2022-01-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men kan inte du förklara varför allt det Barby har skrivit låter olikt Cezary?

Enligt dig själv så kände inte du Cezary så bra utan det var mest din make som pratade med honom?

Du och din make umgicks väl dessutom med Cezary och hans hustru fram till 2019 om dina påståenden stämmer?

Det innebär att ni vet inte hur Cezarys och hans hustrus äktenskap utvecklades de sista två, tre åren? Människor förändras dessutom med tiden.

Du får gärna svara på mina frågor, annars säger väl det rätt mycket? 🧐

Tack för att du vill debattera men du kan faktiskt läsa dom inlägg jag gjort tidigare
Citera
2022-01-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då är väl Barby bara intresserad av C, inte hans familj.

Lite skum att bry sig om någon tillräckligt att berätta ”sanning” på Flashback och inte i verkligheten
Citera
2022-01-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!

Dom var inte där den 28 det är en gammal video
Citera
2022-01-27, 19:02
Medlem
Citat:
Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!

Du vet alltså inget det är din teori?
Hur vet du B skrattat såg du de?
Hur kan du veta att han inte visste om det?

Var framgår det att han blev utsparkad?

Tror du inte Tingsrätten försökt ringa C
när de inte fick något svar på lösbrevet?
Senast redigerad av Doiten 2022-01-27 kl. 19:08.
Citera
2022-01-27, 19:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Lite skum att bry sig om någon tillräckligt att berätta ”sanning” på Flashback och inte i verkligheten
Barby vill kanske inte att familjen ska få vetskap om hennes intresse för C.
Citera
2022-01-27, 19:58
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Som då i teorin kanske kan handla om en tragisk olyckshändelse?

Det finns väl inget i nuläget som motsäger denna hypotes? Inte sant?

När ska DU ERKÄNNA att du inte har en aning om vad som hänt i det aktuella fallet?
Nu kommer vi överens om att ingen vet någonting om något i mordet på B.
Varför är du den ihärdigaste person i tråden då, förstår inte ditt engagemang överhuvudtaget??
Citera
2022-01-27, 20:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack men det gör det. Hört talas om provokation?

Menar du att det mest väsentliga är vem som startar ett bråk inte att det resulterar i mord?
Citat:
Är det ok om kvinnor slår?

Läs om! Läs rätt! Eller ingår 'man' i din alternativa ordlista?
Citat:
En teori till skadornas uppkomst kan väl kanske vara att de kan ha uppstått i ett gemensamt slagsmål? C ska väl ha uppvisat en bild för Barby där också han var slagen?

Hur slår man för att det ska uppstå strypmärken som av en rem på halsen?
Citat:
Men nu vet inte vi om även maken blev slagen. Vissa uppgifter i tråden indikerar trots allt detta. Din hysteriska ton tillför inte mycket just nu.

Men nu vet inte vi om B blev slagen. Vissa uppgifter från Tingsrätten indikerar trots allt detta. Din hysteriska ton tillför inte mycket just nu.
Citat:
Vem har påstått det? Du har i själva verket ingen aning om vem som startade grälen och bråken i det aktuella parets forna relation. Du vet inte heller om båda parter slog den andra.

Frågan kvarstår: Anser du att misshandel är ett naturligt inslag i ett äktenskap?
Citat:
Gud bevare oss alla för fördomsfulla människor som dig som redan på förhand tagit ställning till vem som har gjort vad i det aktuella fallet.
Gud bevare oss alla för fördomsfulla människor som dig som redan på förhand tagit ställning för att det är den misstänkte förövaren som är offer och den mördade som bär skulden i det aktuella fallet.
Citera
2022-01-27, 20:04
Medlem
Citat:

Detta är teori!
Beata flyttade till egen lgh i augusti. Denna lgh ordnade socialtjänsten.
Citera
2022-01-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav

Vet du om hon faktiskt bodde i denna lägenhet? Jag har trott att hon väntade på skyddat boende och bodde kvar tills vidare på Professorsg.
Citera
2022-01-27, 20:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Flyttade även alla barnen eller bodde några kvar hos C?
Citera
2022-01-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vet du om hon faktiskt bodde i denna lägenhet? Jag har trott att hon väntade på skyddat boende och bodde kvar tills vidare på Professorsg.
Det var skyddat boende men som lagen ser ut i Sverige kan kvinnorna inte undahålla gemensamma barn. Hon ansökte om ensam vårdan men hann bli mördad före beslutet.
Citera
2022-01-27, 20:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Nu kommer vi överens om att ingen vet någonting om något i mordet på B.

Tack för att du engagerar dig men lite vet vi väl ändå om vad som hänt tack vare Barby? 🧐

Du kan inte förneka att det är rätt intressanta teorier och uppgifter som vi fått ta del av?

Får man förresten fråga varför du hävdar mord? Det är väl än så länge inte bevisat på nåt sätt att det handlar om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Varför är du den ihärdigaste person i tråden då, förstår inte ditt engagemang överhuvudtaget??

Jag funderar faktiskt på att utöka min närvaro här när FUP:et väl anländer. Har du något emot detta? 😎

Men eftersom vi ändå har en debatt här just nu, anser inte du att vi ska känna tacksamhet över att Barby trots allt engagerar sig och försöker bringa åtminstone lite klarhet i vad som kan ha hänt i väntan på FUP?

Ditt eget bidrag till den här diskussionen väger ju lättare än spindelväv.

Jag har dock en till fråga. Tror du att C kan ha varit ovetande om att B ansökt om ensam vårdnad eller kan det ha kommit som en chock för honom och lett till ett jättegräl och bråk sista gången paret möttes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in