2022-01-25, 22:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Folk är väldigt snabba att döma i den här tråden, dom ser ju ut som omtänksamma personer på bilderna.
Olyckor kan faktiskt hända utan att någon gjort något med flit.
Hoppas det går bra färden lille, hemskt hur som helst.
Tycker du? Tycker han ser störd ut på flera bilder. Och mamman har ADHD enligt någon. Vilken härlig kombo.
Citera
2022-01-25, 22:23
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En man i 25-årsåldern begravde ansiktet i händerna när tingsrätten meddelade att han var häktad.

En man i 25-årsåldern begravde ansiktet i händerna när tingsrätten meddelade att han var häktad

Häktningsförhandlingen mot kvinnan inleddes klockan 17.00.

En dryg timme senare kom beskedet att även kvinnan häktats, på samma grund som mannen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/spadbarn-vardas-for-allvarligs-skador-par-haktade/
Första länken trasig!
Citera
2022-01-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Visst var det kring kl 04 på natten enligt någon uppgift? Eller har jag läst fel

Det står iallafall 04.00 på dokumentet jag laddade upp men vet inte vad klockslaget avser
Citera
2022-01-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Visst var det kring kl 04 på natten enligt någon uppgift? Eller har jag läst fel

Ja.
Citera
2022-01-25, 22:25
Medlem
TortyrMickes avatar
Jag tror att det handlar om en olycka. Någon har tappat barnet. På fyllan? Det kommer att lösa sig. Min gissning.
Citera
2022-01-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
Första länken trasig!

Fungerar nu.
Citera
2022-01-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det står iallafall 04.00 på dokumentet jag laddade upp men vet inte vad klockslaget avser

Från Häktningsframställan;

R*asmus
Förhör Kl 04:10
Anhållen KL 04:35

A*manda
Förhör KL 04:14
Gripen 04:33

Häktningsframställan:

Senast redigerad av Doiten 2022-01-25 kl. 22:46.
Citera
2022-01-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ta det lugnt gott folk!

Vi har ju haft ett antal fall senaste åren av denna karaktär, men där rättsläkare och domstol kommit fram till att inget brott har begåtts.

Vårdpersonalen är skyldig att anmäla alla misstänkta brott mot barn. Men det betyder inte att dessa har gjort något.

Jag säger inte att de är oskyldiga! Men jag manar till att ta det lite lugnt! Många sådana här fall senaste åren där föräldrarna visar sig vara helt oskyldiga.

Åter igen.. skador på ett spädbarn som är 2 månader gammalt handlar det om här. Ett spädbarn är helt i sina föräldrars ansvar här. Har ett spädbarn inkommit med skador som kräver omfattande vård så är dessa avskum skyldiga. Ens om någon annan gjort detta en dem.. du har stenkoll på ett spädbarn om du ens har det minsta innanför pannbenet.
Citera
2022-01-25, 22:47
Medlem
Mikropluttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vet du vem som anmält dom eller hur detta kom fram?
Jag vet inget mer än det som står i tidningarna tyvärr. Jag fick reda på det först när jag läste nyheterna. Så fort som jag läst färdigt ingressen förstod jag dock att det var Rasmus och Amanda det handlade om
Citera
2022-01-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaltochHumle
Åter igen.. skador på ett spädbarn som är 2 månader gammalt handlar det om här. Ett spädbarn är helt i sina föräldrars ansvar här. Har ett spädbarn inkommit med skador som kräver omfattande vård så är dessa avskum skyldiga. Ens om någon annan gjort detta en dem.. du har stenkoll på ett spädbarn om du ens har det minsta innanför pannbenet.

Vad jag säger är att man ska ta det lilla lugna när informationen är så pass knapphändig.
Vi hade ju paret nere i Lund där ungen kom in akut - och föräldrarna häktades. De var totalt oskyldiga och hade inte begått något som helst brott mot barnet.

Låt inte känslorna ta över helt!

De kan var skyldiga. De kan vara oskyldiga.
Jag har sett för många sådana här fall senaste åren för att rakt av döma dem som oskyldiga, även om den knapphändiga informationen talar för brott.
Citera
2022-01-25, 22:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hade Ramus ngn diagnos? Eller var hans mående snarast ett resultat av händelser i uppväxten som barn? Som kanske var mindre lyckad? Tolkningar jag gjort utifrån tråden här.

Jag känner ingen inblandad alls. Men, häktad för sannolikt grovt hänsynslöst våld mot eget spädbarn på 2 månader, kräver en förklaring. Barnet vårdas på sjukhus för allvarlig skada.
Synnerligen inte sannolikt.
Citera
2022-01-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Med tanke på att de kom in på sjukhuset under helgen så låter det inte som ett rutinbesök

Okej lördagen då? Trodde fredagen? Men då har de iaf sökt egen vård och misstänkt ngt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in