Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Jobbiga fulargument du kör med, i det här fallet var det en falsk dikotomi. Jag anser att det i första läget är fel att unga flickor skickar nakenbilder på sig själva, det är grundfelet. Jag anser att man bör kunna förvänta sig att den pojke som får en sådan skickad till inte sprider den, men jag accepterar kallt faktumet att så inte kommer vara fallet till 100%. Du förvränger dessutom mina ord till att betyda att alla pojkar skulle vara såhär dumma men jag skriver tydligt att jag tror att vissa inte kommer fångas upp av någon slags försök att förändra det här beteendet.
"Pojkar är med andra ord så korkade enligt dig att de inte kan ta in enkel fakta av typen - 'du begår ett brott om du sprider bilder vidare utan upphovsmannens godkännande'" jag vet inte vilken värld du lever i men det finns något som heter memes och dessa sprids hela tiden. Gränsdragningen är luddigare än du vill framställa den som. Och jag talar alltså inte om pojkar som följer reglerna, för alla pojkar gör inte så som artikeln beskriver. Jag talar om pojkarna som är väl införstådda med vad som gäller och vad rätt och fel är men ändå gör det. Hur kommer du åt dessa? Hur blir problemet löst med fler regler och mer utbildning eller vad du nu vill se eftersom att vissa pojkar helt enkelt skiter i det?
Att sprida bilder vidare utan upphovsmannens godkännande är ett brott.
Vi kommer inte att kunna få ner det här brottet på noll. En del flickor kommer fortsätta skicka bilder, en del pojkar kommer fortsätta sprida bilder vidare. Tonåringar är korkade, inte så korkade som du vill framställa dem, men de har inte samma konsekvenstänk som vuxna. Hjärnan är färdigutvecklad först i 25 års åldern. Detta gäller
både flickor och pojkar.
'Vi' kan informera unga flickor hur mycket vi vill om olämpligheten med att skicka bilder. En del flickor från dysfunktionella familjer, flickor som blir groomade av vuxna män osv, kommer fortfarande att skicka bilder. Och vissa kommer skicka dem vidare - vilket är ett brott. Brott straffas, eller hur? Du är med på det va?
Citat:
Som jag redan har konstaterat så är du inte intresserad av att lösa det faktiska problemet till skillnad från mig. Jag är beredd att acceptera att vi kanske bör reglera flickornas beteende en gnutta för att förmå dessa att inte sätta sig själv i den här situationen som absolut sätter en stämpel, åtminstone i deras egen självbild, för livet. Du vill inte det utan tänker att vi kan lösa det här genom att göra mer av samma som vi redan gör - ge uppmärksamhet, makt och pengar till proffs- och glada amatörfeminister som påstår sig, mot bakgrund av ett stort misslyckande, kunna lösa det här.
Vem fan är det som kör med fulargument?
Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
1. Du vill inte att det ska vara så, jag förstår det. Men som sagt tittar man på partisympatier så ser man ett tydligt mönster, det är omöjligen en slump att partierna som fortfarande vill ha massinvandring långt efter att det har gått rätt kraftigt utför har till majoritet kvinnliga väljare. Det finns ett tydligt mönster. Det var tydligt även runt 2014-15 menar jag, kvinnor var långt mer engagerade i pro-invandringsdemonstrationer och aktivism än vad män är. Utöver det så använder kvinnor tillgången till sex som en del i det här vilket gör halv-män såsom Reinfeldt rädda och får dessa att rätta sig i ledet. "Är du rasist (rasist som i att du inte vill ha ett massinvandringsexperiment som är dömt att misslyckas) så får du inte några tjejer, vem vill ha en sån" lät det. Så låter det fortfarande men nu är det lite andra frågor. Vill du se vad jag menar så leta runt lite på nätet efter kontroversiella diskussioner och se var ordet "incel" dyker upp, det är fortsättningen på den taktiken.
Jag börjar tröttna på ditt svammel och hemmasnickrade teorier.
Citat:
2. Tittade du inte på klippet? "Det är barn det handlar om BARN". Analysera det i en minut. Det är uppenbarligen en förtvivlad kvinna som ömmar enormt för personer som hon egentligen inte har någon koppling till annat än (den förvisso falska) vetskapen om att det skulle röra sig om just barn. Ergo modersinstinkt. Modersinstinkten innefattar bland annat verktyg som hjälpt kvinnor sedan artens uppståndelse med att ta hand om spädbarn och barn. Oändligt tålamod och tolerans är en. Total uppoffring är en annan. Fina egenskaper som man inte ska hata på men här slog det slint.
Jag är kvinna. Jag vill dra ner invandringen till nära noll. Noll modersinstinkter för arabiska/afghanska/marockanska män. Min modersinstinkt kan skilja på en gullig liten hundvalp mot en hårig arab.
Så nu kan du snickra ihop något om alla kvinnor med mig som modell istället.
Citat:
3. Vänster och höger blir i en diskussion om Sverige ganska trubbiga termer, håller du inte med? Vi har inte några högerpartier. Ens uppdelningen höger/vänster är redan den väldigt trubbig, Sverigedemokraterna och Centerpartiet är båda två högerpartier men kommer inte överens på en enda punkt och deras väljare hatar varandra med passion. Jag skulle säga att det fram till SD inte fanns någon egentlig opposition mot socialdemokratin i Sverige, bara olika grader av den. Nu har vi en ny socialdemokrati i SD som tar striden med den befintliga, men fram till deras framfart så var det tämligen homogent. Moderaterna är och har alltid varit veka och fick totalpanik när feminismen blev det senaste svarta i en svårnådd väljargrupp, så att kvinnor fick oproportionerligt mycket makt i partiet är inte särskilt långsökt alls faktiskt.
Och under tiden som 'vi' satt och skrek om höger - vänster så rövknullade politikerna oss... hårt.