2022-01-25, 20:52
Medlem
Bild på R*smus, den fruktansvärt fula och vidriga skapelsen ger sig alltså på ett barn? Han kan likabra ta sitt eget liv, någon annan lär försöka sig på att hjälpa han med det annars, jävla tönt.

Bild på fjanten, https://ibb.co/smCQwX5
Citera
2022-01-25, 21:14
Medlem
Jag noterade tidigare idag hur Rasmus hade över 1500 vänner på Facebook. Över 400 av dem har övergett honom idag, känns skönt hur folk tar avstånd mot denna ryggradslösa parasit.
Citera
2022-01-25, 21:16
Medlem
Mikropluttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milenaas
Känner du han?
Ja, dessvärre.
Citera
2022-01-25, 21:18
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Här är häktningsframställan

https://docdro.id/isPqPVA

https://docdro.id/WwHwaHM

R*smus Perss*n
Amand* Erikss*n

Vad är de för ärthjärnor?
Fotbollsspelare och missbrukare?
Citera
2022-01-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikropluttan
Ja, dessvärre.

Tror du han är kapabel till nåt sånt här sjukt?
Citera
2022-01-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag tycker ni ska dämpa er lite dom är faktiskt inte dömda ännu för något. Jag vill inte ha det så i Sverige att man blir dömd på förhand av allmänheten. Vi vet inte ett skit vad som hänt ännu så det får framtiden utvisa. Så ett tips lugna ner er innan ni fäller bilan.

”Du vill inte ha det så” LOL. Skiter fullständigt i vad du vill eller inte..

Har ett barn på cirka 2 månader skador så är det förälderns ansvar OAVSETT vad som hänt.. Har en kråka brutit sig in och puttat ner SPÄDbarnet från skötbädden, deras ansvar.. Har SPÄD barnet ramlat ner från soffan, deras ansvar. Vi pratar om spädbarn.. Här ingår man ett stort ansvar när du skaffar barn. Bedömer en läkare att barnet har grova skador och måste ligga på behandling, då dessa ”föräldrar” brustit i det åtagande de själva gett sig in på. Punkt slut..
Senast redigerad av MaltochHumle 2022-01-25 kl. 21:29.
Citera
2022-01-25, 21:27
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69donpapa
Bild på R*smus, den fruktansvärt fula och vidriga skapelsen ger sig alltså på ett barn? Han kan likabra ta sitt eget liv, någon annan lär försöka sig på att hjälpa han med det annars, jävla tönt.

Bild på fjanten, https://ibb.co/smCQwX5

Citat:
Ursprungligen postat av trulls51
Barnet född 211210 har fortfarande inte fått någon namn i folkbokföringen luktar skumt lång väg

Det kanske var ett barn de egentligen inte ville ha. Känns knepigt att slå ett så litet barn. Vad har barnet gjort - skrikigt? Kan inte göra så mycket mer än så.
Bortskämda snorungar som skaffat barn
Alla registrerar inte namn direkt utan väntar ett tag. Det är inget konstigt.
Citera
2022-01-25, 21:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Hemskt, och ofattbart att två unga vuxna kan förstöra tre liv på det viset, och då tycker jag givetvis synd om offret i första hand.

Det finns som sagt föräldrautbildningar att gå, man får försöka avlasta varandra som förälder, turas om att sova och ha allt fokus på sitt barn.

Det här är så jävla onödigt.
Citera
2022-01-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emepress
Jag tror att det måste vara en uppenbar skada på barnet som otvetydigt tillfogats barnet av en vuxen, eftersom de uttalar sig direkt om skulden när de säger att gärningen var hänsynslös. Om ett barn tex kommit till sjukhus och brutit ett ben, eller varit undernärt, då krävs ju nästan ett direkt erkännande för att man så säkert ska kunna säga att skadan inte beror på olycka eller sjukdom. Shaken baby syndrome är också en väldigt omtvistad diagnos, och mycket svårt att fastställa att symtomen säkert beror på misshandel. Finns en bra dokumentär på sveriges radio om denna omtvistade "shaken baby" diagnos. Ber för barnet...

Vi pratar om ett barn som är cirka 2 månader, har detta barn ett brutet ben. Då har man brustit å det grövsta i vårdnaden. Ett barn på 2 månader kan knappt lyfta sin egen nacke.. allra minst springa ring och snubbla för att bryta sitt ben. Bara så att alla är med..
Citera
2022-01-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaltochHumle
”Du vill inte ha det så” LOL. Skiter fullständigt i vad du vill eller inte..

Har ett barn på cirka 2 månader skador så är det förälderns ansvar OAVSETT vad som hänt.. Har en kråka brutit sig in och puttat ner SPÄDbarnet från skötbädden, deras ansvar.. Har SPÄD barnet ramlat ner från soffan, deras ansvar. Vi pratar om spädbarn.. Här ingår man ett stort ansvar när du skaffar barn. Bedömer en läkare att barnet har grova skador och måste ligga på behandling, då dessa ”föräldrar” brustit i det åtagande de själva gett sig in på. Punkt slut..

Amen min vän! Det är det folk inte förstår..
Citera
2022-01-25, 21:40
Medlem
Det här med brutet ben, finns det någon länk till det eller är det bara en trådsanning?

Hemskt fall, för övrigt. Att ge sig på ett försvarslöst spädbarn borde väl kunna räknas som det fegaste man kan göra? Stämmer detta så hoppas jag att någon tappar bort nyckeln till dit de hamnar.
Citera
2022-01-25, 21:41
Medlem
Mikropluttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milenaas
Tror du han är kapabel till nåt sånt här sjukt?
Väldigt svårt att svara på, jag kan egentligen inte föreställa mig att någon människa är kapabel till något liknande. Men det är inte omöjligt, om jag säger så. Han har ett instabilt humör, oftast har det gått ut över honom själv med tankar om att avsluta sitt liv. Enstaka fall har det dock gått ut över oss i hans omgivning. Mer vill jag inte skriva i denna tråden för att inte outa mig själv.
Graviditeten var efterlängtad sedan en tid tillbaka iallafall från Rasmus sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in