Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-26, 21:46
  #1465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Lite lagom vaginalrosa tippar jag, inte värre än -1,5% vid stängning.
-1.5% är under normala förhållanden blodrött.
Roligt att det under denna tid räknas som "lite lagom".
Citera
2022-01-26, 21:54
  #1466
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
-1.5% är under normala förhållanden blodrött.
Roligt att det under denna tid räknas som "lite lagom".

Jo det har du väl rätt i men just nu är det ju minst sagt svajigt och jag tror många med mig snarare tänker sig att blodrött är en nyans vi ser någonstans krin -3% på färgskalan. Tänkte att man får se det i perspektiv på hur illa många förväntar sig att det kan bli och då är ju 1,5 peanuts.

Jag utesluter verkligen inte att det blir mycken värre men jag tror det stora kompanistryket ligger lite längre fram i tiden. Än så länge har jag inte sålt av mig särskilt mycket.
Citera
2022-01-26, 21:55
  #1467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
-1.5% är under normala förhållanden blodrött.
Roligt att det under denna tid räknas som "lite lagom".

Beror på perspektivet.
-1,5 är ju inget blodrött i allmänna termer om börsen. En mindre bra dag på jobbet snarare, typ. Några halvdana kvartalsrapport från ett par lok.
Men tittar man bara några få år tillbaka är det klart -1,5 är lite blodrött. Men den tidsaxeln ger ju en felaktig bild om vad som är normalt.
__________________
Senast redigerad av M.J.A 2022-01-26 kl. 21:58.
Citera
2022-01-26, 21:57
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Jo det har du väl rätt i men just nu är det ju minst sagt svajigt och jag tror många med mig snarare tänker sig att blodrött är en nyans vi ser någonstans krin -3% på färgskalan. Tänkte att man får se det i perspektiv på hur illa många förväntar sig att det kan bli och då är ju 1,5 peanuts.

Jag utesluter verkligen inte att det blir mycken värre men jag tror det stora kompanistryket ligger lite längre fram i tiden. Än så länge har jag inte sålt av mig särskilt mycket.
Tror att det är en vettig tanke.
Citera
2022-01-26, 21:58
  #1469
Medlem
Kebbabturkens avatar
Fearmongering. Att lyssna på alla experter här inne är ett säkert kort på att gå back.
Citera
2022-01-26, 22:00
  #1470
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Tänk...jag tror jag hört det förut..
Skratta på du, en dag står du där naken och tar staken i baken för att ha råd med mat!
Citera
2022-01-26, 22:02
  #1471
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Ska vi återkomma till denna kommentar om 6 månader och se hur fel du har?
Japp. Hur många gånger kan man dela en 20a i bitar? Efter x antal gånger går det inte längre, precis som man inte kan trycka pengar hur länge som helst och tro att den nya sedeln ska ha samma värde som den föregående.
Citera
2022-01-26, 22:04
  #1472
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Fearmongering. Att lyssna på alla experter här inne är ett säkert kort på att gå back.
Ja, det var samma under Corona-kraschen, alla låtsasexperter kröp fram och började förutspå börsens undergång, det slutade med ett fantastisk börsår. Nejfan, sitt still i båten och fortsätt måndsspara, eller ta ut alla pengar i panik och förlora 5% genom inflationen.
Citera
2022-01-26, 22:06
  #1473
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja, det var samma under Corona-kraschen, alla låtsasexperter kröp fram och började förutspå börsens undergång, det slutade med ett fantastisk börsår. Nejfan, sitt still i båten och fortsätt måndsspara, eller ta ut alla pengar i panik och förlora 5% genom inflationen.

Dom som tjänar grova pengar på börsen hänger inte på fb. Än mindre använder dom fårens ord ”sitt still i båten”.
Citera
2022-01-26, 22:09
  #1474
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja, det var samma under Corona-kraschen, alla låtsasexperter kröp fram och började förutspå börsens undergång, det slutade med ett fantastisk börsår. Nejfan, sitt still i båten och fortsätt måndsspara, eller ta ut alla pengar i panik och förlora 5% genom inflationen.

Olyckskorparna visar sig så fort det lyser rött.
Citera
2022-01-26, 22:09
  #1475
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
-1.5% är under normala förhållanden blodrött.
Roligt att det under denna tid räknas som "lite lagom".

Då 'r man rätt orutinerad om man anser att -1,5% är blodrött, vi som har mer erfarenhet av börsen får inte magsår av det.
Citera
2022-01-26, 22:11
  #1476
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Dom som tjänar grova pengar på börsen hänger inte på fb. Än mindre använder dom fårens ord ”sitt still i båten”.

Haha kopplingen mellan intresse för fb och för börsen ser nog inte riktigt ut som du tror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback