Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Fast kontentan här är ju att man i så fall tillaffar sig tillgång till lägenhet/förråd utan att meddela den nuvarande boende om vad som skulle ske.
Jag hoppas att du som hyresvärd, ifall någon släkting/hantverkare kommer och ska in i en lägenhet där någon annan flyttat in meddelar den boende om vad som kommer ske ifall dom ger sitt godkännande.
Annars begår du som hyresvärd vad som absolut kan ses som ett lagbrott.
Syftar på att jag låter "gamla hyresgäster" besöka fastigheten, inte gå in i nya hyresgästers lägenheter/förråd. (Utan nya gästers uttryckliga tillstånd). Finns så att säga "allmänna områden"/gemensamma områden i en fastighet.
Men det var inte TS fråga du är inne på: TS har tydligen en egen helt privat fastighet, dvs. "egna-hem", typ villa där ingen "annan ska vara". Där har vaktbolaget gjort fel, enligt min åsikt. #Random nisse" kan inte gå in på TS privata mark/tomt och plocka ner saker utan att fråga först. Speciellt inte då TS inte har avtal med vaktbolaget, utan det var förre ägaren som hade det.
Däremot kommer inte TS "någon vart" om TS klagar juridiskt eller liknande. Myndigheterna kommer strunta.
Möjligen kan TS prata med vaktbolaget (eftersom TS vill ha kvar "dekalerna"?) om att få bra deal på fortsatt bevakning..