2021-12-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Ja, jag tror fortfarande att C inte dödade sin fru. Att han anser sig vara skyldig till hennes död betyder inte att han dödade henne.

Det finns så många konstigheter den här sista dagen den 24 september. Ett vittne säger att han såg Beata i skogen under dagen. Ett annat vittne hävdar att han såg henne sätta sig i sin mans bil inte långt från hennes bostad. Hennes fotbollsvänner säger att hennes man tog ut henne från fotbollen. Är det någon som vet vilket alternativ som är mest sanningsenligt?

C trodde att hon hade en annan man. Tror ni att han skulle kunna följa henne och ta reda på var hennes älskare bor ungefär? En av deltagarna i diskussionen säger mycket självsäkert att bilen hittades inte långt från platsen där Beata hittades död. Tidningarna hävdade att det var hennes man som berättade var man skulle leta efter bilen, i skogen nära Svedala. Bilen hittades bara ett par dagar efter att Beata försvunnit. Polisen ska ha sökt igenom allt runt omkring men hittat ingen kropp där. Det betyder att hon levde och hölls fast mot sin vilja någonstans eller av egen fri vilja. C var redan häktad av polisen och kunde därför inte påverka vidare händelser på något sätt.

Han dödade inte sin fru. Beata blev lurad av sin älskare och hon bodde hos honom ett tag tills han dödade henne. Ange gärna dina åsikter för och emot min teori.

Du tycker inte det är så kul att svara på frågor. Men jag chansar.

Varför tror du C har erkänt att han orsakat Beatas död?
Citera
2021-12-27, 23:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
...
...
Han dödade inte sin fru. Beata blev lurad av sin älskare och hon bodde hos honom ett tag tills han dödade henne. Ange gärna dina åsikter för och emot min teori.
Du har säkert helt rätt. Och C erkänner att han orsakat Bs död för att skydda älskaren.
Citera
2021-12-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du har säkert helt rätt. Och C erkänner att han orsakat Bs död för att skydda älskaren.

Såklart, det är ju fullständigt logiskt!

Det är helt fantastiskt så intelligenta ett par av de
personer som skriver i tråden verkar vara, de borde få jobb på polisen allihopa!
Citera
2021-12-28, 01:05
Medlem
Vilket jag är helt säker på: han älskade henne väldigt mycket. Han kunde inte döda henne. Det är svårt för mig att tro det. När han fick besked om hennes död fick han en svår chock och skyllde sig själv för hennes död.

Låt oss tänka logiskt. Om det var han som dödade och tog hennes kropp till skogen, varför skulle han behöva lämna remmen från väskan där. Om han förde henne i sin bil och sedan bar hennes lik i sina armar, då skulle hundarna följa spåret och hitta liket. Men de hittade henne inte. Hon var inte där.

Därefter började polisen leta efter hennes kropp i sjön. Troligtvis fanns det något i hans arbetsbil som fick polisen att tro att han dödat henne och dränkt henne i sjön. Men de hittade henne inte där heller.

Detta kan bara betyda en sak: hon bodde frivilligt med någon eller hölls fast mot sin vilja. Jag tror att han torterade henne tills han dödade henne. Jag läste på flashback, på ett sexforum, hur folk delade med sig av sina sexpreferenser. En skrev där att han gillar att kväva sin sambo under sex. Att han gillar att kväva henne tills hon svimmar. Och sedan ha sex med henne. Efter det kan jag inte tänka utan att rysa att hon föll i händerna på någon sjuk psykopat ... som torterade henne tills hon dog.

Detta är bara en teori. Vänligen övertyga mig om att detta inte är sant. Efter att jag läst vad de skriver på sexforumet mår jag väldigt dåligt.
Citera
2021-12-28, 02:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vilket jag är helt säker på: han älskade henne väldigt mycket. Han kunde inte döda henne. Det är svårt för mig att tro det. När han fick besked om hennes död fick han en svår chock och skyllde sig själv för hennes död.

Låt oss tänka logiskt. Om det var han som dödade och tog hennes kropp till skogen, varför skulle han behöva lämna remmen från väskan där. Om han förde henne i sin bil och sedan bar hennes lik i sina armar, då skulle hundarna följa spåret och hitta liket. Men de hittade henne inte. Hon var inte där.

Därefter började polisen leta efter hennes kropp i sjön. Troligtvis fanns det något i hans arbetsbil som fick polisen att tro att han dödat henne och dränkt henne i sjön. Men de hittade henne inte där heller.

Detta kan bara betyda en sak: hon bodde frivilligt med någon eller hölls fast mot sin vilja. Jag tror att han torterade henne tills han dödade henne. Jag läste på flashback, på ett sexforum, hur folk delade med sig av sina sexpreferenser. En skrev där att han gillar att kväva sin sambo under sex. Att han gillar att kväva henne tills hon svimmar. Och sedan ha sex med henne. Efter det kan jag inte tänka utan att rysa att hon föll i händerna på någon sjuk psykopat ... som torterade henne tills hon dog.

Detta är bara en teori. Vänligen övertyga mig om att detta inte är sant. Efter att jag läst vad de skriver på sexforumet mår jag väldigt dåligt.
Jag har redan svarat dig:
Citat:
Citera
2021-12-28, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Vi påstår inte att det är omöjligt att B slagit C.

Vilka är "Vi"?

Sen när blev du talesperson för vem eller vilka?

Om du är det minsta seriöst intresserad av såna här fall där båda parter verkar ha uppträtt illa mot varandra på olika sätt så kan ju inte du sortera ut uppgifter i tråden som påhittade bara för att det hävdas att även C blev slagen?

Citat:
Vi påstår att den enda så kallade bevisning som finns, ett underligt taget foto som MGM visat en "främling" under tiden han förklarade i detalj hur besvärlig hans snart döda fru var.

Samtidigt pekar statistik och nya studier på att män är lika utsatta som kvinnor i nära relationer, du själv vill ju tex inte tro på användaren Barbys inlägg där C ska ha berättat om att han blivit slagen?

"Det finns en skam hos misshandlade män att berätta om sin situation, en rädsla att omgivningen inte ska ta dem på allvar och undra varför de inte lyckas försvara sig"

https://www.expressen.se/debatt/kvinnorna-slar-sina-man-oftare-an-vad-vi-tror/

"Varje dag utsätts män för våld av sin partner. Det anmäls i snitt mer än fem fall av misshandel mot män i nära relation varje dag. Antalet faktiskt utsatta är säkerligen betydligt större då mörkertalet anses vara mycket stort, något som syns tydligt om man jämför utsattheten i brottsofferundersökningar och de anmälda brotten. Trots att det finns många drabbade, är våld i nära relation mot män något som det sällan pratas om. Det gör i sin tur att de som drabbas många gånger har ännu svårare att prata om sin utsatthet"

Om vi begrundar ovanstående artikel så är det ju kanske inte alls kanske så konstigt om C anförtrodde sig åt en bekant som Barby?

C hade kanske ingen annan att berätta för som ville och orkade lyssna förutom Barby?

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-12-28 kl. 03:34.
Citera
2021-12-28, 02:45
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Jag har bara ett svar. Jag tror att det blir bättre om du läser inte mer på sexforum.
Senast redigerad av ursalund 2021-12-28 kl. 02:48.
Citera
2021-12-28, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att C kan ha fått på nöten, men jag tror inte att B är den skyldiga.

Varför tror du inte det? Vad grundar du din ståndpunkt på?

Här är lite intressant läsning. Återkom gärna med dina reflektioner på artikeln.

"Kvinnor är fysiskt aggressiva oftare än män. Och män blir oftare utsatta för våld.

Studien av våld och kränkningar i parförhållanden har väckt stor uppmärksamhet. Tidigare forskning från USA visar liknande resultat, men undersökningen är den första i sitt slag i Skandinavien"

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/Kvn6A7/kvinnorna-som-slass-oftare-an-sina-man

Citat:
Om hon varit det tror jag C hade begärt skillsmässa. Han förefaller inte vara någon toffel.

C kände sig kanske som Mats i aftonbladets artikel?

"Mats blev slagen av sin fru: ”Jag kände mig så otroligt ensam”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5wBxL/mats-blev-slagen-av-sin-fru-jag-kande-mig-sa-otroligt-ensam
Citera
2021-12-28, 03:03
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011|78477219]
Citat:
Vi påstår inte att det är omöjligt att B slagit C.

Vilka är "Vi"?

Sen när blev du talesperson för vem eller vilka?

Om du är det minsta seriöst intresserad av såna här fall där båda parter verkar ha uppträtt illa mot varandra på olika sätt så kan ju inte du sortera ut uppgifter i tråden som påhittade bara för att det hävdas att även C blev slagen?

Samtidigt pekar statistik och nya studier på att män är lika utsatta som kvinnor i nära relationer, du själv vill ju tex inte tro på användaren Barbys inlägg där C ska ha berättat om att han blivit slagen?

"Det finns en skam hos misshandlade män att berätta om sin situation, en rädsla att omgivningen inte ska ta dem på allvar och undra varför de inte lyckas försvara sig"

https://www.expressen.se/debatt/kvinnorna-slar-sina-man-oftare-an-vad-vi-tror/

"Varje dag utsätts män för våld av sin partner. Det anmäls i snitt mer än fem fall av misshandel mot män i nära relation varje dag. Antalet faktiskt utsatta är säkerligen betydligt större då mörkertalet anses vara mycket stort, något som syns tydligt om man jämför utsattheten i brottsofferundersökningar och de anmälda brotten. Trots att det finns många drabbade, är våld i nära relation mot män något som det sällan pratas om. Det gör i sin tur att de som drabbas många gånger har ännu svårare att prata om sin utsatthet"

Om vi begrundar ovanstående artikel så är det ju kanske inte alls kanske så konstigt om C anförtrodde sig åt en bekant som Barby? C hade kanske ingen annan att berätta för som ville och orkade lyssna?

Vad har all denna information med det aktuella fallet att göra?
Det är C som har dödat B.
Det är B som har anmält C för misshandel, ansökt om kontaktförbud, ansökt om skilsmässa etc. innan hon blev dödad av C.

Allt vi med säkerhet vet om paret, visar bilden av att han var förövaren och hon var offret.

Sedan om vi ska komma helt off topic så finns det givetvis kvinnor som pucklar på sina män. Helt klart. Jag känner minst två män som utsatts för detta. Starka, bra män som tidigare har haft vanliga bra relationer, men som sedan har råkat på varsin mycket störd kvinna som isolerade dem, utsatte dem för psykiskt våld och till slut misshandlade dem med både tillhyggen och händerna. Japp: dessa män visade upp alla de tecken som misshandlade kvinnor visar upp. De var kuvade och rädda för sina partners. Den ena kvinnan spred ut en massa dynga om sin man, som en del av sin misshandel mot mannen. (Inte helt olikt de saker som Barby berättar att C har sagt om B till Barby). Att det var dynga var lätt att verifiera för oss som känner honom väl. Nu är båda dessa män fria från sina plågoandar och mår tack och lov bra. Men det tog år innan de var sig själva igen. Den ena lever fortsatt som singel och den andra är i en bra och trygg stabil relation nu, med en bra och trygg kvinna som aldrig för sitt liv skulle slå honom.
Men som sagt vad har detta med det aktuella fallet att göra??????????????????? Va??????
Som jag ser det utifrån den information vi har i fallet så är det B som är offret och C som är förövaren. Barbys ord bara bekräftar den bilden, för min del. Att C berättar dynga om B inför en ytlig bekant låter mer som en del i den psykiska misshandeln av B, än som sanningsenlig information.
Citera
2021-12-28, 03:10
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tänkte mest på om maken som nästan bara kan polska kunde bekräfta hennes ihåliga påståenden?

Eller så finns det ingen make? 😎

Anser inte du att vi ska hålla oss avvaktande mot nya uppgiftslämnare som gör entré i tråden? Varför öppnade dom inte mun tidigare?

Du kommer dessutom kanske ihåg den här diskussionen om minnet och felaktiga minnesbilder?

https://amp.svt.se/nyheter/vetenskap/vart-minne-ar-som-viskleken

Sätt ovanstående i relation till agniezskas olika påståenden i tråden.

Här ifrågasatte jag om du var talesman för hela tråden? Vilka är vi du syftar på?
Citera
2021-12-28, 03:28
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är tyvärr otroligt vanligt vid bittra skilsmässor att folk ansöker om ensam vårdnad bara för att jävlas med exet.

Du har dessutom ingen aning om hur det låg till i det aktuella fallet men ändå ska du ta kvinnans parti bara för att du tillhör samma kön.

Först; jag har inte samma kön som B.
Jag inte säker på hur det "låg till i det aktuella fallet" och tar inte någons parti förrän jag vet mer.
Jag upplever det som att du inte har några problem med att ta parti?
Har du samma kön som C? Har du mer 'aning' än vad andra har?
Senast redigerad av Drooid 2021-12-28 kl. 04:18.
Citera
2021-12-28, 03:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är C som har dödat B.
Det är B som har anmält C för misshandel, ansökt om kontaktförbud, ansökt om skilsmässa etc. innan hon blev dödad av C.

Har du någon dom att visa upp där det framgår att C dödat B?

Citat:
Allt vi med säkerhet vet om paret, visar bilden av att han var förövaren och hon var offret.

Jag tror att båda var offer för omständigheterna. Hon ville skiljas men han ville kanske ge henne en ny chans att förbättra sig? Hon ansökte om ensam vårdnad men han ville kanske ha gemensam vårdnad som sig bör i ett jämställt samhälle?

Citat:
Sedan om vi ska komma helt off topic så finns det givetvis kvinnor som pucklar på sina män. Helt klart. Jag känner minst två män som utsatts för detta. Starka, bra män som tidigare har haft vanliga bra relationer, men som sedan har råkat på varsin mycket störd kvinna som isolerade dem, utsatte dem för psykiskt våld och till slut misshandlade dem med både tillhyggen och händerna.

Men varför utesluter du att C kan ha varit en sådan man?

Citat:
Japp: dessa män visade upp alla de tecken som misshandlade kvinnor visar upp. De var kuvade och rädda för sina partners. Den ena kvinnan spred ut en massa dynga om sin man, som en del av sin misshandel mot mannen.

Återigen, varför kan inte C ha varit kuvad och rädd? Det aktuella fallet handlar (i teorin) kanske om självförsvar?

Citat:
(Inte helt olikt de saker som Barby berättar att C har sagt om B till Barby).

Haha nu försöker du undergräva Barbys trovärdighet med hjälp av manliga vänner som råkade ut för kaninkokerskor. Bra försök men platt fall.

Citat:
Som jag ser det utifrån den information vi har i fallet så är det B som är offret och C som är förövaren. Barbys ord bara bekräftar den bilden, för min del. Att C berättar dynga om B inför en ytlig bekant låter mer som en del i den psykiska misshandeln av B, än som sanningsenlig information.

Men hur vet du och alla vi andra med säkerhet att det verkligen var dynga som C berättade för Barby?
Varför kan inte det ha varit rena rama sanningen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-12-28 kl. 03:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in