2022-01-27, 11:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, "tydligen behövdes inte microcips i detta fall". Jag undrar just hur många, fanatiska, antivaxxer som, egentligen, behöver psykvård. Och snart kommer de att börja skrika om att "myndigheterna spärrar in de oposionella på mentalsjukhus, precis som i Sovjetunionen!!!"

Du hade ju varit en duktig och lydig kommunist i alla fall, den saken är klar. Du har ju t om lärt dig att använda ordet "antivaxxer" precis som du fått höra att man ska göra när någon ifrågasätter något.

De enda som behöver psykvård är de som är rädda för "Covid-19". Sen är Clapton givetvis överdriven här och detsamma gäller alla andra som talar om mikrochip och liknande. Problemet är att all sund och vettig kritik/ifrågasättande av massvaccinering klumpas ihop med de mest vansinniga teorierna under epitetet "antivaxx" av den IQ-befriade massan som du själv tillhör. Ungefär som under metoo, en annan missbildningshypnos där en oönskad hand på ett knä i princip i princip likställdes med våldtäkt.
Citera
2022-01-27, 11:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vaccinet ska tas av äldre och riskgrupp från och med nu.

Att vaccinera barn från tre månader skulle endast kunna motiveras som ett skydd för dig och andra äldre i riskgrupp vilket är helt åt helvete särskilt nu när det inte fungerar mot smittspridning.

Barnens egna riskreducering att hamna på sjukhus är att gå från någon promille till ppm och då är vi nog inne långt över gränsen när biverkningarna kan (vi får se) vara fler. vi har 16 avlidna och 133 intensivvårdade på 373 000 BEKRÄFTAT smittade i åldersgruppen 0-19, antikroppsmätningar från fohm visade på betydligt högre antal smittade. Detta på två år.

Jag är så oerhört trött på alla som är så rädda för sjukdomen att dom släppt alla normala spärrar och bara stirrar sig blinda på att utrota viruset när det inte kommer gå.

Om vi hade vaccinerat med mrna-vaccin i 5-10 år och hade utvärderat den tekniken ordentligt som med alla andra vaccin då hade det varit en annan femma.
Du och andra får gapa bäst ni vill men vaccinet är faktiskt fortfarande nödgodkänt och i normalfallet skulle ingen någonstans godkänna ett vaccin efter ett halvår och säga att det är säkert för barn efter två då det är omöjligt att förutspå framtiden.

Jag instämmer att man inte bör vaccinera barn under 12 år, (såvida de inte tillhör någon liten riskgrupp). Observera att Folkhälsomyndigheten inte sagt något om en tredje dos till de inder 18 år. Det lär inte bli aktuellt heller: 25 procent av skolornas elever har, för tillfället SARS-COV2 Omikron varianten.
Citera
2022-01-27, 11:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vaccinet ska tas av äldre och riskgrupp från och med nu.

Att vaccinera barn från tre månader skulle endast kunna motiveras som ett skydd för dig och andra äldre i riskgrupp vilket är helt åt helvete särskilt nu när det inte fungerar mot smittspridning.

Barnens egna riskreducering att hamna på sjukhus är att gå från någon promille till ppm och då är vi nog inne långt över gränsen när biverkningarna kan (vi får se) vara fler. vi har 16 avlidna och 133 intensivvårdade på 373 000 BEKRÄFTAT smittade i åldersgruppen 0-19, antikroppsmätningar från fohm visade på betydligt högre antal smittade. Detta på två år.

Jag är så oerhört trött på alla som är så rädda för sjukdomen att dom släppt alla normala spärrar och bara stirrar sig blinda på att utrota viruset när det inte kommer gå.

Om vi hade vaccinerat med mrna-vaccin i 5-10 år och hade utvärderat den tekniken ordentligt som med alla andra vaccin då hade det varit en annan femma.
Du och andra får gapa bäst ni vill men vaccinet är faktiskt fortfarande nödgodkänt och i normalfallet skulle ingen någonstans godkänna ett vaccin efter ett halvår och säga att det är säkert för barn efter två då det är omöjligt att förutspå framtiden.

Och vem har godkänt viruset? Varför ställer du inte som krav på att vuruset ska testas och utvärderas i 10 år innan man smittar ned hela samhället?
Varför skulle man avstå att vaccinera även yngre då de också får 90% riskreduktion från svår sjukdom?
Citera
2022-01-27, 11:52
Medlem
Åkte på viruset strax efter nyår. Symptom var lättare feber en dag och lite hosta. Otroligt mild infektion. Vanliga år hade jag nog jobbat på i vanlig ordning när febern släppte. Tog mina två första doser i somras. Att ta 3:e dosen känns inte aktuellt nu. Handen på hjärtat känns det onödigt att ta den. Hade blivit rätt sur om regeringen får för sig att 3 doser nu gäller för vaccinpass. Naturlig immunitet måste för fan räknas med.
Citera
2022-01-27, 11:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Sinnessjuka personer som jag? Som inte vill att en massa människor ska bli svårt sjuka? Ja, då måste man vara sinnessjuk....

Du begriper verkligen inte?

Förespråkar man permanent stängda skolor och lockdowns som du gör så är man sinnessjuk, ja.
Citera
2022-01-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Åkte på viruset strax efter nyår. Symptom var lättare feber en dag och lite hosta. Otroligt mild infektion. Vanliga år hade jag nog jobbat på i vanlig ordning när febern släppte. Tog mina två första doser i somras. Att ta 3:e dosen känns inte aktuellt nu. Handen på hjärtat känns det onödigt att ta den. Hade blivit rätt sur om regeringen får för sig att 3 doser nu gäller för vaccinpass. Naturlig immunitet måste för fan räknas med.

Du resonerar som många andra, även jag hade Covid-19 väldigt nyligen med milda symtom. Jag har inga planer på att ta den tredje dosen i dagsläget då jag anser att det är tämligen meningslöst efter infektionen. Den tredje dosen bör vara för äldre människor, personer i riskgrupper och folk som absolut vill ta en tredje dos.

Det finns ingen anledning till att hålla på att tro att världen kommer gå under. Jag är glad att svenska regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten tagit sitt förnuft till fånga och börjar dra ett streck över det här från och med den 9 februari.
Citera
2022-01-27, 12:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och vem har godkänt viruset? Varför ställer du inte som krav på att vuruset ska testas och utvärderas i 10 år innan man smittar ned hela samhället?
Varför skulle man avstå att vaccinera även yngre då de också får 90% riskreduktion från svår sjukdom?

1. Så, lockdown och stängda skolor i 10 år tills vi utvärderat viruset?

2. Därför att 90% är ingenting i sammanhanget. Det är inte värt att vaccinera någon för att minska dennes risk för svår sjukdom från 0,0002% till 0,0001%, med ett vaccin som medför risker. Inte ens om vaccinet varit 100% riskfritt hade det varit värt resan till vaccinationscentret.

Har du fortfarande inte fattat att dina "90% riskreduktion", "10 ggr mindre risk att bli svårt sjuk" etc är helt värdelösa argument?

Du är ju inte ens intelligent nog att förstå vad dessa siffror innebär i praktiken.
Citera
2022-01-27, 12:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du hade ju varit en duktig och lydig kommunist i alla fall, den saken är klar. Du har ju t om lärt dig att använda ordet "antivaxxer" precis som du fått höra att man ska göra när någon ifrågasätter något.

De enda som behöver psykvård är de som är rädda för "Covid-19". Sen är Clapton givetvis överdriven här och detsamma gäller alla andra som talar om mikrochip och liknande. Problemet är att all sund och vettig kritik/ifrågasättande av massvaccinering klumpas ihop med de mest vansinniga teorierna under epitetet "antivaxx" av den IQ-befriade massan som du själv tillhör. Ungefär som under metoo, en annan missbildningshypnos där en oönskad hand på ett knä i princip i princip likställdes med våldtäkt.

1. Jag är inte "kommunist" och har aldrig varit det. Men det vet i fan hur du definierar "kommunist".

2. Jag skrev om "fanatiska antivaxxers", inte om friska 20 åringar som inte tillhör någon riskgrupp och som tidigare genomgått en SARS-COV2 infektion. Jag har viss förståelse för deras tvekan om de behöver vaccinera sig mot covid-19, även fast jag valt att ha gjort det. Jag har också förståelse för om dessa tycker att vaccinpassen är orättvisa, fast jag själv skulle ha gjort det enkla och vaccinerat mig i ett sådant läge.

3. Men jag har ingen som helst förståelse för diverse konspirationsteorier som sträcker sig allt ifrån läkrmedelsbranchens profithunger till microchips i vaccinet. Men, däremot, så har jag full förståelse för att man reagerar emot det som hänt i stora delar av omvärlden: Fartblinda politiker som leker "smittskyddsexperter" och som infört drakoniska åtgärder mot smittspridning, vaccinationsplikt och just är oförskämda emot alla som är tveksamna till att ta ett vaccin som covid-19. Men även antivaxxare kan var ytterst oförskämda emot de som väljer att ta vaccinet mot covid-19.
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-01-27 kl. 12:08.
Citera
2022-01-27, 12:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Vaccinpassen avvecklas troligen inom kort. Ett flertal länder har redan gjort det. Skulle bli mycket förvånad om inte Sverige och en mängd andra länder följer efter snart.
Citera
2022-01-27, 12:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
I takt med att viruset blir allt svagare börjar även den här tråden att tappa kraft. 8-10 personer verkar stå för 80% av inläggen som maler på fram och tillbaka. Ingen är beredd att släppa sargen. Jag är mest fascinerad över att vissa har tiden att sitta och formulera den här sinnesjukt stora mängden inlägg.

Jag kan med glädje och tillförsikt konstatera att det relativt stora antal människor jag känner ute i verkligheten är jämförelsevis oerhört vettiga och flexibla i sitt tänkande. Både ovaccinerade och vaccinerade.

Ska bli spännande att se var den här tråden befinner sig om ett halvår.
Citera
2022-01-27, 12:23
Medlem
God hälsa är alltjämt bästa skyddet mot denna förkylning och troligtvis de kommande.

Ja, vi godhjärtade och fina individer som ställt upp för de ohälsosamma i tvåårs tid skall väl inte förvänta oss att bidragstagarna börjar se om sin hälsa?

Nä all kraft går väl åt till att skrika, likt ett spädbarn, efter vaccin, ansiktsmask och vaccinpass.
Citera
2022-01-27, 12:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, "tydligen behövdes inte microcips i detta fall". Jag undrar just hur många, fanatiska, antivaxxer som, egentligen, behöver psykvård. Och snart kommer de att börja skrika om att "myndigheterna spärrar in de oposionella på mentalsjukhus, precis som i Sovjetunionen!!!"
Jag tror att de borde skruva lite på hans metadondos faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in