2022-01-27, 19:35
Medlem
Bra tråd. Kommer ser plocka ner skylten några månader när jag säger upp det
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varför då Det är ju du som påstår det är tillåtet för Sector knata in och plocka ned dekaler utan fastighetsägarens samtycke, dessutom en fastighetsägare de inte ens har ett avtal med. Så jag har inte ett skit att bevis för dig då det inte finns något att tillägga mer än att de inte har rätt till det.

"Samhället" låter vem som helst så att säga "knata omkring" hursomhelst idag. Blir inga reprimander what-ever.

Men varför ligger en uppenbart "juridisk tråd" i tråd/delforum som ska handla om mediautrustning?
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Vad ska man då göra för att näpsa de här larviga larmbolagen?
Kontakta lokaltidningen, eller varför inte Aftonbladet eller Expressen.

Kan bli en fantastisk rubrik och artikel med film där man ser hur övervakningsbolaget, troligen olagligt, omkring på någons tomt, på en tomt där de inte alls har något att göra. Jag skulle tycka att det vore otroligt obehagligt om de gjort så hos mig. Kanske går att krydda med att barnen kunde ha varit ensamma hemma, eller en gravid kvinna, eller...

Citat:
Vaktbolaget som ska skydda dig från obehöriga smyger själva omkring obehöriga.
Senast redigerad av constant 2022-01-27 kl. 19:40.
Citera
2022-01-27, 19:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Samhället" låter vem som helst så att säga "knata omkring" hursomhelst idag. Blir inga reprimander what-ever.

Men varför ligger en uppenbart "juridisk tråd" i tråd/delforum som ska handla om mediautrustning?

Så kan det vara men det gör det ju inte mer lagligt eller rätt Kanske skulle behövas lite Texas style skjut först fråga sedan.
Citera
2022-01-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
I såfall kan man ju sätta upp att denna här fastigheten övervakas av: Säpo, KGB, gröna gubbar från Mars eller vad som helst för det är en exakt lika stor lögn. Den övervakas inte av dem längre, den har övervakats.´

Du missförstår frågan.
Larmbolaget kan absolut driva det civilrättsligt, men de har inte rätt att klampa in på privat egendom och göra åverkan på ett hus utan fastighetsägarens tillstånd.
Citera
2022-01-27, 19:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du missförstår frågan.
Larmbolaget kan absolut driva det civilrättsligt, men de har inte rätt att klampa in på privat egendom och göra åverkan på ett hus utan fastighetsägarens tillstånd.
Hade de kunnat driva det rättsligt utan att först kontaktat husägaren och där vänligt bett om att hen ska ta ner dekalerna eller om tillstånd att själva få åka dit och ta ner dem?
Citera
2022-01-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hade de kunnat driva det rättsligt utan att först kontaktat husägaren och där vänligt bett om att hen ska ta ner dekalerna eller om tillstånd att själva få åka dit och ta ner dem?

Nja, tveksamt. Främst för att fastighetsägarens inställning inte inhämtats varför det inte redan då finns en tvistig fråga.
Citera
2022-01-27, 19:44
Medlem
baron-brazils avatar
Vad fan grinar du om egentligen?
Du vill behålla deras symboler som ett skydd mot inbrott men inte betala för det.
En girig liten snåljåp utan verklighetsförankring är vad du är.

Helt rätt av Sector Alarm att plocka bort sina märken från dina rutor.
Betala eller var utan!
Citera
2022-01-27, 19:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du missförstår frågan.

Vaktbolaget behöver då driva frågan mot sin forne kund/den de har avtal/hade med. Inte mot nye ägaren.

Men i realiteten, så händer sånt när man "flyttar". Man ska inte bli upprörd. Hantverkare eller till och med "barn" kan komma och vill få tillgång till lägenheter/vindsförråd de flyttat ifrån.

Som hyresvärd/fastighetsägare är jag okej med sådant, men har satt "min egen gräns" på cirka en månad efter flytt. -Därefter måste man förklara sig inför mig..
Citera
2022-01-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
I såfall kan man ju sätta upp att denna här fastigheten övervakas av: Säpo, KGB, gröna gubbar från Mars eller vad som helst för det är en exakt lika stor lögn. Den övervakas inte av dem längre, den har övervakats.´

Ja och det är varken olagligt eller ens omoraliskt att sätta upp dekaler som ljuger om att fastigheten faktiskt övervakas av Säpo, KGB eller Tarmspräckare Elof.

Jag kan till och med sätta upp skylten "Skyddsobjekt" på min dörr om jag vill eftersom det som finns innanför dörren inte tillfaller allemansrätten eller annan allmän egendom.
Det är alltså inte olagligt att sätta upp skylten "Skyddsobjekt" på din dörr och därför kan du köpa den i ett urval av butiker i landet utan tillstånd.

Så vad är din poäng?
Citera
2022-01-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Vad fan grinar du om egentligen?
Du vill behålla deras symboler som ett skydd mot inbrott men inte betala för det.
En girig liten snåljåp utan verklighetsförankring är vad du är.

Helt rätt av Sector Alarm att plocka bort sina märken från dina rutor.
Betala eller var utan!
Du betalar inte för kabeln som ligger utanför din tomtgräns. Helt rätt av vem som helst att gräva av den.

Idiotargument du kommer med.
Citera
2022-01-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Nej, men läs avtalet. De där dekalerna är företagets

Men TS som nuvarande ägare har aldrig haft något avtal med Sektor Alarm.
I så fall skulle det ha lösts av den dåvarande husägaren.

Det är såklart helt orimligt att sektor alarm får gå och ta bort saker från ett hus där den personen dom hade ett avtal med redan flyttat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in