[quote=stycket|78838297]
Citat:
Som sagt det spelar ingen roll hur många det gäller. Att det finns sådana kvinnor är ett faktum och det är dessa mina frågeställningar gäller.
Så du håller alltså med om att det kan hjälpa en kvinna som blivit våldtagen att ta ansvar över sina handlingars konsekvenser genom att till exempel analysera och bryta sina egna destruktiva beteendemönster?
Har jag inte redan svarat på detta?
Du pratar om kvinnor som lever destruktiva liv och omger sig med destruktiva människor. Dessa kvinnor som du syftar på och som du beskrev har blivit våldtagna upprepade gånger.
Och jag svarade ungefär, ja dessa kvinnor kan ta kontroll över sina liv och förändra det genom att bryta destruktiviteten.
Citat:
För de flesta kvinnor och feminister säger att det aldrig är lönt att ta ansvar över sina handlingars konsekvenser när man blivit våldtagen. Det är det tråden handlar om. Att kvinnor aldrig har skulden öht i att de blivit utsatta för en våldtäckt.
Men det är ganska ointressant att diskutera brottsoffrens skuld. I slutändan kvittar det om hon gick omkring på stan naken aspackad eller om hon blev våldtagen av sin man sedan 10 år som hon litade på mer än allt annat i världen. Du och jag tänker kanske om tjejen som gick omkring på stan naken "hmm det där var ju inte så jävla smart"
Men i slutändan har hon blivit våldtagen och det är ett brott. Ska straffet bli mildare för att hon gick omkring på stan naken aspackad? Och isåfall, hur ska du då kategorisera alla andra brottsoffer?
Och det är egentligen inte våldtäkt tråden handlar om.