2022-01-25, 21:44
Medlem
Så tröttsamt att bladet kör "ex-allsvensk spelare misstänkt för.."
Han har gjort två matcher i Allsvenskan och tre i Superettan. Antagligen korta inhopp när klubben haft ont om spelare.
Han är en nolla som är totalt icke-relevant i fotbollssverige.
Citera
2022-01-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikropluttan
Väldigt svårt att svara på, jag kan egentligen inte föreställa mig att någon människa är kapabel till något liknande. Men det är inte omöjligt, om jag säger så. Han har ett instabilt humör, oftast har det gått ut över honom själv med tankar om att avsluta sitt liv. Enstaka fall har det dock gått ut över oss i hans omgivning. Mer vill jag inte skriva i denna tråden för att inte outa mig själv.
Graviditeten var efterlängtad sedan en tid tillbaka iallafall från Rasmus sida

Träffade du deras barn någon gång?
Citera
2022-01-25, 21:47
Medlem
Mikropluttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Träffade du deras barn någon gång?
Ja, och då upplevde jag allt som helt normalt. Det var dock ett spontant möte på enbart några minuter
Citera
2022-01-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ja, och då upplevde jag allt som helt normalt. Det var dock ett spontant möte på enbart några minuter

Ah. Men barnet sov och verkade nöjd just då? Pratade de mycket om barnet? Sa de något om att barnet
Skrek mycket eller något sånt?
Citera
2022-01-25, 21:55
Medlem
Citat:

Vet du vem som anmält dom eller hur detta kom fram?
Citera
2022-01-25, 21:59
Medlem
Citat:
Vet du vem som anmält dom eller hur detta kom fram?

Det var vårdpersonal på sjukhuset som anmälde enligt media
Citera
2022-01-25, 22:01
Medlem
En man i 25-årsåldern begravde ansiktet i händerna när tingsrätten meddelade att han var häktad.

https://www.barometern.se/kalmar/kalmarpar-begars-haktade-for-synnerligen-grov-misshandel-av-sitt-egna-spadbarn-7d1e50c6/

Häktningsförhandlingen mot kvinnan inleddes klockan 17.00.

En dryg timme senare kom beskedet att även kvinnan häktats, på samma grund som mannen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/spadbarn-vardas-for-allvarligs-skador-par-haktade/
Senast redigerad av Doiten 2022-01-25 kl. 22:29.
Citera
2022-01-25, 22:06
Medlem
Citat:
Väldigt svårt att svara på, jag kan egentligen inte föreställa mig att någon människa är kapabel till något liknande. Men det är inte omöjligt, om jag säger så. Han har ett instabilt humör, oftast har det gått ut över honom själv med tankar om att avsluta sitt liv. Enstaka fall har det dock gått ut över oss i hans omgivning. Mer vill jag inte skriva i denna tråden för att inte outa mig själv.
Graviditeten var efterlängtad sedan en tid tillbaka iallafall från Rasmus sida

Hade Ramus ngn diagnos? Eller var hans mående snarast ett resultat av händelser i uppväxten som barn? Som kanske var mindre lyckad? Tolkningar jag gjort utifrån tråden här.

Jag känner ingen inblandad alls. Men, häktad för sannolikt grovt hänsynslöst våld mot eget spädbarn på 2 månader, kräver en förklaring. Barnet vårdas på sjukhus för allvarlig skada.
Senast redigerad av Remark 2022-01-25 kl. 22:22.
Citera
2022-01-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Ja men jag tänker mer hur… va de där på frivillig kontroll först
Citera
2022-01-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ja men jag tänker mer hur… va de där på frivillig kontroll först

Med tanke på att de kom in på sjukhuset under helgen så låter det inte som ett rutinbesök
Citera
2022-01-25, 22:21
Medlem
Ta det lugnt gott folk!

Vi har ju haft ett antal fall senaste åren av denna karaktär, men där rättsläkare och domstol kommit fram till att inget brott har begåtts.

Vårdpersonalen är skyldig att anmäla alla misstänkta brott mot barn. Men det betyder inte att dessa har gjort något.

Jag säger inte att de är oskyldiga! Men jag manar till att ta det lite lugnt! Många sådana här fall senaste åren där föräldrarna visar sig vara helt oskyldiga.
Citera
2022-01-25, 22:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Visst var det kring kl 04 på natten enligt någon uppgift? Eller har jag läst fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in