2022-01-26, 00:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Du tolkar immunitet som om det vore binärt, av eller på. Har du en gång fått Covid, oavsett variant så har du ett bra skydd mot svår sjukdom och död. Oavsett om det gått två månader eller 2 år.

Det stora problemet med pandemin är äldre människor som för första gången möter ett nytt virus. Vaccin och Omnikron löste det problemet.

Var har du fått det ifrån? Finns ju massor av rapporterade av reinfekterade, där vederbörande blivit svårare sjuk gång 2, 3 eller 4.
Citera
2022-01-26, 00:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Du menar Marburg då eller? Ett virus som hittills inte har kunnat spridas i någon större omfattning.

Vi vet inte om det här är ett fladdermusvirus.

Med tanke på att det här viruset tydligen fanns i Norge i december 2019, så kanske vi ska fundera lite på det. Vi vet ju överhuvudtaget inte varifrån det här viruset kommer.

Jag lutar åt att det är ett biologiskt vapen. Vem som ligger bakom vet jag inte, men det är väl någon sjuk jävel i vanlig ordning.
Citera
2022-01-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ja. Men vem vaccinerar sig nu? Mest äldre väl?

Till och med jag som förespråkar vaccin drog fötterna efter mig när jag fick sms om tredje dosen. Men jag tog den, mest eftersom det var enkelt och det förmodligen ger mig en mildare Omnikron. Men var det nödvändigt, nä knappast.

Jag vet faktiskt inte vilka som tar den. Varken jag eller någon annan i min familj har tagit något vaccin. Ena sonen fick Omicron först. Hade feber ett par dagar sen gick det över. Jag har det nu och efter ett par dagar nästan helt återställd. Det var väldigt milt för oss jämfört med influensa. Resten av familjen har konstigt nog inte blivit smittade.

Jag har inget emot att folk frivilligt vaccinerar sig. Det är lika lite min angelägenhet som det är för andra att jag är ovaccinerad. Men när det ska påtvångas genom covidpass och social mobbing, då tänker jag inte sitta tyst.

Tack och lov har vår regering agerat rationellt trots alla påtryckningar från gapande vaccinfundamentalister, så det har inte funnits mycket att klaga på.
Citera
2022-01-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag lutar åt att det är ett biologiskt vapen. Vem som ligger bakom vet jag inte, men det är väl någon sjuk jävel i vanlig ordning.

Och du har kallat ”antivaxxarna” foliehattar 🙄
Citera
2022-01-26, 00:13
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vaccinet skyddade mycket bra innan viruset muterade. Känner inte att jag blivit motbevisad i egentligen något.

Tag bara en sådan sak som skolan som jag tjatat om. Jag har hela tiden talat om den omfattande smittspridningen i skolan. Nu rapporteras det om 50, eller ibland uppåt 80% bortfall av lärare och elever. FHM har likt får hävdat att nästan ingen smittspridning sker i skolorna. Tjena liksom....
Fattar väl vem fan som helst att det är där smittan sprids.

Och vad tror du det beror på då din jävla idiot? Varenda människa som "testar positivt" eller råka nysa lite TVINGAS ju stanna hemma pga den hjärndöda covidhysterin. De flesta av dem är ju inte ens sjuka! Hade varenda elev med minsta lilla förkylningssymptom eller som varit i närheten av någon med minsta lilla förkylningssmptom tvingats stanna hemma även innan masshypnosen 2020 så hade vi haft minst 50% bortfall då också, varenda vinter.

Ingen frisk människa bryr sig om det här lilla fjantviruset längre, ska det vara så förbannat svårt att förstå? Vi fattar, du är så sanslöst livrädd trots tre sprutor och dubbla N95-munskydd 24/7 att du måste byta lakan varje morgon, men det är inte vårt eller någon annans problem och det är inte samhällets problem, begriper du det?

Det kommer INTE bli några fler restriktioner och det kommer ALDRIG bli några stängda skolor. Tvärtom kommer de sista kvarvarande restriktionerna gradvis plockas bort inom några veckor eller någon månad. Flera länder i Europa inklusive Danmark har redan gjort det, det är bara en tidsfråga innan Sverige och övriga länder följer efter. "Pandemin" är över. DU kan sitta hemma och ruttna om du vill, men vi andra tänker gå ut och njuta av livet.
Citera
2022-01-26, 00:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men sluta. Det är ett förkylningsvirus. Blir du röd om näsan ett par veckor så använd idomin.

Det är ett biologiskt vapen. Kan mycket väl ha spridits medvetet. Och nej - jag är ingen konspirationsteoretiker i det avseendet. Tom CIA är inne på samma linje. Det här är inget naturligt "förkylningsvirus". Se på vilka åtgärder man vidtar i Kina vid minsta lilla smittoutbrott. Jag är övertygad om att de vet något som du inte gör.
Citera
2022-01-26, 00:16
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så jag hade rätt alltså, tack.
Du vill ha en källhänvisning och du får den serverad. Men du letar inte upp det exakta påståendet själv utan skriver istället att du hade rätt.

Hänvisning är lite som du frågar i en matbutik vart dom krossade tomaterna står och expediten säger tredje gången till vänster. Hänvisning betyder inte att expediten rullar fram röda mattan, och sedan räcker över dig dom krossade tomaterna med silkesvantar.

Herregud lite nivå får det väl ändå vara.
Citera
2022-01-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursäkta mig, men vem fan bryr sig om några restauranger???? Kan man ju lika gärna ha eller vara utan. Maten där är sällan särskilt nyttig. Så jävla många ställen som får anmärkningar när miljö- och hälsa kommer och gör oannonserande tillsyner. Snusk är vad det är. Har hört från personer som jobbar med det här att de slutade gå ut att äta när de insåg hur sunkigt det är. Är det ditt största problem när över 15000 personer har avlidit pga pandemin? Jobbar du som pizzabagare eller?

"Har hört om".. Mm, klart du har eftersom du aldrig haft ett socialt liv men säger åt andra hur dom ska leva. Autismen som spökar eller bara totalt utanför samhället?
Citera
2022-01-26, 00:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och vad tror du det beror på då din jävla idiot? Varenda människa som "testar positivt" eller råka nysa lite TVINGAS ju stanna hemma pga den hjärndöda covidhysterin. De flesta av dem är ju inte ens sjuka! Hade varenda elev med minsta lilla förkylningssymptom eller som varit i närheten av någon med minsta lilla förkylningssmptom tvingats stanna hemma även innan masshypnosen 2020 så hade vi haft minst 50% bortfall då också, varenda vinter.

Ingen frisk människa bryr sig om det här lilla fjantviruset längre, ska det vara så förbannat svårt att förstå? Vi fattar, du är så sanslöst livrädd trots tre sprutor och dubbla N95-munskydd 24/7 att du måste byta lakan varje morgon, men det är inte vårt eller någon annans problem och det är inte samhällets problem, begriper du det?

Det kommer INTE bli några fler restriktioner och det kommer ALDRIG bli några stängda skolor. Tvärtom kommer de sista kvarvarande restriktionerna gradvis plockas bort inom några veckor eller någon månad. Flera länder i Europa inklusive Danmark har redan gjort det, det är bara en tidsfråga innan Sverige och övriga länder följer efter. "Pandemin" är över. DU kan sitta hemma och ruttna om du vill, men vi andra tänker gå ut och njuta av livet.

Jag är ledsen att göra dig besviken, men ditt liv riskerar att vara över i samma stund som du drar på dig viruset. Att Sverige inte tar ansvar för sin befolkning är direkt skamligt. Somliga borde dömas för landsförräderi. Att pandemin skulle vara över har jag hört i snart två års tid nu. Det börjar bli rätt tjatigt faktiskt.
Citera
2022-01-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Du vill ha en källhänvisning och du får den serverad. Men du letar inte upp det exakta påståendet själv utan skriver istället att du hade rätt.

Hänvisning är lite som du frågar i en matbutik vart dom krossade tomaterna står och expediten säger tredje gången till vänster. Hänvisning betyder inte att expediten rullar fram röda mattan, och sedan räcker över dig dom krossade tomaterna med silkesvantar.

Herregud lite nivå får det väl ändå vara.

Det är precis så jag blivit bemött av denna användare också kan jag påpeka.
Citera
2022-01-26, 00:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
"Har hört om".. Mm, klart du har eftersom du aldrig haft ett socialt liv men säger åt andra hur dom ska leva. Autismen som spökar eller bara totalt utanför samhället?

Ja, ja. Vill du sitter och öla med ditt "umgänge" på den lokala pizzerian så får du väl göra det. Ett tips till dig är väl annars att byta till parkbänken utanför Systembolaget. Där kan du säkert också få utlopp för ditt sociala umgänge och FHM koronarestriktioner kommer inte längre vara ett hinder för dig och ditt utlopp för socialt umgänge
Citera
2022-01-26, 00:23
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Den där Campbell hävdade att man har cirka 40-50% skydd om man har blivit vaccinerad med en tredje dos senaste 10-12 veckorna. Smittspridningen är oundviklig pga att myndigheterna låter den ske. Fattar inte vad all testning ska tjäna till när man ändå inte lägger två strån i kors för att förhindra smittspridningen. Man närmast underblåser den med sin passivitet.

Du kan inte stoppa Omnikron. Det är helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in