2022-01-25, 09:28
Medlem
Coinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Femtonåriga flickor är lika korkade som femtonåriga pojkar.

Det är ett brott att sprida vidare bilder utan samtycke från "upphovsmannen". Så samtidigt som kvinnor talar om för femtonåriga flickor att inte skicka bilder så måste män sluta ursäkta femtonåriga pojkar som sprider vidare bilder utan samtycke.

Ja och om en kvinna får en dickpick i inkorgen så bör man inte outa mannen som skickade den för det. Om han inte givit samtycke så klart.
Citera
2022-01-25, 09:56
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det är mig fullkomligt ointressant ifall jag övertygar dig eller inte. Att du använder det kulturmarxistiska buzzwordet ”incel” säger en hel del om vad du har för ull i pälsen. Du är en pissliberal hen-man som tror att du får mer fitta genom att dyrka marken kvinnor går på. Den analysen är felaktig, men det vill du inte erkänna. Framförallt inte för dig själv. Därför tränar du in knasteorier så att du kan rabbla dem som ett rinnande vatten och när det inte fungerar försöker du skamma folk som tycker olika. Du är totalt genomskådad

Incels kallar sig själva incels.
Citera
2022-01-25, 09:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jobbiga fulargument du kör med, i det här fallet var det en falsk dikotomi. Jag anser att det i första läget är fel att unga flickor skickar nakenbilder på sig själva, det är grundfelet. Jag anser att man bör kunna förvänta sig att den pojke som får en sådan skickad till inte sprider den, men jag accepterar kallt faktumet att så inte kommer vara fallet till 100%. Du förvränger dessutom mina ord till att betyda att alla pojkar skulle vara såhär dumma men jag skriver tydligt att jag tror att vissa inte kommer fångas upp av någon slags försök att förändra det här beteendet.

"Pojkar är med andra ord så korkade enligt dig att de inte kan ta in enkel fakta av typen - 'du begår ett brott om du sprider bilder vidare utan upphovsmannens godkännande'" jag vet inte vilken värld du lever i men det finns något som heter memes och dessa sprids hela tiden. Gränsdragningen är luddigare än du vill framställa den som. Och jag talar alltså inte om pojkar som följer reglerna, för alla pojkar gör inte så som artikeln beskriver. Jag talar om pojkarna som är väl införstådda med vad som gäller och vad rätt och fel är men ändå gör det. Hur kommer du åt dessa? Hur blir problemet löst med fler regler och mer utbildning eller vad du nu vill se eftersom att vissa pojkar helt enkelt skiter i det?

Att sprida bilder vidare utan upphovsmannens godkännande är ett brott.

Vi kommer inte att kunna få ner det här brottet på noll. En del flickor kommer fortsätta skicka bilder, en del pojkar kommer fortsätta sprida bilder vidare. Tonåringar är korkade, inte så korkade som du vill framställa dem, men de har inte samma konsekvenstänk som vuxna. Hjärnan är färdigutvecklad först i 25 års åldern. Detta gäller både flickor och pojkar.

'Vi' kan informera unga flickor hur mycket vi vill om olämpligheten med att skicka bilder. En del flickor från dysfunktionella familjer, flickor som blir groomade av vuxna män osv, kommer fortfarande att skicka bilder. Och vissa kommer skicka dem vidare - vilket är ett brott. Brott straffas, eller hur? Du är med på det va?

Citat:
Som jag redan har konstaterat så är du inte intresserad av att lösa det faktiska problemet till skillnad från mig. Jag är beredd att acceptera att vi kanske bör reglera flickornas beteende en gnutta för att förmå dessa att inte sätta sig själv i den här situationen som absolut sätter en stämpel, åtminstone i deras egen självbild, för livet. Du vill inte det utan tänker att vi kan lösa det här genom att göra mer av samma som vi redan gör - ge uppmärksamhet, makt och pengar till proffs- och glada amatörfeminister som påstår sig, mot bakgrund av ett stort misslyckande, kunna lösa det här.

Vem fan är det som kör med fulargument?

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
1. Du vill inte att det ska vara så, jag förstår det. Men som sagt tittar man på partisympatier så ser man ett tydligt mönster, det är omöjligen en slump att partierna som fortfarande vill ha massinvandring långt efter att det har gått rätt kraftigt utför har till majoritet kvinnliga väljare. Det finns ett tydligt mönster. Det var tydligt även runt 2014-15 menar jag, kvinnor var långt mer engagerade i pro-invandringsdemonstrationer och aktivism än vad män är. Utöver det så använder kvinnor tillgången till sex som en del i det här vilket gör halv-män såsom Reinfeldt rädda och får dessa att rätta sig i ledet. "Är du rasist (rasist som i att du inte vill ha ett massinvandringsexperiment som är dömt att misslyckas) så får du inte några tjejer, vem vill ha en sån" lät det. Så låter det fortfarande men nu är det lite andra frågor. Vill du se vad jag menar så leta runt lite på nätet efter kontroversiella diskussioner och se var ordet "incel" dyker upp, det är fortsättningen på den taktiken.

Jag börjar tröttna på ditt svammel och hemmasnickrade teorier.

Citat:
2. Tittade du inte på klippet? "Det är barn det handlar om BARN". Analysera det i en minut. Det är uppenbarligen en förtvivlad kvinna som ömmar enormt för personer som hon egentligen inte har någon koppling till annat än (den förvisso falska) vetskapen om att det skulle röra sig om just barn. Ergo modersinstinkt. Modersinstinkten innefattar bland annat verktyg som hjälpt kvinnor sedan artens uppståndelse med att ta hand om spädbarn och barn. Oändligt tålamod och tolerans är en. Total uppoffring är en annan. Fina egenskaper som man inte ska hata på men här slog det slint.

Jag är kvinna. Jag vill dra ner invandringen till nära noll. Noll modersinstinkter för arabiska/afghanska/marockanska män. Min modersinstinkt kan skilja på en gullig liten hundvalp mot en hårig arab.

Så nu kan du snickra ihop något om alla kvinnor med mig som modell istället.

Citat:
3. Vänster och höger blir i en diskussion om Sverige ganska trubbiga termer, håller du inte med? Vi har inte några högerpartier. Ens uppdelningen höger/vänster är redan den väldigt trubbig, Sverigedemokraterna och Centerpartiet är båda två högerpartier men kommer inte överens på en enda punkt och deras väljare hatar varandra med passion. Jag skulle säga att det fram till SD inte fanns någon egentlig opposition mot socialdemokratin i Sverige, bara olika grader av den. Nu har vi en ny socialdemokrati i SD som tar striden med den befintliga, men fram till deras framfart så var det tämligen homogent. Moderaterna är och har alltid varit veka och fick totalpanik när feminismen blev det senaste svarta i en svårnådd väljargrupp, så att kvinnor fick oproportionerligt mycket makt i partiet är inte särskilt långsökt alls faktiskt.

Och under tiden som 'vi' satt och skrek om höger - vänster så rövknullade politikerna oss... hårt.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-25 kl. 10:02.
Citera
2022-01-25, 10:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag håller med om att det är ett problem att 12 åriga flickor klär sig så som du beskriver. Var tror du detta kommer ifrån? Och skulle man på något vis kunna motverka det?
Jag skulle vilja ställa frågan till dig? Var tror du att det kommer från? Och på vilket sätt tänker du att vi skulle kunna motverka det?
Citera
2022-01-25, 10:31
Avstängd
Citat:
Absolut, det är viktigt att lära sig känna igen varningsflaggorna och därmed kunna skapa en gärningsmannaprofil i huvudet relativt snabbt.

Ja, målet är inte att uppfostra naiva barn, de föds så.
Citera
2022-01-25, 10:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag skickar inte nudies, jag sa att jag som vuxen råkar ut för drägg som kräver bilder systematiskt. Det är med andra ord män som ska sluta kräva bilder som är poängen. Einstein.

Klokt av dig att lyssna på de 16-17 åriga pojkarnas frisvar, det är nog bara galna Södertörn femenister som ser världens flickor och kvinnor som menlösa barn som vemsomhelst kan styra med ett sms eller två….
Citera
2022-01-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.
Jag hoppas verkligen att du inte var lärare utan på sin höjd vaktmästare, för du missar något väldigt fundamentalt i din analys. Det finns ingen lag som reglerar hur flickor/kvinnor får eller kan klä sig så länge man inte bryter mot förbudet att kränka andras religion, sexuella läggning och så vidare. Däremot finns det lagar som förbjuder oss att uttrycka saker till andra som kan anses vara kränkande. Alltså spelar det ingen roll att dom klär sig som "luder" du får helt enkelt acceptera detta och gå vidare. Funkar inte det för dig så finns det flera länder i Asien, Mellanöstern och afrikanska kontinenten där du slipper se kvinnornas hud.
Citera
2022-01-25, 10:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Våldtäkter sker för att det finns folk med förövarmentalitet. Den mentaliteten har de oavsett hur andra människor klär sig/rör sig etc. och det är förövarmentalitet vi behöver komma tillrätta med om vi vill ha väck våldtäkter/andra sexbrott. Och har någon redan förövarmentalitet och våldtar någon annan, så ska den med förövarmentalitet sitta inne länge, så att den inte kan springa runt och begå vidriga brott mot andra människor.

Märk väl: våldtäkter mot pojkar och män ökar tyvärr. Beror det enligt dig på att pojkar och män har börjat bete sig/klä sig på ett sätt som manar fram förövare? Eller beror det helt enkelt på att vi har fler människor omkring oss med förövarmentalitet?
Ja, och "våldtäkter" sker för att det finns en offermentalitet, inbillningssjuka, folk med skev verklighetsuppfattning, autism och kluster b-diagnoser osv.
Vi är olika och hela spektrat finns där för att "vi" ska kunna kalla oss normala.
Det normala är ett genomsnitt och vi beivrar dem som kliver för långt ut på kanterna.

Vi är en släkt med apor och vår hjärna agerar på impulser.
Det kan varken du eller jag göra något åt, men vi kan säga vad vi tycker och tror är en acceptabel nivå. Men vi kommer aldrig kunna stävja allt vi anser är övergrepp. För det räcker inget rättssystem till.

Så, vi är utlämnade åt att ta hand om oss själva.
Jag vet att väldigt många känner oro för att ta ansvar för sitt eget liv, men det finns inga andra sätt.
Citera
2022-01-25, 10:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Femtonåriga flickor är lika korkade som femtonåriga pojkar.

Det är ett brott att sprida vidare bilder utan samtycke från "upphovsmannen". Så samtidigt som kvinnor talar om för femtonåriga flickor att inte skicka bilder så måste män sluta ursäkta femtonåriga pojkar som sprider vidare bilder utan samtycke.
Nej, det är de inte. Tjejer utvecklas fortare än pojkar i den åldern, men de är korkade på andra sätt.
Antingen låter de sig luras av feminister, eller äldre pojkar som utnyttjar dem sexuellt.

Och tar sen ut det faktum att de låtit sig luras på sina jämnåriga grabbar.
Citera
2022-01-25, 10:54
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
1. 'Vi' kan informera unga flickor hur mycket vi vill om olämpligheten med att skicka bilder. En del flickor från dysfunktionella familjer, flickor som blir groomade av vuxna män osv, kommer fortfarande att skicka bilder. Och vissa kommer skicka dem vidare - vilket är ett brott. Brott straffas, eller hur? Du är med på det va?

2. Vem fan är det som kör med fulargument?

3. Jag är kvinna. Jag vill dra ner invandringen till nära noll. Noll modersinstinkter för arabiska/afghanska/marockanska män. Min modersinstinkt kan skilja på en gullig liten hundvalp mot en hårig arab.

1. Här har du faktiskt en poäng.

2. Så ditt förslag är att lagföra dessa pojkar? Det är svårt och dyrt men kan absolut vara värt det. jag tycker nog ändå att det är värt att åtminstone parallellt uppmana tjejerna att inte ta nakenbilder på sig själva.

3. Det var som tusan, inte för att du är den första jag träffar på och det är trots allt 15 på 100 att min initiala analys var korrekt, du är en del av 15% som fattat den vinken. Men trots det så finns fortfarande klippet som jag länkade till, betänk det noga. Du gör alltså två missar här, för det första så handlade inte min modell om "alla kvinnor" i den bemärkelse du skriver och för det andra så omfattas du redan av min modell, i avvikande 10-15%. Du skriver att du vill dra ner invandringen till nära noll på flashback under pseudonym med trovärdig anonymitet, den där kvinnan sa motsatsen i direktsänd TV med sitt ansikte och namn så att hela svenska folket och teoretiskt sett hela mänskligheten under resten av världshistorien kunde se det.
Citera
2022-01-25, 10:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag är kvinna. Jag vill dra ner invandringen till nära noll. Noll modersinstinkter för arabiska/afghanska/marockanska män. Min modersinstinkt kan skilja på en gullig liten hundvalp mot en hårig arab.

Och under tiden som 'vi' satt och skrek om höger - vänster så rövknullade politikerna oss... hårt.
Hur ska man hantera kvinnor med mer modersinstinkter för hundvalpar än pojkar?
Citera
2022-01-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.
// Jag tycker att Sveas tjejer och kvinnor skall vi vars rädda om för de skall förmodligen föra det svenska arvet vidare och hjälpa till att bygga upp vårt fina land. Det kan låta högervridet men et är jag ej . Men hedra kvinnor och låt dem blomma ut till vakra varelser och eventuellt bli en mor till en liten pilt en dag om det är det hon vill. Kram på er .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in