• 1
  • 2
2021-06-03, 15:21
Medlem
journalistenshunds avatar
Citat:
I förundersökningen till gängmorden i Norrköping finns det information om en resa till Skåne som flera av de åtalade gjorde. Det finns också meddelanden från Enchrochat där mannen som pekats ut som ledargestalt har kontakt med en oidentifierat man om mordet.

Bland annat diskuteras det att man måste använda sig av två skyttar med kalasjnikov-karbiner, ifall ett av dem skulle ”klicka”, alltså inte fungera. Det förekommer också diskussioner internt inom gänget att de skulle få omkring 300 000 till 400 000 för att utföra dådet i Skåne.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...a-till-i-skane

Tidigare artikel
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...planer-i-skane

Totalt tio personer har blivit misstänlta i ärendet sedan slutet av mars.

Av dessa är
5 skrivna i Norrköping
1 skriven i Fornåsa utanför Motala
3 skrivna i Helsingborg / Klippan

Helsingborgs TR B 508-21
Dagboksblad 2021-06-03

Relaterade brottsfall, med delvis samma misstänkta gärningsmän:
(FB) Norrköping: Två personer skjutna 2019-12-05 (avlidna)
(FB) En man ihjälskjuten, Koppargatan i Norrköping, sent på skärtorsdagskvällen 9/4 -20
Citera
2021-06-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journalistenshund
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...a-till-i-skane

Tidigare artikel
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...planer-i-skane

Totalt tio personer har blivit misstänlta i ärendet sedan slutet av mars.

Av dessa är
5 skrivna i Norrköping
1 skriven i Fornåsa utanför Motala
3 skrivna i Helsingborg / Klippan

Helsingborgs TR B 508-21
Dagboksblad 2021-06-03

Relaterade brottsfall, med delvis samma misstänkta gärningsmän:
(FB) Norrköping: Två personer skjutna 2019-12-05 (avlidna)
(FB) En man ihjälskjuten, Koppargatan i Norrköping, sent på skärtorsdagskvällen 9/4 -20

Dom körde dubbel planering alltså, Nihad samt Skåne under samma tid!

Var det Hejar som var tänkt skytt med Felix som chaufför, precis som vid Hugo och Max?
Citera
2022-01-11, 20:58
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Nio män och en kvinna från olika delar av Sverige ställs inför rätta för långtgående planer på att mörda en 35-årig helsingborgare, som beskrivs som en av de tyngsta spelarna i den kriminella miljön i området.

En nordvästskåning i 40-årsåldern pekas ut som den som beställt mordet och rekryterat andra personer att utföra det åt honom.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...for-mordplaner

Förutom Norrköpingsligan med Radish, Felix, Hejar etc. så har vi alltså dessa misstänkta.

Muhamad Ali M@qdah
Siamak Min@sazi

Intressant är att Siamak även hittas i denna tråden (Cred: Skewie):

(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt
Citera
2022-01-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...for-mordplaner

Förutom Norrköpingsligan med Radish, Felix, Hejar etc. så har vi alltså dessa misstänkta.

Muhamad Ali M@qdah
Siamak Min@sazi

Intressant är att Siamak även hittas i denna tråden (Cred: Skewie):

(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt

Oj! Det där med Min@sasi var ju lite otippat. Min bild var att han ”nöjde sig” med narkotikasmuggling och ekobrott!

Tittade på honom en del i samband med att World exchange-åtalet kom och förundrades över hur väl bekant han är med hur man tar dig fram i ”Myndighetssverige”. Tagit fritt ur minnet:

*När polisen gör husrannsakan hos honom för många år sedan listar han i efterhand ”ALLT” som har förstörts. Dörr, kassaskåp etc. Talar om att han inte har ett endaste kvitto, men lyckas ändå få ersättning för rubbet.

*Hans officiella inkomst har varit import av tyska bilar och Skatteverket har lagt ner oändligt medutredningstimmar på att bevisa att han jobbar med svarta pengar. Men om jag minns rätt har han klarat sig - medan tjänstemännen nog har blivit gråhåriga på kuppen.

*Han har garanterat gjort hur många stora narkotikaaffärer som helst - men utan att blinka anmäler han ett äldreboende för att han minsann vet att där jobbar en kvinna som nyttjar kokain. Kvinnan mister jobbet, äldreboendet får kräla, Helsingborgs stad för kräla och IVO tycker han är en hedersknyffel som slår larm. (Frågan är bara vad kvinnan hade gjort honom.)

*När polisen åter slår till och gör husrannsakan i samband med nuvarande ”Encrohärva” så skriver han en upprörd anmälan till JO om hur illa barnen farit av att polisen dundrar in på denna lugna och välskötta familjegård och skrämmer livet ur dem. Betvivlar inte att det var skitjobbigt för barnen och vet inte om det har landat i något beslut från JO ännu. Men hans beskrivning av hur ”han och hans bror med familjer kämpar för att gör rätt för sig och vara goda medborgare för att sedan utsättas för detta!!!” blir ju helt absurd när det nu står klart att han även åtalas för förberedelse till mord tillsammans med snubbarna i Norrköping....

Oj, vilken uppsats, men var bara tvungen att få berätta detta.
Ser fram emot att läsa fup!
Citera
2022-01-11, 23:38
Medlem
Någon som sitter på fup ?
Citera
2022-01-12, 14:57
Medlem
Är alla fortfarande häktade?
Citera
2022-01-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Är alla fortfarande häktade?

Åtal har lagts fram mot samtliga som har varit häktade, så svaret är ja de är fortsatt häktade.
Citera
2022-01-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltrtt1234
Någon som sitter på fup ?
Hade också velat hs FUP 🙌🏼 vad är vitsen med att åtala och återigen döma livstidsfångar 🤔🙄
Citera
2022-01-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltrtt1234
Åtal har lagts fram mot samtliga som har varit häktade, så svaret är ja de är fortsatt häktade.

Wow då har dem snart suttit häktade i snart ett år. Jag tänkte på kvinnan som dem menar agerat som chaufför men om det visade sig att hon är oskyldig så innebär att hon får miljontals i ersättning eller dem är mer eller mindre redan dömda?
Citera
2022-01-13, 12:30
Medlem
Angående FUP

Jag har varit i kontakt med Helsingborgs tingsrätt och fick följande svar:

Förundersökningsprotokollen är på drygt 9 000 sidor och svåra att skicka över via stora filer. Alternativet är om ni vill hämta ut en USB-sticka eller att vi skickar den till er, till en kostnad av 320 kr.

Jag kan tänka mig att lösa det, däremot har jag ingen möjlighet att lösa det idag så det får bli imorgon iså fall
Citera
2022-01-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MN89
Angående FUP

Jag har varit i kontakt med Helsingborgs tingsrätt och fick följande svar:

Förundersökningsprotokollen är på drygt 9 000 sidor och svåra att skicka över via stora filer. Alternativet är om ni vill hämta ut en USB-sticka eller att vi skickar den till er, till en kostnad av 320 kr.

Jag kan tänka mig att lösa det, däremot har jag ingen möjlighet att lösa det idag så det får bli imorgon iså fall

Det hade varit väldigt uppskattat om du orkar lösa det under morgondagen. Tack på förhand!
Citera
2022-01-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det hade varit väldigt uppskattat om du orkar lösa det under morgondagen. Tack på förhand!

Det får nog vänta till nästa vecka. Har ett ärende inne i stan nu under förmiddagen och jag tänkte slå två flugor i en smäll men har inte fått svar från Helsingborgs tingsrätt om USB-stickan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in