Citat:
Ursprungligen postat av
Eskulap
Det är kanske lätt för ett asocial hypokondriker att sitta och säga att restriktionerna inte varit så farliga, men för unga människor som är mitt uppe i livet, för krögare och många företagare har det varit extremt tufft med psykisk ohälsa som följd. Riskgrupperna har ställt enormt stora krav på resten av folket, trots att det rimligtvis borde vara upp till dom att ta sitt eget ansvar, precis som under influensan.
När jag lyssnar på barn och ungdomar och barn världen över så blir jag bedrövad. Dom har i onödan blivit utsatt för psykologisk misshandel. Blivit tvingade att bära masker dagarna i ända, blivit skammade för att vilja leva sina liv och träffa vänner, blivit skambelagda för att döda mor och farföräldrar, fått sin skolgång förstörd, och i vissa fall fått livslånga skador eller dött av ett vaccin dom absolut inte behöver. Självmord, missbruk och psykisk ohälsa har ökat lavinartat hos barn och ungdomar i hela världen, IQ har sjunkit drastiskt hos utvecklande barn. Tänk dig att leva i ett hem med föräldrar som har ett missbruk eller psykisk ohälsa, och nu kan du inte ens gå till skolan eller knappt gå utanför dörren och är fast med dom för att nån politiker har sagt så. Fy fasen!
Det är oförlåtligt, och jag kommer aldrig, ALDRIG mer ha respekt för dom kretiner till undermänniskor som aktivt arbetat för att fullständigt slå sönder de ungas liv och skrämma dom på detta sätt.
Det här har varit ett moraliskt förfall av episka proportioner och brott mot mänskligheten är absolut applicerbar. Lyckligtvis har Sveriges ungdomar klarat sig relativt väl jämfört med stackare i andra länder.