2022-01-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det enklaste måste väl vara att unna sig sjukskrivning även vid mildare förkylningssymptom. Jag var själv hemma en vecka nyss, och det var faktiskt riktigt skönt när man väl kom över det dåliga samvetet. Det var banne mig inte igår man unnade sig att stanna hemma med en endast lätt till måttlig förkylning.
Satt isolerad på sommarstället i min ensamhet, puffade på mina pipor och drack saker som är goda.

Snabbtester kan fälla men inte fria. PCR är tvärt om.

Det är väl det här som är en grundpelare till problemet. Folkhälsomyndigheten och diverse läkare gick väl ut med att om man har symtom så ska man förutsätta att man har Covid, att testa sig är onödigt.

Det hade varit så mycket enklare om personer som utövar yrken som är samhällsviktiga får testa sig vid symtom, är testet negativt så är det bara att köra på.
Citera
2022-01-24, 12:43
Medlem
Det är kuriosadags igen!

Jag kontrollerade förekomst av antikroppar som senast för exakt en vecka sedan (med positivt resultat, dvs jag hade fortfarande igG från min infektion för ca 15 månader sedan).

Igår testade jag positivt för covid-19 igen via snabbtest! Det är inte bevis för någon av er, men nu har jag det svart på vitt för egen del att återinfektioner inträffar. Det trodde jag inte!!

En jävla halsbränna i stil med halsfluss, hög feber men känns rätt stabilt ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vänta du, jag är inte din sekreterare, den informationen kan du leta upp själv.

Jag har inte påstått att man som ovaxxad inte kan ha milda symtom. Det är du som är trollet som lägger in åsikter som andra inte har. Att jag tvivlar på din person och din vaccinstatus är ditt eviga ältande om att det är en snuva.

Men börja inte grina nu. Du påstod ju i KLARTTEXT att "Det är många som inte vetat om att de är i riskgrupp och råkat illa ut."

Då vill jag naturligtvis ha data på det. Är det mycket begärt menar du? Du kan slänga runt med lite anekdoter hur du vill, men vägrar samtidigt tro på att jag som ovaccinerad inte har några större symtom av min Omicroninfektion haha.

Kom igen, fram med siffrorna nu eller så får du ta tillbaka det påståendet.
Citera
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Exakt. Men vaxxistgardet manipulerar aktivt data och statistik för att gynna deras narrativ. Ta bara det faktum att man buntar ihop ovaccinerad riskgrupp med ovaccinerad icke riskgrupp. Så om en multisjuk 75-plussare där, då vill de påskina att det är samma risk för en frisk 20-åring.
Ja det är bland det mest ohederliga i hela cirkusen, påståendet att covid är "oförutsägbart" och att "ingen går säker" oavsett om man är en frisk 20 åring eller multisjuk 75 åring. Fullständig lögn!

Det har varit så frustrerande att ens försöka prata med dom frälsta. Dom som fortfarande tror på narrativet är hopplöst förlorade, tills vidare iallafall. Det är nog lättare att övertyga ett Jehovas Vittne om att dom har fel än att vaxxisterna har fel.
Citera
2022-01-24, 12:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det enklaste måste väl vara att unna sig sjukskrivning även vid mildare förkylningssymptom. Jag var själv hemma en vecka nyss, och det var faktiskt riktigt skönt när man väl kom över det dåliga samvetet. Det var banne mig inte igår man unnade sig att stanna hemma med en endast lätt till måttlig förkylning.
Satt isolerad på sommarstället i min ensamhet, puffade på mina pipor och drack saker som är goda.

Snabbtester kan fälla men inte fria. PCR är tvärt om.

Det är inte alla förunnat att få sitta isolerade på sommarstället och njuta av stillheten. Lät som det var bra för dig. Jag tyckte jag läste att hela familjen var sjuka, kanske läste fel?

Ja det är lite lurigt med testerna.
Citera
2022-01-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja det är bland det mest ohederliga i hela cirkusen, påståendet att covid är "oförutsägbart" och att "ingen går säker" oavsett om man är en frisk 20 åring eller multisjuk 75 åring. Fullständig lögn!

Det har varit så frustrerande att ens försöka prata med dom frälsta. Dom som fortfarande tror på narrativet är hopplöst förlorade, tills vidare iallafall. Det är nog lättare att övertyga ett Jehovas Vittne om att dom har fel än att vaxxisterna har fel.

Jag har alltid sagt att dessa fanatiker kommer behöva omprogrammeras av någon organisation likt EXPO. De kommer inte kunna fortsätta leva ett normalt liv. Det är ständig hypokondri och rädsla för virus. De kommer förpesta allas tillvaro år efter år. Jag undrar om ens deras familjer orkar lyssna på deras jävla vaccintjat. Herregud.
Citera
2022-01-24, 12:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Verkar? Du är på riktigt nu?

Ja det är vad data visar hittills, har du någon annan åsikt så får du gärna lägga fram den.
Citera
2022-01-24, 12:46
Medlem
Citat:
Har du missat att antal vårdtillfällen på IVA i Sverige har varit inom normalen under hela pandemin? Endast vårdtid var förhöjd under två perioder

Har du missat att väldigt många av dom som är inlagda är det pga andra orsaker än covid och råkar testa positivt under vårdperioden?

Har du missat att det endast är 75+ som har haft överdödlighet pga covid?

Har du missat att du räknas som ovaccinerad ända tills det har gått 2 veckor efter din andra dos?

Osv osv osv.

Det finns många variabler att ta hänsyn till innan man börjar vräka ur sig skräckpropaganda.

Och så klart ingen som bemödade sig att kommentera detta faktum Så klockrent inlägg.
Citera
2022-01-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är vad data visar hittills, har du någon annan åsikt så får du gärna lägga fram den.

Hahahaha vilken sopa. Så DU kommer med ett påstående UTAN källhänvisning och vill sen att JAG ska lägga fram källor?? Haha ditt troll, det är inte så det funkar.

Fram nu med källor som backar upp ditt påstående. Kom igen. Nej precis, du ljuger och kan inte visa några källor. Du har ljugit hela tiden och betett dig som en manipulativ orm.
Citera
2022-01-24, 12:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja men dåså, hög tid att ta bort precis allt vad restriktioner, pass och annat otyg heter, gärna igår. Alla beslutsfattare som varit med att driva på eländet ska givetvis avsättas och ställas inför rätta.

Ja vi tycker olika helt enkelt.
Citera
2022-01-24, 12:48
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det är kanske lätt för ett asocial hypokondriker att sitta och säga att restriktionerna inte varit så farliga, men för unga människor som är mitt uppe i livet, för krögare och många företagare har det varit extremt tufft med psykisk ohälsa som följd. Riskgrupperna har ställt enormt stora krav på resten av folket, trots att det rimligtvis borde vara upp till dom att ta sitt eget ansvar, precis som under influensan.
När jag lyssnar på barn och ungdomar och barn världen över så blir jag bedrövad. Dom har i onödan blivit utsatt för psykologisk misshandel. Blivit tvingade att bära masker dagarna i ända, blivit skammade för att vilja leva sina liv och träffa vänner, blivit skambelagda för att döda mor och farföräldrar, fått sin skolgång förstörd, och i vissa fall fått livslånga skador eller dött av ett vaccin dom absolut inte behöver. Självmord, missbruk och psykisk ohälsa har ökat lavinartat hos barn och ungdomar i hela världen, IQ har sjunkit drastiskt hos utvecklande barn. Tänk dig att leva i ett hem med föräldrar som har ett missbruk eller psykisk ohälsa, och nu kan du inte ens gå till skolan eller knappt gå utanför dörren och är fast med dom för att nån politiker har sagt så. Fy fasen!

Det är oförlåtligt, och jag kommer aldrig, ALDRIG mer ha respekt för dom kretiner till undermänniskor som aktivt arbetat för att fullständigt slå sönder de ungas liv och skrämma dom på detta sätt.

Det här har varit ett moraliskt förfall av episka proportioner och brott mot mänskligheten är absolut applicerbar. Lyckligtvis har Sveriges ungdomar klarat sig relativt väl jämfört med stackare i andra länder.
Citera
2022-01-24, 12:48
Medlem
Citat:
Har du missat att väldigt många av dom som är inlagda är det pga andra orsaker än covid och råkar testa positivt under vårdperioden?

Drabbar detta ovaccinerade mer? Om det stämmer så betyder det ju att ovaccinerade blir sjuka oftare (högre incidens).

Citat:
Har du missat att du räknas som ovaccinerad ända tills det har gått 2 veckor efter din andra dos?

Du får nog kolla upp dina fakta. När man tar sin första dos så räknas man som "Ofullständigt vaccinerad" - inte "Ovaccinerad".

Citat:
Har du missat att antal vårdtillfällen på IVA i Sverige har varit inom normalen under hela pandemin? Endast vårdtid var förhöjd under två perioder

Normal under hela pandemin?

Snittbeläggningen på IVA är runt 350-400.

Vi har flera gånger varit över detta enbart i Covid-19-patienter.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.covid-dagligen?filter=02dcd908-3abc-b267-88b7-5672c7a7345b

https://www.icuregswe.org/globalassets/bilder/artikelfigurer/belaggning2020.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in