Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Så du anser fortfarande alltså att ett brott har begåtts så fort någon uppfattar/känner att ett brott har begåtts? Den inställningen är farlig. Varför har vi då vårt rättssystem?
Sedan förstår jag inte varför du skriver en uppsats om barn. Dra inte in det i diskussionen. Barn ska inte vara sexuellt aktiva.
Undrar varför du inte vill svara på hur du hamnade i situationen du beskrev?
Nej, jag anser att en man som skapar en obehaglig, sexuell situation som i kvinnans upplevelse är oönskad, är en sexualförbrytare. Det enda farliga är att du anser att han har rätt, Det du missar är alla gånger kvinnor istället har överseende pga att vi istället har för vana för att obehagliga, oönskade närmanden anmäls. Men du kanske syftar på att vi ska anmäla er allihopa varenda gång du begår sexuella närmanden trots våra nej och att vi helt saknar minsta indikation på att vi vill eftersom vi faktiskt absolut inte vill? Är det din uppfattning att vi ska med omedelbar verkan ringa polisen när ni inte bryr er om ett nej eller försöker er på något?
Du förstår inte att anmälningarna skulle skjuta i höjden om det inte var pga dels upplevelsen men ännu mer på att kvinnor inte anmäler särskilt mycket.
För att ett nej är ett nej och du saknar alla rättigheter att överskrida mina integritetsgränser. Min rätt till att inte vilja dela med mig om saker är lika viktiga som min rätt till min kropp. Vad vi bör fundera på är varför du inte respekterar en kvinnas gränser och hennes nej. Varför du fortsätter tjata kring något för att kringgå det faktum att du redan fått ett nej till svar.
Varför tar du dig rätten till att vägra lyssna på en kvinna som säger att hon inte vill något?