2024-07-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Av ett antal enögda Flashback-krigare med begränsat antal hjärnceller och utan analytisk förmåga som med dårars envishet pekar ut honom utan några som helst bevis.

Då måste ju om inte annat åtminstone barnen börja skyddas - och därmed även föräldrarna.

(FB) Man i 70-årsåldern mördad i bostad utanför Hyllinge i Åstorps kommun (2023-08-03)

Läs inlägg 246.
Citera
2024-07-27, 18:46
Medlem
JeppeTramppedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaschmunka1
https://gofile.io/d/nFbqEe
Fup
B 5304-23 Aktbil 508
Förhör med S.M. 2023-10-17 på Norrtäljeanstalten kl 13:01-14:52

sid 973
Citat:
Vad menar du då att det handlade om? Vad är det som är sagt i dessa förhören som
gör att den här konflikten uppstår?

Nej, det var ingenting som jag sa i förhören som konflikterna uppstod. Konflikten uppstod
efter de här chattarna som har varit i EncroChat.

Och vad går de ut på?
De går ut på, det var bara tomt snack, att någon skulle. Ja nu kan jag berätta, han har ju
erkänt. ** skulle ju typ döda någon och han ville inte göra det själv och han sa flera gånger.
Till slut så la han ner det och lämnade tillbaka vapen och sånt och det fanns aldrig någon
förberedelse.
Ja, jag har ju nekat till det brottet men jag kan säga så här att även om jag är dömd. Nu i
efterhand kan jag säga att det kom fram i hovrätten i Malmö att det fanns en annan människa
som hade använt sig av den EncroChaten. Det står tydligt i domen.
Men det står vid korta tillfälle, vilket inte stämmer. Så det är andra som har skrivit på den.
Jag kommer inte säga att jag har skrivit men jag vet att andra har skrivit och det står till och
med i domen.
Men det var ingen som trodde på det och det resulterar i att min bror *,
* blir ihjälskjuten. En vecka efter förundersökningen släpptes.
Och jag kan tillägga att han gick och träffade de här personerna, min bror, och sa till dem att
jag har inget med detta att göra. Han har restriktioner, låt oss, låt det här sluta nu efter
rättegången så kan han ringa och prata så ska vi reda ut det själva. Se varför det har blivit så
här.
De lät han tro att nej vi har inga problem med det. De lurade han så han kunde slappna av så
de kunde skjuta ihjäl honom. Det var så de gjorde det.

Den historien skulle jag gärna vilja veta.
Det var så här att han gick till de här personerna som jag sa att det var fara för och berättade
för dem att jag har inget med detta att göra. Jag vet inte hur det har uppstått.
Vi vet inte ens om det är jag, alltså jag inte han, eller det är någon annan så vänta tills allting
släpps, restriktioner och sånt så jag kan komma i kontakt med honom för att prata med honom
öppet.
Och då får vi lösa det själva så får vi se varför det har blivit på det sättet.
Så de lurade honom och sa nej vi har inga problem med dig. Vi löser det själva och skrattade
och var snälla och allting så han kunde slappna av.
Sen de sköt ihjäl honom.

Det var ju i januari 2022 din bror blev ihjälskjuten.
Ja.
Och jag vill tillägga att under tiden det pratades på EncroChat då hade Nationella operativa avdelningen kommit in i chattarna och kunde följa dem i realtid.
Där hade de gått och polisen hade kontaktat målsäganden i det målet och berättat för honom
att folk skulle döda dig kanske, men vi vet inte vem det är nu.
Men de kunde inte knyta chatten till någon och i och med att han vägrade att ha hjälp från
polisen så satte polisen honom under spaning, målsägande.
För att se eventuellt vem det är som skulle typ mörda honom. Där såg inte polisen en enda
person så det är också bevisat på att det här, det skulle aldrig hända.

Jag förstår, men det har ju med den här domen... Men om vi tittar på detta ärendet så
tänker jag, när hade din bror samtal med de här personerna?

Det var under jag satt på rättegång.

Så under januari 2022?
Ja, innan dess. Det började redan när jag satt på Kronobergshäktet när jag pratade med min
bror. Det var ju bevakat samtal med polisen han förstod ju direkt.

Har han flera samtal med de här personerna?
Ja, han var i flera samtal med dem och han träffade på dem flera gånger i stan.
Ja, de sa till han. Gå och prata men han. Min bror skulle gå och prata med honom typ att han kan
berätta, inte för att påverka målet, men han kunde berätta till honom att det inte skulle hända
någonting plus att du får ju vänta och se vad som det handlar om.
Nu kan vi ju inte prata med mig då för han sitter i restriktioner med polisen.

Vem tar kontakt med vem, vet du det?
Det var mordoffret.

Det var mordoffret som tar kontakt med?
En viss person.

Vill du berätta de här namnen?
Nej inte just nu.

För jag säger så här, du säger dem till mig flera gånger.
Ja det är flera stycken som ligger bakom det. Det är fyra, fem stycken.

Hur vet du vilka de är?
Jag vet vilka det är. Jag har läst chattarna.

Men är det personer som är dömda på de chattarna, eller är det personer som du vet
vilka det är?

Nej, det är personer som har nämnts i chattarna och de här personerna som läser chattarna de
har gjorts vissa, vissa namn har skrivit av den andra användaren av EncroChatten, det är inte
jag som har skrivit de namnen.

Frågan är så här. Hur vet du att det är de som ligger bakom mordet på din bror?
För att jag känner de här människorna. Jag har levt i den här världen. Jag vet vem det är som
gjort det och det vet polisen också.

Förhör sid 991
Citat:
Vet du vem som sköt din bror? Vem som utförde det?
Jag vet vilka som ligger bakom det. Det är samma personer.

Men jag frågade om du visste vem som sköt?
Jag vet vem som körde skytten därifrån.

Vill du berätta det sen också?
Vi ser längre fram. Men nu i detta här jag vet vem som körde skytten därifrån.

Vilket innebär att de var fler än en på plats. Är det så du har tolkat det?
Ja, det var en bil som stod och väntade på honom.
Han sköt min bror. Jag har fått detaljer att där han stod och väntade han hade lagt en pistol i
buskarna för han visste inte hur länge han skulle bära på den om polisen skulle komma.
Han såg min bror komma, han tog pistolen ur buskarna, satte sig på sparkcykel, körde fram,
sköt han.
Sen körde han därifrån och den personen som väntat på honom plockade upp honom. De har
berättat allt till mig

Så det är samma person igen?
Det är samma. De här människorna, deras egna vänner de gillar inte varandra.
Förhör med S.M. 2023-11-01 kl 11:42-12:42

Förhör sid 994-995
Citat:
De har dödat en/några albaner i Landskrona, det hände i somras, de har dödat en kille i
Landskrona.

Vad berättade de?
De berättade om mordet på min lillebror att det var de som hade gjort det
och att de två var drivande i det här. De var de som hade skickat dem och de var de som hade
organiserat det. Det är fem till sex personer som är inblandade i de här sakerna.

Som jag förstår så berättar de om mordet på din bror och att de som står bakom det är * och * ?
Ja

Berättade de hur det hade gått till?
De hade sagt att * hade stannat en bit därifrån och var chauffören.
När mördaren hade skjutit min bror så körde han iväg och hoppade in i
hans bil och så körde de därifrån. Det var * som plockade upp mördaren efter att han hade mördat min bror.

Så det var * som körde bilen?
Ja * visade var han bodde och allting och tiderna.
De sa att killen som sköt min bror hade suttit där och väntat på min bror att han skulle komma ut.
De sa att de hade lagt pistolen i buskarna för att inte någon polis skulle komma och tulla dem.
Det var rättegång och jag hade sagt under förhör att det var fara för min familj och ifall det var span på min bror så hade han lagt pistolen i buskarna.
Han hade avvaktat och kollat så att inga människor var där.
När min bror kom ut så går han och tar vapnet och går och skjuter honom.
Sedan sätter han sig på sparkcykeln och kör till * och * kör därifrån.
* = Gängledare i Adolfsbergsnätverket som vid tiden för mordet 2022-01-18 var i sena 20-årsåldern

(FB) Man i 70-årsåldern mördad i bostad utanför Hyllinge i Åstorps kommun (2023-08-03)
(FB) Man i 30-årsåldern skjuten, Mariastaden, Helsingborg. 2023-04-08

Därför sköts mannen i Mariastaden
https://www.hd.se/2023-05-14/darfor-skots-mannen-i-mariastaden/
Citat:
Under påskhelgen utsattes en man för ett brutalt mordförsök i Mariastaden. Attacken riktade sig mot den sista ledarpersonen i ett av stans tyngsta kriminella nätverk.

(FB) En död efter skottlossning på Artillerigatan i Landskrona (2023-05-14) Mål: B 403-24 Hovrätten
Felskjutning i Landskrona ifjol som ev. kan kopplas till den blodiga konflikten mellan Adolfsbergsnätverket och albanerna i Landskrona där flera dåd skett på senare tid.
19 årig skytt från Göteborg dömdes till livstids fängelse för dödsskjutningen.

Två kriminella från konkurrerande nätverk i Landskrona döms i Mål: B 5694-23 till livstids fängelse för mord i Hbg ifjol när en man sköts ihjäl i en bil.
16 årig torped från Småland döms i målet till sluten ungdomsvård i 4 år.
Enligt FUP i det fallet så var åtminstone en av dessa som dömdes till livstids fängelse misstänkt för inblandning i skottlossningen
(FB) Skjutning i lokal i Helsingborg, två skadade 2023-05-11 och 2023-04-08 där gängledaren från Adolfsbergsnätverket blev beskjuten med minst 13 skott.
Citat:
Ursprungligen postat av Talibans
FUP

https://gofile.io/d/PiYCct

(FB) Man skjuten i Helsingborg, (Avliden) (2020-05-20)
https://www.domstol.se/helsingborgs-tingsratt/nyheter/2024/05/tingsratten-domer-flera-personer-for-mord-och-planer-pa-giftmord/
2024-05-03 Mål: B 4213-20 mot ledargestalter i Adolfsbergsnätverket som döms för en dödsskjutning. En kriminell Malmöbo som tillhör
M-falangen frikänns för mordet.
Senast redigerad av JeppeTramppedal 2024-07-27 kl. 19:23.
Citera
2024-07-30, 22:17
Medlem
DanneCyklonfilters avatar
Prime Crime 30 juli 2024 (FB) Man i 70-årsåldern mördad i bostad utanför Hyllinge i Åstorps kommun (2023-08-03)

Rättegången
MORDET I ÅSTORP - 72-ÅRIG PAPPA SKÖTS IHJÄL | DEL 1/2 (8 timmar)
https://www.youtube.com/watch?v=APFHtNc8b0Y

MORDET I ÅSTORP - 72-ÅRIG PAPPA SKÖTS IHJÄL | DEL 2/2 (5 timmar 40 minuter)
https://www.youtube.com/watch?v=sE1Ulj4iFjs

Citat:
Gärningsmannen har berättat att han åkte på elsparken från Ica Maxi till Ådalsvä-
gen 241. Där ställde han ifrån sig den och gick runt verkstadsbyggnaderna och längs med huset där MM befann sig. När han gick runt hörnet såg han en äldre man inne i huset. Mannens utseende stämde väl med den beskrivning han hade fått av hur MM såg ut. Han vände därför och gick tillbaka. MM öppnade dörren och de började prata med varandra. Gärningsmannen tog då upp pistolen och sköt MM med fyra skott.

Samtidigt ropade han namnet Si@mak. MM föll omkull och gärningsmannen sprang från platsen. Detta framgår i sin helhet även av övervakningsfilmen.

Gärningsmannen har berättat att han sprang till elsparken och körde från platsen på den. Så småningom kom han till Kattarp. Där slängde han ifrån sig pistolen in i en trädgård i närheten av stationen. På en plats som stämmer med vad gärningsmannen har angett hittades senare en pistol av en privatperson. Den tekniska undersökningen har visat att det var mordvapnet som Gärningsmannen använde när han sköt MM. Från Kattarp tog sig gärningsmannen in till Helsingborg, vidare med tåg till Malmö och sedan till Kristianstad. Hans egna uppgifter om det stöds av övervaknings- bilder. Han kom sedan till lägenheten på Östra Boulevarden där Moh@mmed A fanns. Där bytte han kläder och fick nya som Moh@mmed A hade köpt till honom. Hans gamla kläder slängdes. Senare på eftermiddagen lämnade gärningsmannen lägenheten. Han åkte på nytt till Malmö med ett tåg som avgick från Kristianstad kl 17.24. Efter en kortare vistelse i Malmö återvände han till Kristianstad, där han greps vid 21.30-tiden.

Gärningsmannen döms till fängelse i 16 år för mordet.

Oct@vi*n Dr@gan och Im0 H@nsson (tidigare Im@d *lzuriey) döms till fängelse på livstid för att ha beställt mordet.
Citera
2025-12-29, 19:43
Medlem
Budikates avatar
https://www.hd.se/helsingborg/skots-till-dods-i-bil-pa-tagaborg-mordet-ett-steg-narmre-losning/

Enligt åklagaren har vissa utredningsåtgärder som gjorts den sista tiden gett resultat.
– Det har hållits förhör med personer som vi bedömer som ytterst intressanta. Detta har gjort att jag kan gå in med en framställan om att försöka häkta en person på sannolika skäl för medhjälp till mordet, säger Carolina Diaz Bernal.
Personen som nu begärs häktad i sin frånvaro är en 24-åring som vid mordet bara var 20 år gammal. Han ska enligt åklagaren ha överlämnat ett vapen till en annan person vars namn ännu inte är offentligt.
Enligt åklagaren finns det flera misstänkta, men hon vill inte gå in på hur många. Däremot säger hon:
– Det jag kan säga är att under denna tidsperiod har den sekretessbelagda personen fått brottsvapnet av den man jag nu begär häktad.
Det brottsvapnet – en pistol – är dessutom taget i beslag av polisen. Enligt åklagaren ska vapnet inte ha använts vid tidigare skjutningar.
Du har begärt honom häktad i hans frånvaro. Vet ni var mannen befinner sig?
– Vi vet inte var han befinner sig och har försökt lokalisera honom, men det har inte riktigt gått. Just nu har vi ingen tydlig indikation på var han är.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in