Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Nu var det visserligen inte jag som gjorde ett påstående, utan du. Och vill du att folk ska dela din tro, är det strategiskt att motivera din teori på ett begripligt sätt så fler blir övertygade om att du är inne på rätt spår.
Tack men jag har inte påstått något, jag har dock presenterat en intressant teori kring kvinnans bortgång. Det går inte att utesluta att parets sista möte urartade och att maken kanske blev provocerad och handlade i affekt?
Kanske genom att han fick reda på att hon ansökt om ensam vårdnad? Eftersom sonen verkar ha varit väldigt viktig för honom så kan kanske detta plus allt annat bråk och osämja ha bidragit till att det sista mötet urartade helt och hållet?
Det finns väl dessutom inget i nuläget som pekar på att jag inte kan vara inne på rätt spår? 😎
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ett annat exempel. Ett fiktivt förmultnat offer hittas gömd i en hage. Det visar sig att den sista som sett honom vid liv är hans fru som han velat skilja sig från veckorna innan. Han har dessutom anmält henne för hot och misshandel veckorna innan. Frun har suttit häktat i två månader och erkänner nu att hon orsakat mannens död. Flera omhäktningar gällande mord av frun godkänns av rätten efter ha tagit del av åklagarens bevisning. Här känns det ganska osannolikt att en olycka varit framme?
Du förvränger medvetet min hypotes om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl och bråk om vårdnaden. Å andra sidan har du redan tagit ställning trots att du i princip inte vett ett skvatt om vad som hänt förutom att en kropp har hittats och att maken är misstänkt.
Vi kan även beakta att vi vet dessutom alldeles för lite om den bortgångna kvinnans planer på att skilja sig, vi vet dessutom inte heller hur, var, när och varför hon avled?
Så hur kan du då avskriva hypotesen om en olyckshändelse?