2022-01-26, 12:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Exakt vad? Är du ej läskunnig?

Det står i mitt inlägg du just citerade att majoriteten inte sker mellan närstående.

Och jag skrev "närstående/bekanta"
Citera
2022-01-26, 12:08
Medlem
Jenny9s avatar
Om en massa homosexuella män helt plötsligt hade börjat våldta en massa killar/män hade killar/män inte varit ett dugg förvirrade över vad "samtycke" innebär. Eller hur signaler ska tydas.

Men när det gäller kvinnor så är killar/män sååå otroligt förvirrade över vad som gäller. Som om alla helt plötsligt drabbats av kraftig autism och absolut inte kan läsa av andra alls.
Citera
2022-01-26, 12:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Är det inte det ni vill då när ni klagar på sexbrist, att kvinnor har för höga krav, att det är en rättighet att få sexuell erfarenhet, etc?

Så är det ju. Killarna/männen vill ligga runt, men tjejerna/kvinnorna ska vara oskulder.

Manlig logik i sitt esse.
Citera
2022-01-26, 12:16
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.

Mamma rektor brukar det vara nuförtiden.

Instämmer i övrigt. Se debatten om Engelska skolan. Instagramiserade flickor hetsar varandra till att klä sig utmanande. Denna för alla inblandade parter destruktiva hets kallas av feminister för "frivillig". Flickorna uppmanas av dessa feminister att klä sig "som de vill". Här är det viktigare alltså för feministerna att motsätta sig Patriakatet som de ser i skolans gränssättning, än att inse att flickorna är föremål för objektifiering. Skulle inte flickor lära sig att de kan vara mer än sexobjekt?
Citera
2022-01-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Källa på statistik och begrepp gällande sexuellt våld.

Jag skiter fullständigt i Anne Ramberg.

typ ett par inlägg innan ditt första så är där en länk med statistik från brå, där bara 35 % var familj eller parrelation.

65% utanför hemmet så att säga.

27% helt obekanta.

27 procent av de anmälda våldtäkterna hade begåtts av en obekant gärningsperson,
38% vänner eller ytligt bekanta. En stor del här lär vara nån du träffat på krogen samma kväll, eller nån du bara vet vem är, men en del också närmare vänner. Lite luddig kategori tyvärr.
Men 65% utanför hemmet så att säga.
35 % familj eller parrelation.

"Av samtliga anmälda våldtäktsbrott mot vuxna 2020 var brottsoffret och gärningspersonen närstående genom parrelation i 33 procent av fallen, närstående genom släktskap eller familj i 2 procent av fallen och i en annan slags relation eller bekantskap i 38 procent av fallen. Resterande 27 procent av de anmälda våldtäkterna hade begåtts av en obekant gärningsperson."

Källa, brå
https://bra.se/statistik/statistik-u...xualbrott.html
Citera
2022-01-26, 12:23
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Nej, majoriteten sker inte mellan närstående.

Att vara bekant innefattar allt möjligt. Eftersom endast ren överfallsvåldtäkt räknas som helt obekant.

Sen jämställdhetsmyndigheten började klassa "kinnors våld mot män" och "våld i lesbisk relation" som "mäns våld mot kvinnor" (Sid 53 i deras broschyr, finns tråd om detta) så har jag slutat bry mig om den där typen av statistik. Den har förlorat sin mening.
Citera
2022-01-26, 12:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
typ ett par inlägg innan ditt första så är där en länk med statistik från brå, där bara 35 % var familj eller parrelation.

65% utanför hemmet så att säga.

27% helt obekanta.

27 procent av de anmälda våldtäkterna hade begåtts av en obekant gärningsperson,
38% vänner eller ytligt bekanta. En stor del här lär vara nån du träffat på krogen samma kväll, eller nån du bara vet vem är, men en del också närmare vänner. Lite luddig kategori tyvärr.
Men 65% utanför hemmet så att säga.
35 % familj eller parrelation.

"Av samtliga anmälda våldtäktsbrott mot vuxna 2020 var brottsoffret och gärningspersonen närstående genom parrelation i 33 procent av fallen, närstående genom släktskap eller familj i 2 procent av fallen och i en annan slags relation eller bekantskap i 38 procent av fallen. Resterande 27 procent av de anmälda våldtäkterna hade begåtts av en obekant gärningsperson."

Källa, brå
https://bra.se/statistik/statistik-u...xualbrott.html

Stämmer, en majoritet av det sexuella våldet sker mellan närstående/bekanta.

35% närstående.

38% vänner/bekanta.

27% obekant/främling.

Var någonstans det sexuella våldet skett, om det är "utanför hemmet" eller "i hemmet" har ingen som helst betydelse.
Citera
2022-01-26, 12:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Mamma rektor brukar det vara nuförtiden.

Instämmer i övrigt. Se debatten om Engelska skolan. Instagramiserade flickor hetsar varandra till att klä sig utmanande. Denna för alla inblandade parter destruktiva hets kallas av feminister för "frivillig". Flickorna uppmanas av dessa feminister att klä sig "som de vill". Här är det viktigare alltså för feministerna att motsätta sig Patriakatet som de ser i skolans gränssättning, än att inse att flickorna är föremål för objektifiering. Skulle inte flickor lära sig att de kan vara mer än sexobjekt?

Tur då att flickornas mödrar/föräldrar är engagerade i detta.

Sen finns det alltid dysfunktionella familjer där föräldrarna skiter i hur barnen klär sig, var de är, vem de umgås med osv.
Citera
2022-01-26, 12:38
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Tur då att flickornas mödrar/föräldrar är engagerade i detta.

Sen finns det alltid dysfunktionella familjer där föräldrarna skiter i hur barnen klär sig, var de är, vem de umgås med osv.

Engagerade i vad? Det finns två sidor här.

De mödrar som tycker att döttrarna ska få gå med kläder inspirerade av strip-kulturen tillhör kategorin "dysfunktionella" som jag ser det. De är själva som revolterande tonårsflickor och missar sitt vuxenansvar.
Citera
2022-01-26, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jo, det är rätt exakt jämförbart faktiskt, en nakenbild är ett förtroende, en intimitet du delar med någon.

och att det är korkat sända nakenbilder är en sak, men! att medvetet välja att sprida andras nakenbilder till andra utan medgivande det är ett skitbeteende och brottslig handling.
Jag har inte påstått att det är ok att sprida folks nakenbilder heller, onödig kommentar.

Nej en bild är en bild och en hemlis är ord, ord kan vara osanning och du kan vifta bort ett rykte eller en lögn. En bild som sprids går inte att vifta bort. Varför tror du våldtäktsanklagelser nästan aldrig leder någonstans när det är ord mot ord men alltid går igenom när det finns bild/filmbevis? Är män kanske onda varelser bara, eller?
Citera
2022-01-26, 13:02
Medlem
Hursomhelstings avatar
Pojkar ser dom också, kanske ser och hör sin far vara förtvivlad, mor hon spelar helylle rena helgonet, ytan utåt är viktig men bakom fasaden så är bilden en annan.
Upplevde detta själv och var på min mors sida till att jag var vuxen nog till att begripa.

Och så det där med sex, kvinnor spelar men att lägger inte mannen in en seriös trevare ja då lär det inte heller bli något! Vid fyra tillfällen vad jag minns att kvinnan var så aktiv att det hela gick inte att ta miste på. Fyra kvinnor och att det är ovanligt för i regel så handlar det om att jobba och ta risk och att en del kvinnor dem roterar och slingar sig ta mig fan utan ett slut, den sorten släpper jag i omgående för att det blir i princip en våldtäkt men att jag förstår även dem killar och män som hänger kvar och jobbar på.
Citera
2022-01-26, 13:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Fråga rakt ut "är detta ok?" "Känns detta ok?"

Gör det inte svårare än vad det är.
Får jag ta dig på fittan?

Vad tror du svaret blir?
Vad hade du själv svarat?
Citera