är inte godkända, det är därför de är "villkorat godkända".
(Inte samma sak)

En lek med ord för dom dumma.

Edit: eller nöd-godkända på ren svenska.
Citera
2022-01-29, 19:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Dom är inte godkända, det är därför de är "villkorat godkända".
(Inte samma sak)

En lek med ord för dom dumma.

Edit: eller nöd-godkända på ren svenska.

De är godkända för användning, om du vill kalla det för nödgodkända, villkorat godkända eller whatever förändrar inte det faktumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in