2022-01-25, 14:43
Medlem
Finns det någon tråd för attes bror som åtalas idag?
Citera
2022-01-25, 15:03
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeCykelpump
Kärringen är psykopatvarning deluxe
Hon är både psykopat och jonkare, Pernilla har förstört många människor genom att hänga ut dom i diverse gruppchatter samt på Facebook och mobba dom!!! Hon är en riktig häxa
Citera
2022-01-25, 15:47
Medlem
CocaCola2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Ja och sen bidrar vi ännu mer när vi går och klipper oss för 120kr på söder.
Kan tro att du satsar på att bli politiker.

Skippa den stränga drogpolitiken mot användarna, fimpa ringa narkotika och satsa resurserna på de som smugglar och säljer.

Många har skippat de där mellanhänderna och åker rakt ner till spanien och köper, den gör de sjuka pengar när de säljer av det här hemma.
Snubbar som varit vanliga gatulangare innan har tagit upp detta koncept, så nu kan alla tjäna stora pengar.

Därför det händer mer och mer i Spanien med svenskar inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nog det mesta intressanta inlägget i tråden. Det förklarar en hel del av kaozet.

Ja onekligen. En av dom åtalade idag var enligt FUP på väg att kidnappas och mördas av vissa av dom andra medåtalade , talades i FUP om att dessa ville åt summor på 20 miljoner kronor.
Senast redigerad av CocaCola2000 2022-01-25 kl. 16:45.
Citera
2022-01-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola2000
Ja onekligen. åtalade idag var enligt FUP på väg att kidnappas och mördas av vissa av dom andra medåtalade , talades i FUP om att dessa ville åt summor på 20 miljoner kronor.

Förstod det som att de planerade att kidnappa och mörda beställaren Si*mak, eller var det fler från hans sida som detta planerades mot? De andra nordvästskåningarna som är åtalade
Citera
2022-01-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Finns det någon tråd för attes bror som åtalas idag?
om mordförberedelserna (FB) Norrköpingsnätverket förberedde mord i Skåne. Avslöjades genom encrochat.
finns även en om penningtvättshärvan sök på world exchange
Citera
2022-01-25, 16:38
Medlem
CocaCola2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testtestfake2
Förstod det som att de planerade att kidnappa och mörda beställaren eller var det fler från hans sida som detta planerades mot? De andra nordvästskåningarna som är åtalade

Enligt FUP så skulle det vara den åtalade beställaren som det andra gänget från Norrköping planerade att mörda.
Står mer i Aktbilaga 2 i FUP om detta.
Står även i FUP att det planerades flera andra mord på kriminella. Lite oklart mot vilka.
Har inte hunnit läsa igenom hela FUP, det är en ganska stor FUP.
Senast redigerad av CocaCola2000 2022-01-25 kl. 16:55.
Citera
2022-01-25, 16:56
Medlem
Hsr du länk till fup
Citera
2022-01-25, 16:56
Medlem
CocaCola2000s avatar
Rättegång om mordkomplott inledd

Rättegången planeras att pågå i 34 dagar – tio personer är åtalade för bland annat förberedelse till mord.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/rattegang-om-mordkomplott-inledd-bevisning-fran-encrochat
Senast redigerad av CocaCola2000 2022-01-25 kl. 16:58.
Citera
2022-01-25, 17:19
Medlem
CocaCola2000s avatar
I dag inleddes rättegången i Helsingborg.

Citat :

Nu åtalas tio personer misstänkta för inblandning i härvan av mordplaner.

Under våren 2020 skred de lejda personerna enligt åtalet till verket. Men i processen med att skaffa krypterade telefoner och vapen gick något snett och de personer som anlitats för att utföra mordet vände sig mot sin uppdragsgivare, enligt utredningen.

Avbröt attack
Huvudmannen valde då att rekrytera en ny grupp för att utföra mordet på sin rival, enligt åtalet, och vid flera tillfällen var mördarna nära att slå till – men avbröt attacken i sista stund

I dag inleds rättegången mot de tio personerna i Helsingborgs tingsrätt.
Vissa av de inblandade har pekats ut som personer ur den kriminella miljön i Helsingborg. Och enligt vad polisen uppgett för Kvällsposten ses en misstänkt koppling till den senaste tidens brutala våldsdåd i staden, där polisen bedömer att det nu råder ett maktvakuum.

https://www.expressen.se/kvallsposten/chattarna-avslojar-de--kriminellas-mordplaner/
Senast redigerad av CocaCola2000 2022-01-25 kl. 17:25.
Citera
2022-01-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Japp hon hintar något iallafall, och vet sen tidigare att denne Pernilla L haft bråk med carro i Messenger gruppchatter, även dom som kommenterar Pernillas inlägg har tidigare bråkat med carro i gruppchatter och facebook, och dessa människor verkar märkligt nog stå på attes sida trots att han mordhotat Pernilla L och hennes vänner på Messenger/Facebook, en jäkla röra helt enkelt!

hörredudu.. Jag bränner inte handikapps..Jag skojar med carro och om någon här är så trög att den tror att en människa som inte ens kan knyta skorna skulle ligga bakom ett mord så behöver ni faktiskt en förvaltare ni också.

Spränger man folks hem och hotar folks barn så är dom lika smutsiga döda som levande i min värld. Skriv vad ni vill men inte att jag är på hans sida.. Då behövde jag låna ett flashbackkonto och rätta till det hela. Tack och hej/Pernilla
Citera
2022-01-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeCykelpump
Mn kan ju undra om P.L är en utav dessa trasiga junkies som A har utnyttjat och att hon nu ska försvara hans smutsiga heder.

Nej jag brände hans heder däremot och har samma uppfattning nu som innan han dog. Fler frågor?
Citera
2022-01-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Hon är både psykopat och jonkare, Pernilla har förstört många människor genom att hänga ut dom i diverse gruppchatter samt på Facebook och mobba dom!!! Hon är en riktig häxa

En näsduk? Lägg bevisen om du ska kalla mig diverse saker.. Man kan tro jag stulit din lön och din man.. Lugna ner dig lite du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in