2022-01-27, 13:40
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenhedwig
För att deras rum var inte uppbokade, står ju tydligt i texten.
Jag tolkade det som att det fanns fyra rum som Norge kunde behålla, de två smittade måste stanna - alltså möjligt för två till att stanna på högre höjd och då valde Kläbo och Johaug att stanna (som de stora stjärnorna fick de frågan först). Att de vill stanna är inte så konstigt då det minimerar transportsträckan till skidspåren och hotellet de andra flyttar till är dessutom ett ”enklare” hotell.
Citera
2022-01-27, 13:45
Medlem
bcdefgs avatar
Jag börjar just inse att avslutningen på Fallas karriär mycket väl kan bli en inställd OS-resa istället för medalj i åttonde raka mästerskapsfinalen
Citera
2022-01-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Varför byter inte Johaug och Klaebo hotell?? Tänk på det..

Svenska skidskyttar..åker med finska laget..som bott på samma hotell som norrmännen i Seiser Alm

Svenska längdåkare åker först enormt coronasmittade Norge. Tar med sig några från norska laget/ danska laget. Medans de norska åkarna laddar för fullt i Seiser Alm..😊

Ni kommer att se konsekvenserna om några dagar i Kina..är detta på riktigt så BLIR Norge den store förloraren i slutänden men säger de senaste 20-30 åren detta?? Tror ni att svenska längdlandslaget klarar sig från covid 19 med den historiken av ” oförklarliga händelser” som hänt de senaste 15-20 åren. När jag visade upp en historik av ” vallabommar”. Senast Perry Olsson i Obersdorf.

Detta har Norge planerat länge..
Verkar mesigt med C19. Norge borde väl försöka implementera t.ex. mjältbrand i svenska truppen.
Citera
2022-01-27, 13:52
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag börjar just inse att avslutningen på Fallas karriär mycket väl kan bli en inställd OS-resa istället för medalj i åttonde raka mästerskapsfinalen

Hon tar inte medalj i år oavsett vilket
Citera
2022-01-27, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenhedwig
Nej

Borde vara skyddsutrustning på om man är på flygplatsen i Oslo med den högsta smittspridningen någonsin.

Får vi se hur detta utvecklar sig. Sammanfattning

1. Norska längdlandslaget säger att de fått in covid 19 i laget. Två ledare åker hem till Norge före längdlandslaget. Arild Monsen testas positivt på flygplatsen.
2. Två åkare testas positivt dagen därpå.
3. Svenska längdlandslaget skulle tillsammans med norska ( och danska) längdlandslaget åka tillsammans med flyg till Kina idag.
4. Det norska laget säger att ingen kan följa med planet idag.
5. Samtidigt har det finska laget varit på samma hotell som det norska längdlandslaget. Detta landslag skall flyga med de svenska skidskyttarna från Helsingfors igår.
6. Klaebo och Johaug har inte bytt hotell. Deras hotell ligger i anslutning till längdspåren på 1900 m höjd. De andra åkarna har fått flytta till ett hotell på 1400 m höjd och måste nu transporteras varje dag till längdspåren. Varför byter inte Johaug/ Klaebo hotellrum då hela hotellet kan vara smittat? Personal? Luftburen smitta. Varför ta en sådan risk? Har de covid 19 överhuvudtaget??
7. De norska åkarna förväntas åka 31 januari.

Som sagt: Håll koll på de svenska längdåkarna och de svenska skidskyttarna de närmsta 5 dagarna..
Citera
2022-01-27, 13:54
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Varför byter inte Johaug och Klaebo hotell?? Tänk på det..

Svenska skidskyttar..åker med finska laget..som bott på samma hotell som norrmännen i Seiser Alm

Svenska längdåkare åker först enormt coronasmittade Norge. Tar med sig några från norska laget/ danska laget. Medans de norska åkarna laddar för fullt i Seiser Alm..😊

Ni kommer att se konsekvenserna om några dagar i Kina..är detta på riktigt så BLIR Norge den store förloraren i slutänden men säger de senaste 20-30 åren detta?? Tror ni att svenska längdlandslaget klarar sig från covid 19 med den historiken av ” oförklarliga händelser” som hänt de senaste 15-20 åren. När jag visade upp en historik av ” vallabommar”. Senast Perry Olsson i Obersdorf.

Detta har Norge planerat länge..

Du och dina konspirationsteorier. Ge dig.
Citera
2022-01-27, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag tolkade det som att det fanns fyra rum som Norge kunde behålla, de två smittade måste stanna - alltså möjligt för två till att stanna på högre höjd och då valde Kläbo och Johaug att stanna (som de stora stjärnorna fick de frågan först). Att de vill stanna är inte så konstigt då det minimerar transportsträckan till skidspåren och hotellet de andra flyttar till är dessutom ett ”enklare” hotell.

Fast det ökar risken för att de får covid 19 om de stannar kvar på ett covid 19 smittat hotell. Bär folk i Seiser Alm på smittan fast de inte har några symtom?? Detta låter som ännu en historia där Johaug är i blickpunkten..
Citera
2022-01-27, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Du och dina konspirationsteorier. Ge dig.

Vi får se..
Citera
2022-01-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu har Jonna lagt upp en bild från flygplanet på väg mot Kina. Dock såg det inte ut som längdåkarna hade det lika spatiöst som skidskyttarna hade det igår (som flög Business Class).
Har inte Instagram så jag kan kolla. Men är det verkligen planet mot Kina och inte planet mot Oslo? Om jag förstått rätt så skulle norska längdlandslaget ha flugit på torsdag kväll och det är ett plan som ska gå från Oslo till Peking kl 20 ikväll. För tanken var väl att svenskarna skulle vara med på samma plan som Norge?
Citera
2022-01-27, 14:23
Medlem
Exakt, detta är chartrat plan från Verona till Oslo där de är själva på planet. 20.00 går planet från Oslo till Peking och där lär man ha rymdmasken på.
Citera
2022-01-27, 14:23
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieTrolle
Har inte Instagram så jag kan kolla. Men är det verkligen planet mot Kina och inte planet mot Oslo? Om jag förstått rätt så skulle norska längdlandslaget ha flugit på torsdag kväll och det är ett plan som ska gå från Oslo till Peking kl 20 ikväll. För tanken var väl att svenskarna skulle vara med på samma plan som Norge?
Nej planet från Oslo till Beijing med svenska laget och delar av norska och danska gick 8 i morse
Citera
2022-01-27, 14:36
Medlem
Vossevangens avatar
Bollen er stresset pga norske Covid utbruddet, bor på samme hotell:

https://www.langrenn.com/langrenn-allround/bolshunov-stressa-over-det-norske-covid-utbruddet/

Norske langrennsledelsen bekrefter at følgende herreløpere er kontaktet for å være reserver:
Tønseth, Nyenget, Helland Larsen og Even Northug.

De 3 første kontaktet igår. Even N kontaktet idag.

https://www.langrenn.com/langrenn-allround/even-northug-er-aktuell-som-reserve-til-ol-i-beijing/
Senast redigerad av Vossevangen 2022-01-27 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in