2022-01-27, 13:35
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Var du tvungen att leta på nätet efter svåra ord? Vi vet ju fortfarande inte ens om kvinnan blivit mördad för jag antar att det är ordet du letade efter?

Att C sen tydligen har erkänt att han orsakat hennes död kan ju i teorin betyda en rad olika saker. En ren olyckshändelse som en av hypoteserna i tråden går ut på kan väl knappast klassas som mord eller dråp?

Åh förlåt, visste inte att det skulle innebära problem för dig. Om du markerar ett ord du inte förstår så har de flesta webbläsare inbyggt snabbval att googla ordet man inte förstår.

Att jag använde ordet dissociativ amnesi beror på att ni är några här inne som gärna hugger på minsta ord som kan misstolkas och det är den korrekta termen för när någon förtränger minnen på grund av trauma. Du har vi upprepade tillfällen hävdat att anledningen till att C inte erkände under de två första månaderna kan vara PTSD/chock, vilket jag tolkar som att du menar att han inte skulle ha kunnat minnas vad som hände och därför inte kunde berätta - dissociativ amnesi.

Min retoriska fråga till dig utifrån det var alltså att OM det är de rådande omständigheterna, då kan väl inte ens C vara säker på vad han har gjort och inte? Därmed ser jag inte dissociativ amnesi i kombination med "en tragisk olycka" som bevisningsbara, därmed inte uteslutet, men inte möjligt att bevisa då den ende nu levande som närvarade vid ögonblicket för dödsfallet i så fall har ett per definition otillförlitligt minne av händelsen.

Enkelt uttryckt - han kan i så fall omöjligt minnas att han INTE har dödat henne. Minns han att han inte dödade henne kan inte chocken vara så svår att han inte hade kunnat tala om var hon fanns i två månader. Det var som sagt en retorisk fråga så du behöver varken känna att du behöver svara eller hitta på ännu fler undanflykter för varför det är synd om C.
Citera
2022-01-27, 13:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen härinne vet hur äktenskapet var. Om B var sådan som Barby och Gräset målat upp, så hade C stuckit för längesedan.

Det där är ju bara fördomar, C var kanske fast i äktenskapet på gott och ont?

Men det finns faktiskt andra skräckexempel på hur ett äktenskap kan urarta till mannens nackdel. Som tur är lyckades mannen i länken nedan bryta sig loss till slut.

(FB) ”Erik” i Tyresö brutalt misshandlad av sin fru

Citat:
Men han ville inte ens skriva på skilsmässopapperen.

Hur vet vi det? C ville kanske inte skriva på dom samtidigt som hon sa att hon skulle kräva ensam vårdnad? Dvs, paret var kanske mitt uppe i en maktkamp? Återigen vägleds du av fördomar kring skilsmässor. Man kan nästan tro att du utgår ifrån privata bittra erfarenheter?

Citat:
Han ägde B.

C ägde henne? Du gör allt för att svartmåla C, varför? Är det män i allmänhet du vill klämma åt eller är det bara C?

Citat:
Och ens ägodelar ska ingen annan ha.

Du lever i det förflutna. 1800-talet kallar på dig. Om C ägde henne så verkar det ju oerhört konstigt att han blev tvingad att sova utanför dörren till bostaden och i bilen?
Citera
2022-01-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där är ju bara fördomar, C var kanske fast i äktenskapet på gott och ont?

Men det finns faktiskt andra skräckexempel på hur ett äktenskap kan urarta till mannens nackdel. Som tur är lyckades mannen i länken nedan bryta sig loss till slut.

(FB) ”Erik” i Tyresö brutalt misshandlad av sin fru

Hur vet vi det? C ville kanske inte skriva på dom samtidigt som hon sa att hon skulle kräva ensam vårdnad? Dvs, paret var kanske mitt uppe i en maktkamp? Återigen vägleds du av fördomar kring skilsmässor. Man kan nästan tro att du utgår ifrån privata bittra erfarenheter?

C ägde henne? Du gör allt för att svartmåla C, varför? Är det män i allmänhet du vill klämma åt eller är det bara C?

Du lever i det förflutna. 1800-talet kallar på dig. Om C ägde henne så verkar det ju oerhört konstigt att han blev tvingad att sova utanför dörren till bostaden och i bilen?
Vi vet att han inte ville skriva på eftersom hon använde en specifik blankett, då den andra parten inte vill skiljas. Varför frågar du om sånt som stått otaliga gånger i tråden?
Var finns fakta att han sov utanför dörren? Det är ju en icke trovärdig användare som skrivit det.
Nu orkar jag inte med dig längre. Svara inte på detta inlägg.
Citera
2022-01-27, 15:12
Medlem
28/11-21
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Låt oss analysera vad Biаtas man sa till mig.
I torsdags, dagen innan hon försvann, sa han att de skulle träffas på fredag. Eftersom han jobbar borde de förmodligen ha träffats efter klockan 16.00.

Varför berättade C*ezary inte om att han fått påminnelse skickat till sig den 23/9-21 från Tingsrätten. Eller det kanske han gjorde men inget du skrivit om.

När man läser din posthistorik hade ni ju enligt dig
pratats vid den tiden.
Men om saker som en uppdiktad historia som är för bra för att vara sann.

Du kan själv läsa din historik med datum och vad du skrivit.

Varsågod Barby

Senast redigerad av Doiten 2022-01-27 kl. 15:56.
Citera
2022-01-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Låt oss analysera vad Biаtas man sa till mig.

I torsdags, dagen innan hon försvann, sa han att de skulle träffas på fredag. Eftersom han jobbar borde de förmodligen ha träffats efter klockan 16.00.

Tre-fyra dagar innan hon försvann berättade han att Beata lämnat över bilen för reparation. Inga bilar är registrerade på Beatas namn. Kanske är detta bilen som stod på efterlysningslistan och registrerad på hennes man, men som användes av Beata. Hennes man använder en annan bil på jobbet.

Jag tror att det var Beata som ringde sin man och bad om en tjänst. Jag tror inte att han kunde ringa henne. Kanske bad hon honom gå och hämta bilen från reparation.

Han kan ha gått och hämtat bilen, men fick lämna sin arbetsbil i verkstaden. Kanske var det därför hon satte sig i hans bil och följde med honom så att han kunde hämta sin arbetsbil.

Kanske bråkade de på vägen och han släppte henne ur bilen. Om han återvände hem i sin arbetsbil förklarar detta varför bilen inte kunde hittas på länge. Kanske lämnade han hennes bil nära verkstaden och körde iväg i sin arbetsbil.

Vad tror ni? Kan det vara så? Snälla kritisera min hypotes. Eftersom vi inte snart kommer att få reda på sanningen kan vi själva försöka lösa gåtan utifrån de fakta som redan är kända.
Jag kan bara konstatera att om C berättar för dig att de ska träffas på fredag då kan det inte vara ett planerat mord som vissa skribenter skriver om.
Ett mord iofs behöver inte vara planerat om det finns uppsåt.
Frågan om det fanns uppsåt.
Jag tycker dina antaganden kommer att visa sig stämma bättre med det som står i FUP än alla andra spekulanter.
Citera
2022-01-27, 16:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi vet att han inte ville skriva på eftersom hon använde en specifik blankett, då den andra parten inte vill skiljas..

Kan du läsa C:s tankar? Han ville kanske inte skiljas när han fick reda på att hon ansökt om ensam vårdnad?

I en så pass infekterad destruktiv relation som paret befann sig i den sista tiden så är det väl fullt möjligt att den kan ha präglats av en segsliten maktkamp?

Citat:
Var finns fakta att han sov utanför dörren? Det är ju en icke trovärdig användare som skrivit det.

I din värld så väl är alla som postar uppgifter ej trovärdiga så länge det krockar med din fördomsfulla bild av det aktuella fallet.

Citat:
Nu orkar jag inte med dig längre. Svara inte på detta inlägg.

Tack men jag har precis svarat. Om inte du orkar debattera så kan väl du lämna tråden? Jag har förresten en fråga, tror du att också C planerade att ansöka om ensam vårdnad?
Citera
2022-01-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Säger en del om trovärdigheten och omtanken hos denna användare. Skvaller är det, fantasier eller ordspråk från henne som gäller. Tack för att ni informerade.

Barby har helt slutat svara mig
Säger mycket

Vi får läsa när fup kommer men allt den har skrivit i här låter helt olikt Cezary
Citera
2022-01-27, 16:44
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Säger mycket

Vi får läsa när fup kommer men allt den har skrivit i här låter helt olikt Cezary

Tror det är ett troll, med stor sannolikhet. Inte mycket som stämmer där.
Intressant om hon/han finns med i FUP..
Finns endast någon härinne som tror mest på henne/han…
Citera
2022-01-27, 16:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Säger mycket

Tack men kan inte du förklara varför allt det Barby har skrivit låter olikt Cezary?

Enligt dig själv så kände inte du Cezary så bra utan det var mest din make som pratade med honom?

Du och din make umgicks väl dessutom med Cezary och hans hustru fram till 2019 om dina påståenden stämmer?

Det innebär att ni vet inte hur Cezarys och hans hustrus äktenskap utvecklades de sista två, tre åren? Människor förändras dessutom med tiden.

Du får gärna svara på mina frågor, annars säger väl det rätt mycket? 🧐
Citera
2022-01-27, 16:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag har frågat barby om den vill ha min hjälp att kontakta hans familj men den verkar inte bry sig. Lite dåligt att bara vilja dela med sig så viktiga saker till skvaller.
Då är väl Barby bara intresserad av C, inte hans familj.
Citera
2022-01-27, 17:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vem som startar ett gräl.

Tack men det gör det. Hört talas om provokation?

Citat:
Man misshandlar inte.

Är det ok om kvinnor slår?

Citat:
Hon var gul och blå på bilderna vi sett inkl strypmärken.

En teori till skadornas uppkomst kan väl kanske vara att de kan ha uppstått i ett gemensamt slagsmål? C ska väl ha uppvisat en bild för Barby där också han var slagen?

Citat:
Och du slår knut på dig i ditt försvar av förövaren.

Men nu vet inte vi om även maken blev slagen. Vissa uppgifter i tråden indikerar trots allt detta. Din hysteriska ton tillför inte mycket just nu.

Citat:
Tycket du det är ok att en man misshandlar sin partner, oavsett vem som startat "grälet"?

Vem har påstått det? Du har i själva verket ingen aning om vem som startade grälen och bråken i det aktuella parets forna relation. Du vet inte heller om båda parter slog den andra.

Citat:
Gud bevare oss för såna som du.

Gud bevare oss alla för fördomsfulla människor som dig som redan på förhand tagit ställning till vem som har gjort vad i det aktuella fallet.
Citera
2022-01-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
28/11-21

Varför berättade C*ezary inte om att han fått påminnelse skickat till sig den 23/9-21 från Tingsrätten. Eller det kanske han gjorde men inget du skrivit om.

När man läser din posthistorik hade ni ju enligt dig
pratats vid den tiden.
Men om saker som en uppdiktad historia som är för bra för att vara sann.

Du kan själv läsa din historik med datum och vad du skrivit.

Varsågod Barby

Tja, eftersom du artigt ber mig att förklara det, kommer jag att förklara det för dig.

Beata ansökte om skilsmässa den 27 augusti 2021. Stackars C visste ingenting om det. Den 28 augusti följde Beata, som om ingenting hade hänt, med honom och barnen för att åka på karusellerna, där hon var spänd och skrattade falskt. Den 2 september kom ett brev från domstolen adresserat till C. Med största sannolikhet har hon tagit emot det och gömt det. När han pratade med mig nämnde han aldrig att hon hade ansökt om skilsmässa. Han visste bara inte om det. Ett påminnelsebrev skickades den 23 september 2021. Han fick helt enkelt inte det brevet. Han bodde inte längre i lägenheten. Som ni minns så sparkade hon precis ut honom ur den gemensamma lägenheten. Jag tror nu att hon tog med sig detta brev till mötet. Han förväntade sig inte en sådan elakhet av henne.

Detta är teori!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in