Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Skadeglädje att se alla självutnämnda experter som dykt upp de senaste 2 åren som nu inte har en aning vad de ska göra och tvingas möta verkligheten där de inte kan ett skit.
Exakt haha, de gråter svett på sociala medier haha och håller på "min portfölj har fallit 40%" och jag skrattar ihjäl mig.
Citera
2022-01-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Fritt fall nu, och det kommer bara bli värre. Ni som ännu inte har sålt, sälj allt nu!! Marknaden kommer haverera totalt nu, the great reset är nära och börsvärdet kommer sjunka till nära noll.
Lugn och fin nu, du är inte på konspirationsforumet nu.

Att sälja alla sina aktier varje gång det dippar är ren och skär idioti. Bättre att köpa lite extra i nedgångar och sälja på toppar i så fall. Det har fungerat i 100 år och kommer fortsätta fungera. Tänk långsiktigt.
Citera
2022-01-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror inte vi behöver en utlösande faktor,
Räntorna går upp
Inflationstrycket är hårt
det räcker för att pressa ner kurserna rejält. Räkna med minus 30 % fram till midsommar.

Efter sommaren börjar folk tröttna, räntefonden dom stoppade större delen av sitt kapital i har
givit 0.66 % och folk börjar så smått köpa på sig fonder och lite aktier.
Så rullar det på under hösten, och utan några större rekyler eller nya nedgångar klättrar börsen
uppåt igen.

Du har aldrig förlorat något innan du sålt till förlust. Keep cool.
Kanske men Ryssland kan ju ändra allt över en natt. Ingen vet vilka sanktioner som finns på bordet. Det kommer ju bli ett hack i skivan antar jag. Men har man en sparhorisont på 20 år nu så spelar det ingen roll.
Citera
2022-01-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Svenska börsens värde är ca 12 biljoner.
Se det som ett pyramidspel, där det hela bygger på att så många som möjligt lägger in pengar på börsen, så att några få kan sälja sina aktier dyrt och tjäna pengar. Det är bara en bråkdel av dom som stoppat in pengar på börsen som kommer tjäna en hacka i slutändan. När det kommer en katastrof/krig eller annan oförutsagd händelse och folk kommer vilja handla något finns det liksom ingen som köper era aktier för 12 biljoner, vem har dom pengarna i bakfickan ? Värdet kommer sjunka drastiskt och fort.
Värdet på börsen stämmer inte riktigt med verkliga tillgångar, därför är börsens värde en enda stor bubbla. Det är bara de som fattar detta som kommer tjäna pengar.
Förstår inte riktigt vad du menar, får vi katastrof/krig så är knappast portföljens värde det första man tänker på? Menar du att allt som inte är ett skyddsrum och förnödenheter är en bubbla för det är det enda som har verkligt värde när vi får en katastrof?
Citera
2022-01-25, 19:40
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag har sparat 40 papp och är väldigt nyfiken på en börskrasch så jag kan investera. Men i vad?
Citera
2022-01-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag har sparat 40 papp och är väldigt nyfiken på en börskrasch så jag kan investera. Men i vad?
I bolag du är tillräckligt intresserad av för att hålla koll på.
Citera
2022-01-25, 20:18
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Fritt fall nu, och det kommer bara bli värre. Ni som ännu inte har sålt, sälj allt nu!! Marknaden kommer haverera totalt nu, the great reset är nära och börsvärdet kommer sjunka till nära noll.

Spelar ju ingen roll om the great reset kommer förlorar ju alla sina pengar ändå fattar du väl varför ska du sälja då haha
Citera
2022-01-25, 20:27
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
40 papp är inte tillrådligt för att det ska bli något alls.

Ökar din investering med 50% vilket är superbra. Så har du 60k 😅.
Citera
2022-01-25, 20:31
Medlem
Aldrig sparat i Aktier, ist levt upp mina tillgångar efter inkommande penningar och haft kul, men har en bror som spenderat penningar var månad i snart 38 år på aktier och han har sagt till mig att nyckeln att tjäna på aktier är att bara använda överflödiga pengar & definitivt inte låna för att handla och alltid sitta still i båten för över tid är det en vinstaffär. Är säker på att han dör rikare än mig.
Citera
2022-01-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIK33
Aldrig sparat i Aktier, ist levt upp mina tillgångar efter inkommande penningar och haft kul, men har en bror som spenderat penningar var månad i snart 38 år på aktier och han har sagt till mig att nyckeln att tjäna på aktier är att bara använda överflödiga pengar & definitivt inte låna för att handla och alltid sitta still i båten för över tid är det en vinstaffär. Är säker på att han dör rikare än mig.
Säkert och riktigt föredömligt av bror din. Där har du förstås en bra rådgivare om du själv skulle börja köpa aktier. Lycka till!
Dow Jones på lite plus nu och DJ Canada. Vi får se hur det blir?
Citera
2022-01-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Säkert och riktigt föredömligt av bror din. Där har du förstås en bra rådgivare om du själv skulle börja köpa aktier. Lycka till!
Dow Jones på lite plus nu och DJ Canada. Vi får se hur det blir?
Ja på plus, vad hände med ränteoron? Besked kommer imorgon. Själv är jag cirka 40/60 dvs aktier/likvider. Går det upp så är det bra, sjunker det så köper jag mer. En simpel men ganska framgångsrik strategi hittills.
Citera
2022-01-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
40 papp är inte tillrådligt för att det ska bli något alls.

Ökar din investering med 50% vilket är superbra. Så har du 60k 😅.
Jävla översittarattityd. Personen ifråga kanske fortsätter att månadsspara ett par tusen varje månad? Är man inte välkommen på börsen ifall man inte kan börja med en miljon som insats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in