2022-01-26, 00:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Var har du fått det ifrån? Finns ju massor av rapporterade av reinfekterade, där vederbörande blivit svårare sjuk gång 2, 3 eller 4.

Det finns knappast massor av sådana fall. Har du en gång fått så har du ett bra skydd mot svår sjukdom och död.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, ja. Vill du sitter och öla med ditt "umgänge" på den lokala pizzerian så får du väl göra det. Ett tips till dig är väl annars att byta till parkbänken utanför Systembolaget. Där kan du säkert också få utlopp för ditt sociala umgänge och FHM koronarestriktioner kommer inte längre vara ett hinder för dig och ditt utlopp för socialt umgänge

Tragiskt Imbilden. Se till att uppleva lite saker istället för att sitta här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och vad tror du det beror på då din jävla idiot? Varenda människa som "testar positivt" eller råka nysa lite TVINGAS ju stanna hemma pga den hjärndöda covidhysterin. De flesta av dem är ju inte ens sjuka! Hade varenda elev med minsta lilla förkylningssymptom eller som varit i närheten av någon med minsta lilla förkylningssmptom tvingats stanna hemma även innan masshypnosen 2020 så hade vi haft minst 50% bortfall då också, varenda vinter.

Ingen frisk människa bryr sig om det här lilla fjantviruset längre, ska det vara så förbannat svårt att förstå? Vi fattar, du är så sanslöst livrädd trots tre sprutor och dubbla N95-munskydd 24/7 att du måste byta lakan varje morgon, men det är inte vårt eller någon annans problem och det är inte samhällets problem, begriper du det?

Det kommer INTE bli några fler restriktioner och det kommer ALDRIG bli några stängda skolor. Tvärtom kommer de sista kvarvarande restriktionerna gradvis plockas bort inom några veckor eller någon månad. Flera länder i Europa inklusive Danmark har redan gjort det, det är bara en tidsfråga innan Sverige och övriga länder följer efter. "Pandemin" är över. DU kan sitta hemma och ruttna om du vill, men vi andra tänker gå ut och njuta av livet.

Det är EXAKT vad dessa människor vill. De önskar inget annat än att alla ska leva samma deprimerande, asociala och isolerade liv som dom. De vill ha mer covid, mer restriktioner, mer misär. De hatar glada fria människor och mår dåligt av att se människor ha kul. ALLA borde börja ifrågasätta de som lobbar för fortsatta restriktioner. Bryr dom sig om dig, eller bryr dom sig bara om sig själva.
Citera
2022-01-26, 00:26
Bannlyst
Citat:
Den där Campbell hävdade att man har cirka 40-50% skydd om man har blivit vaccinerad med en tredje dos senaste 10-12 veckorna. Smittspridningen är oundviklig pga att myndigheterna låter den ske. Fattar inte vad all testning ska tjäna till när man ändå inte lägger två strån i kors för att förhindra smittspridningen. Man närmast underblåser den med sin passivitet.

Jag tror att FoHM vet mycket mer än de berättar. Det kanske är självklart, men det finns helt klart information som gör att både Danmark, England, Irland och Spanien tycker att det är dags att släppa taget om den här pandemin. En mild sjukdom kan ju spridas i Sverige utan att det gör så mycket. Regeringen å andra sidan vill inte släppa taget helt och då fortsätter Sverige den här inkonsekventa och otydliga vägen framåt. Hallongrenen framstår som en ängslig lantis, som lutar sig mot vaccinbolagsägarens råd och Magda vill hänga med de stora grabbarna i WEF och IMF. Då blir det så här. Det skapar oro att informationen inte är tydlig.

Jag tror också att vi skulle kunna släppa på alla restriktioner i morgon och ändå inte få fler allvarligt sjuka och döda i samhället. Nu vet ju inte jag så mycket om dig utom att du har tagit tre sprutor, men det tror jag räcker för att just du ska klara dig från allvarlig sjukdom.
Citera
2022-01-26, 00:27
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Det är ett biologiskt vapen. Kan mycket väl ha spridits medvetet. Och nej - jag är ingen konspirationsteoretiker i det avseendet. Tom CIA är inne på samma linje. Det här är inget naturligt "förkylningsvirus". Se på vilka åtgärder man vidtar i Kina vid minsta lilla smittoutbrott. Jag är övertygad om att de vet något som du inte gör.

Det är fortfarande ett förkylningsvirus. Oavsett ursprung. Det kommer alltid finnas kvar. Acceptera det och lev istället, för vad du gör nu är helt bisarrt.
Citera
2022-01-26, 00:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Hur vet du att den är harmlös? Har ju bara varit känd i kanske två månader ännu. Kom till i Europa för drygt en månad sedan. Vad vet du om långtidseffekter?

Du tog ju ett vaccin vars långtidseffekter ingen känner till så vad gnäller du om?

Alltså, vågar du ens andas i den här jättefarliga världen? Vågar du ens vakna på morgonen? Vågar du ens ta ett steg utanför dörren utan att drabbas av skräckpanik?

"Långtidseffekter" . Begriper du själv hur jävla störd i huvudet du är?

Nej, det gör du såklart inte.

Spring och göm dig bakom soffan du din patetiska ursäkt till människa. Själv ska jag ut på lokal. Med tanke på att superdödsmördarmutationen omikron härjar och jag har tagit NOLL (!) sprutor är jag väl sannolikt död imorgon, men hellre det än att vara lika rädd som du.

Citera
2022-01-26, 00:30
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Någon som har en förklaring till hur det fortfarande dör 2k dagligen i USA där man närmar sig 1M döda?

Är deras hälsa så dålig och ovaccinerad att omikronets kombination av smittspridning och dödlighet gör den lika farlig som Delta?

Vet inte om du har varit i USA, men annars kan du ju gå in på youtube och söka på nån random nisse som besöker nån stad och filmar sin resa. Då så kan du ju titta på hur amerikanarna ser ut i bakgrunden och storleken på dessa. Baserat på hur personerna ser ut så ökar risken för dessa saker och det upplägget verkar inte vara en ren hälsokur mot Covid-19 direkt då några av riskerna är:

- högt blodtryck
- diabetes typ 2
- höga blodfetter
- åderförfettning eller åderförkalkning som ökar risken för hjärtinfarkt och stroke
- gallsten
- förfettning av levern
- astma
- problem med snarkning och sömnapné, alltså andningsstopp under sömnen
- belastningsskador i leder
- komplikationer under graviditeten
- cancer i livmodern, äggstockarna, brösten och prostata
- cancer i matstrupen
- cancer i tjocktarmen, njurarna, gallblåsan, levern och bukspottkörteln
- infertilitet, det vill säga ofrivillig barnlöshet
- demens.
- depression

Varför dom dör? Ja dom har ju lagt en jäkla tid och möda på att förkorta sina liv redan innan, och verkar inte vara balsam för själen direkt heller.
Citera
2022-01-26, 00:33
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tror att FoHM vet mycket mer än de berättar. Det kanske är självklart, men det finns helt klart information som gör att både Danmark, England, Irland och Spanien tycker att det är dags att släppa taget om den här pandemin. En mild sjukdom kan ju spridas i Sverige utan att det gör så mycket. Regeringen å andra sidan vill inte släppa taget helt och då fortsätter Sverige den här inkonsekventa och otydliga vägen framåt. Hallongrenen framstår som en ängslig lantis, som lutar sig mot vaccinbolagsägarens råd och Magda vill hänga med de stora grabbarna i WEF och IMF. Då blir det så här. Det skapar oro att informationen inte är tydlig.

Jag tror också att vi skulle kunna släppa på alla restriktioner i morgon och ändå inte få fler allvarligt sjuka och döda i samhället. Nu vet ju inte jag så mycket om dig utom att du har tagit tre sprutor, men det tror jag räcker för att just du ska klara dig från allvarlig sjukdom.

Jag tror FoHM är ganska transparenta. Varför dom agerar som dom gör vet jag dock inte. Vi borde precis som flera andra länder släppa restriktionerna nu och låta Omnikron bränna i genom så fort som möjligt.

Enda problemet som jag ser det är att så många blir sjuka samtidigt är att man riskerar att lamslå samhället. Finns massor exempel på förskolor som stängt på grund av personalbrist tex.
Citera
2022-01-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror FoHM är ganska transparenta. Varför dom agerar som dom gör vet jag dock inte. Vi borde precis som flera andra länder släppa restriktionerna nu och låta Omnikron bränna i genom så fort som möjligt.

Enda problemet som jag ser det är att så många blir sjuka samtidigt är att man riskerar att lamslå samhället. Finns massor exempel på förskolor som stängt på grund av personalbrist tex.

De tar det säkra före det osäkra och då restriktionerna mest är symboliska är det inte allt för många som ruttnat tillräckligt än. Dock ställer ju restriktioner i sig till det då folk uppmanas vara hemma vid minsta symtom. Det hade ju inte ens funkat att göra så en vanlig influensasäsong utan att det skulle bli kaos.

Jag gissar dock att nästa vinter börjar samma skit om igen. Folk har drabbats av masshysteri. De kommer fortsätta sitta räkna smittade och antal patienter på IVA och dra en massa felaktiga slutsatser då de saknar utbildning och kunskap att göra några som helst bedömningar. Många kommer behöva någon form av avprogrammering eller terapi för att kunna gå vidare 🙄
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-26 kl. 00:43.
Citera
2022-01-26, 00:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66

Där håller jag med dig. Sedan vet jag inte vad "alla restriktioner" är för något. Det vi har är egentligen mest symbolmässiga restriktioner som ändå inte gör någon större skillnad. Någon teaterfjant eller nattklubbsägare, eller konferens-anordnare som gråter ut i TV. Så länge vi håller stora sociala arenor som skolan och kollektivtrafiken vidöppen spelar det inte så stor roll vad man gör i övrigt.
Citera
2022-01-26, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Ja det är många som blir sjuka samtidigt. I vår kommun har man retirerat tillbaka till att ovaccinerade får jobba vårdnära med brukare igen och då med munskydd, just för personalbristen. Sedan kommer de att omplaceras till andra uppgifter igen när de nyanställda vaccinerade är på plats. De ovaccinerade kan man nämligen använda lite hur man vill. Tesen om att "vi vill att de har avstånd för deras egen skull så att de inte blir smittade" är ett minne blott.

FoHM är nog transparenta med det de kan. I ärlighetens namn har väl A T lyckats förmedla för mycket sanningar för att vissa politiker ska tycka att det är bra. Bland annat uttalandet om att unga människor inte behöver mer än en spruta eftersom de då har tillräckligt skydd. Det landade väl inte så bra hos vaccinbolagen misstänker jag, men han ska ha en eloge för att han är uppriktig.
Citera
2022-01-26, 00:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du tog ju ett vaccin vars långtidseffekter ingen känner till så vad gnäller du om?

Alltså, vågar du ens andas i den här jättefarliga världen? Vågar du ens vakna på morgonen? Vågar du ens ta ett steg utanför dörren utan att drabbas av skräckpanik?

"Långtidseffekter" . Begriper du själv hur jävla störd i huvudet du är?

Nej, det gör du såklart inte.

Spring och göm dig bakom soffan du din patetiska ursäkt till människa. Själv ska jag ut på lokal. Med tanke på att superdödsmördarmutationen omikron härjar och jag har tagit NOLL (!) sprutor är jag väl sannolikt död imorgon, men hellre det än att vara lika rädd som du.

Vaccinmotståndarna brukar ju alltid referera till dessa långtidseffekter, trots att vaccinen har blivit testade sedan maj år 2020 och använda över hela världen sedan december år 2020. Att däremot supa i sig ett muterat kinesvirus som bara varit känt i någon månad har man inga som helst problem med. Då är det "naturligt". Helt otroligt inkonsekvent måste jag säga.

Jasså, så du ska ut på LOOOOKAAAAAAL du. Ja, du får väl ha det så skojigt då. Ska tänka på dig när nu ligger på det kalla betonggolvet och hostar lungorna ur dig i någon sjukhuskorridor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in