Citat:
Ursprungligen postat av
Biggedy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...for-mordplaner
Förutom Norrköpingsligan med Radish, Felix, Hejar etc. så har vi alltså dessa misstänkta.
Muhamad Ali M@qdah
Siamak Min@sazi
Intressant är att Siamak även hittas i denna tråden (Cred: Skewie):
(FB) World Exchange misstänks för penningtvätt
Oj! Det där med Min@sasi var ju lite otippat. Min bild var att han ”nöjde sig” med narkotikasmuggling och ekobrott!
Tittade på honom en del i samband med att World exchange-åtalet kom och förundrades över hur väl bekant han är med hur man tar dig fram i ”Myndighetssverige”. Tagit fritt ur minnet:
*När polisen gör husrannsakan hos honom för många år sedan listar han i efterhand ”ALLT” som har förstörts. Dörr, kassaskåp etc. Talar om att han inte har ett endaste kvitto, men lyckas ändå få ersättning för rubbet.
*Hans officiella inkomst har varit import av tyska bilar och Skatteverket har lagt ner oändligt medutredningstimmar på att bevisa att han jobbar med svarta pengar. Men om jag minns rätt har han klarat sig - medan tjänstemännen nog har blivit gråhåriga på kuppen.
*Han har garanterat gjort hur många stora narkotikaaffärer som helst - men utan att blinka anmäler han ett äldreboende för att han minsann vet att där jobbar en kvinna som nyttjar kokain. Kvinnan mister jobbet, äldreboendet får kräla, Helsingborgs stad för kräla och IVO tycker han är en hedersknyffel som slår larm. (Frågan är bara vad kvinnan hade gjort honom.)
*När polisen åter slår till och gör husrannsakan i samband med nuvarande ”Encrohärva” så skriver han en upprörd anmälan till JO om hur illa barnen farit av att polisen dundrar in på denna lugna och välskötta familjegård och skrämmer livet ur dem. Betvivlar inte att det var skitjobbigt för barnen och vet inte om det har landat i något beslut från JO ännu. Men hans beskrivning av hur ”han och hans bror med familjer kämpar för att gör rätt för sig och vara goda medborgare för att sedan utsättas för detta!!!” blir ju helt absurd när det nu står klart att han även åtalas för förberedelse till mord tillsammans med snubbarna i Norrköping....
Oj, vilken uppsats, men var bara tvungen att få berätta detta.
Ser fram emot att läsa fup!