Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-25, 17:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
I dag kunde jag helt enkelt inte låta bli att fylla på men mest värdeaktier...
Vill du nämna någon eller några av dem?
Citera
2022-01-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vill du nämna någon eller några av dem?
Ok! Investor, Kinnevik, Ratos, SBB......
Citera
2022-01-25, 17:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ok! Investor, Kinnevik, Ratos, SBB......
Där ser man, köpte den av dem i dag, den andra affären har inte gått igenom. Ska kolla på de övriga två tills i morgon. Tack.
Citera
2022-01-25, 17:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Låter helt rimligt!

Ja, och Ericsson släppte rapport idag, Q3 2021 minns jag att Kina var ned, och försäljning fortsatt ned nu i Q4-rapporten. Det där är intressant, kommer påverka earnings framåt negativt för stora globala bolag som behöver Kina som tillväxtmotor. Om Europa och US saktar ned ser det illa ut.
Citera
2022-01-25, 17:32
Medlem
KillenArCPs avatar
Max ett halvår till. Snart är folks pengar inget värda.
Citera
2022-01-25, 17:32
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, och Ericsson släppte rapport idag, Q3 2021 minns jag att Kina var ned, och försäljning fortsatt ned nu i Q4-rapporten. Det där är intressant, kommer påverka earnings framåt negativt för stora globala bolag som behöver Kina som tillväxtmotor. Om Europa och US saktar ned ser det illa ut.
Stämmer.
Huaweii plankar Ericssons grejer rakt av, och gör en pissig knockoff som med tillhörande säkerhetsrisker sitter överallt i de svenska näten.

Kineser börjar dessutom köpa mer grejer tillverkade inom Kina av en massa anledningar, jag tror Mav pratade om det i en earnings review av just Nike för en månad sedan. Jag skulle inte vilja sitta på den sortens aktier inför earnings.

Länk till videon
Citera
2022-01-25, 17:37
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Max ett halvår till. Snart är folks pengar inget värda.

Tänk...jag tror jag hört det förut..
Citera
2022-01-25, 17:39
Medlem
PedoJoeBidens avatar
5% ras, svennen "sitter stilla i båten"
0.3% uppgång, svennen firar och öppnar champagne.
Citera
2022-01-25, 17:42
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
nasdaq nere över -3% för dagen igen... vad tror ni... kommer den ticka upp +3% som igår?
vad säger ni alla krasch-nekare?
Citera
2022-01-25, 17:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
5% ras, svennen "sitter stilla i båten"
0.3% uppgång, svennen firar och öppnar champagne.
Visst, när man konstant kan göra affärer, se sitt innehav och hur börsen går så kan man väl få njuta när det går bra. Om det sedan bara är plus 0.3% kanske inte skumpan åker fram, men varför inte ett glas rött till kvällsmaten, eller bara att känna sig lite extra nöjd.

Hade för övrigt en kollega som sysslade med spelbetting. Han var konstant lycklig över matcher han lyckats få träff på. Sanningen var att han spelade på en mängd matcher, och det var alltid någon som gick in, och att vara glad för.
Citera
2022-01-25, 18:11
Medlem
Snarkarens avatar
Svenska börsens värde är ca 12 biljoner.
Se det som ett pyramidspel, där det hela bygger på att så många som möjligt lägger in pengar på börsen, så att några få kan sälja sina aktier dyrt och tjäna pengar. Det är bara en bråkdel av dom som stoppat in pengar på börsen som kommer tjäna en hacka i slutändan. När det kommer en katastrof/krig eller annan oförutsagd händelse och folk kommer vilja handla något finns det liksom ingen som köper era aktier för 12 biljoner, vem har dom pengarna i bakfickan ? Värdet kommer sjunka drastiskt och fort.
Värdet på börsen stämmer inte riktigt med verkliga tillgångar, därför är börsens värde en enda stor bubbla. Det är bara de som fattar detta som kommer tjäna pengar.
Citera
2022-01-25, 18:27
Medlem
Fritt fall nu, och det kommer bara bli värre. Ni som ännu inte har sålt, sälj allt nu!! Marknaden kommer haverera totalt nu, the great reset är nära och börsvärdet kommer sjunka till nära noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in