2022-01-24, 22:39
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är ett brott att sprida vidare nakenbilder utan samtycke. Tror ni antifeminister att grabbar inte kan lära sig detta?
Enkelt uttryckt, nej. Jag tror inte att det går att lära grabbar det här. Inte till en sådan grad att brottet försvinner åtminstone.
Citera
2022-01-24, 22:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Kvinnor röstade inte för massinvandring av ensamkommande män nej.

Du med flera män blir rövknullade av idiotpolitiker som lever uppe i det blå. Manlig logik - vi skyller på landets kvinnor.
Nej men nu får du väl sansa dig, det finns ju hur mycket belägg som helst för påståendet att massinvandringen var ett beslut som svenska kvinnor fattade. Man för ju statistik över könsfördelning när det kommer till partisympatier och det är ganska övertydligt att alla invandringsvänliga partier har kvinnliga väljare och invandringskritiska har manliga.

https://www.youtube.com/watch?v=b5JTLccZBqg&t=12s

Där har du det. Det handlar alltså troligtvis om hur kvinnors modersinstinkter tar sig uttryck på gruppnivå. Det och den inbyggda tendensen att vilja passa in och inte påpeka till gruppens förfäran att kejsaren minsann är naken. Ledsen men mot bakgrund av senaste 20-30 årens samhällsutveckling så är det fan tveksamt om kvinnors faktiskt ska ha rösträtt. Ni klarar uppenbarligen inte av det, åtminstone inte som grupp.
Senast redigerad av ENTP 2022-01-24 kl. 22:56.
Citera
2022-01-25, 00:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Pojkar ursäktar varandra, män ursäktar inte pojkar. Och femtonåriga killar är klart mer "korkade" än sin kvinnliga motpart som i regel är mer mogna i den åldern.

Så du ursäktar inte pojkar med att de är mer korkade än flickor så därför hänger det bara på flickor att sköta sin sexualitet på så sätt att pojkarna inte begår brott? Pojkar är med andra ord så korkade enligt dig att de inte kan ta in enkel fakta av typen - "du begår ett brott om du sprider bilder vidare utan upphovsmannens godkännande"

Femtonåriga pojkar behöver kanske bli tilldelade personliga assistenter. Kan de ens knyta skorna själva?

Citat:
Enkelt uttryckt, nej. Jag tror inte att det går att lära grabbar det här. Inte till en sådan grad att brottet försvinner åtminstone.

Jag tror det går att lära femtonåriga pojkar det här.
Citera
2022-01-25, 00:09
Medlem
Citat:

Det är klart det går...vad fan inbillar du dig att pojkar är för något?
insekter? Manliga barn och tonåringar har hjärnor. Hjärnor går att läras.
Citera
2022-01-25, 00:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej men nu får du väl sansa dig, det finns ju hur mycket belägg som helst för påståendet att massinvandringen var ett beslut som svenska kvinnor fattade.Man för ju statistik över könsfördelning när det kommer till partisympatier och det är ganska övertydligt att alla invandringsvänliga partier har kvinnliga väljare och invandringskritiska har manliga.

Nej det var inte ett beslut som svenska kvinnor fattade nej.

Du kan fråga alla röstberättigade män och kvinnor som röstade 2018 varför de röstade som de gjorde. Och alla kommer att uppge olika skäl/hjärtefrågor. Ingen av dem kommer svara att de röstade på att "ett gäng" ensamkommande män skulle komma hit och överbelasta kommunerna.

Citat:
Där har du det. Det handlar alltså troligtvis om hur kvinnors modersinstinkter tar sig uttryck på gruppnivå. Det och den inbyggda tendensen att vilja passa in och inte påpeka till gruppens förfäran att kejsaren minsann är naken. Ledsen men mot bakgrund av senaste 20-30 årens samhällsutveckling så är det fan tveksamt om kvinnors faktiskt ska ha rösträtt. Ni klarar uppenbarligen inte av det, åtminstone inte som grupp.

Och så korkad som du framstår nu, med en slutledningsförmåga som en femtonårig kille som inte ens kan ta in enkel information (enligt dig) så undrar jag om män ska ha rösträtt. Du är nämligen inte den första mannen här som dragit slutsatser ur röven.

"Kvinnors modersinstinkter på gruppnivå" - hahahah vad betyder ens det?

Är du medveten om att de senaste 20-30 åren så har en invandringsvänlig politik förts både från högern och vänstern?
Citera
2022-01-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej, det handlar inte om att man någon tycker det är ok att sprida bilder. Det handlar om att man tycket att det är korkat att överhuvudtaget dela nakenbilder med någon. Dessa kan spridas både av illvilja, oförstånd eller genom att någon blir hackad.

Jag tror det är en trötthet på ett översexualiserat samhälle, där man kan bete sig hur fan som helst & allt är alltid någon annans fel när något går fel.

Nej pojkar tycker det är offrets FEL, inte den som spridit bilderna.
Fatta vad studien handlar om.
Citera
2022-01-25, 00:52
Medlem
Citat:
Vi lägger nog faktiskt skulden på bilstöldsoffret om denne lämnar sin splitternya porsche utanför kiosken nere i Tensta centrum med förarsidans dörr på vid gavel och motorn igång. Merapi, du hamnar ofta i sådana här diskussioner där du på allvar sitter och menar att kvinnor och tjejer inte har något ansvar och inte kan förväntas skydda sig själva ens lite grann. Det här handlar specifikt om hur korkade tjejer som lyssnat på korkade kvinnor har skickat nakenbilder till någon ännu mera korkad femton år gammal kille som sedermera har visat den för sina vänner. Det enklaste sättet att få slut på det här är att flickorna inte tar nakenbilder. Att kvinnor inte talar om för dessa att det är okej. Att samhället "slut shamear" mycket mer än tidigare. Att förvänta sig att killar i den åldern ska sluta sprida dessa bilder är önsketänk. Simple as. Om det är lösningen så blir problemet aldrig löst.

Nej det gör vi inte....finns inget kränkande epitet för beteendet...parkera sin värdefulla porsche här eller där eller använda sin porsche för eget bruk....som man själv vill.

Finns tonvis av kränkande epitet för kvinnor som har sex med frivilliga män.
Tydligen det äckligaste och vidrigaste en kvinna kan göra, ha sex, eller vilja ha sex.
Och sådana tjej ska tydligen sättas åt och straffas på alla vis man kan.

Vissa lever tydligen fortsatt på medeltiden.

Lösningen har inte ett skit med några nakenbilder hit eller dit att göra, lösningen heter att det är fullständigt ointressant, lika ointressant som när en kille visar sig näck, om en tjej visar sig naken för någon annan eller inte.
DÅ...kommer nämligen inte bilder att delas, eller orsaka katastrofer för tjejer i form av social skam.
Citera
2022-01-25, 00:58
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Så du ursäktar inte pojkar med att de är mer korkade än flickor så därför hänger det bara på flickor att sköta sin sexualitet på så sätt att pojkarna inte begår brott? Pojkar är med andra ord så korkade enligt dig att de inte kan ta in enkel fakta av typen - "du begår ett brott om du sprider bilder vidare utan upphovsmannens godkännande"

Femtonåriga pojkar behöver kanske bli tilldelade personliga assistenter. Kan de ens knyta skorna själva?

Jag tror det går att lära femtonåriga pojkar det här.
Jobbiga fulargument du kör med, i det här fallet var det en falsk dikotomi. Jag anser att det i första läget är fel att unga flickor skickar nakenbilder på sig själva, det är grundfelet. Jag anser att man bör kunna förvänta sig att den pojke som får en sådan skickad till inte sprider den, men jag accepterar kallt faktumet att så inte kommer vara fallet till 100%. Du förvränger dessutom mina ord till att betyda att alla pojkar skulle vara såhär dumma men jag skriver tydligt att jag tror att vissa inte kommer fångas upp av någon slags försök att förändra det här beteendet.

"Pojkar är med andra ord så korkade enligt dig att de inte kan ta in enkel fakta av typen - 'du begår ett brott om du sprider bilder vidare utan upphovsmannens godkännande'" jag vet inte vilken värld du lever i men det finns något som heter memes och dessa sprids hela tiden. Gränsdragningen är luddigare än du vill framställa den som. Och jag talar alltså inte om pojkar som följer reglerna, för alla pojkar gör inte så som artikeln beskriver. Jag talar om pojkarna som är väl införstådda med vad som gäller och vad rätt och fel är men ändå gör det. Hur kommer du åt dessa? Hur blir problemet löst med fler regler och mer utbildning eller vad du nu vill se eftersom att vissa pojkar helt enkelt skiter i det?

Som jag redan har konstaterat så är du inte intresserad av att lösa det faktiska problemet till skillnad från mig. Jag är beredd att acceptera att vi kanske bör reglera flickornas beteende en gnutta för att förmå dessa att inte sätta sig själv i den här situationen som absolut sätter en stämpel, åtminstone i deras egen självbild, för livet. Du vill inte det utan tänker att vi kan lösa det här genom att göra mer av samma som vi redan gör - ge uppmärksamhet, makt och pengar till proffs- och glada amatörfeminister som påstår sig, mot bakgrund av ett stort misslyckande, kunna lösa det här.
Citera
2022-01-25, 01:01
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det gör vi inte....finns inget kränkande epitet för beteendet...parkera sin värdefulla porsche här eller där eller använda sin porsche för eget bruk....som man själv vill.

Finns tonvis av kränkande epitet för kvinnor som har sex med frivilliga män.
Tydligen det äckligaste och vidrigaste en kvinna kan göra, ha sex, eller vilja ha sex.
Och sådana tjej ska tydligen sättas åt och straffas på alla vis man kan.

Vissa lever tydligen fortsatt på medeltiden.

Lösningen har inte ett skit med några nakenbilder hit eller dit att göra, lösningen heter att det är fullständigt ointressant, lika ointressant som när en kille visar sig näck, om en tjej visar sig naken för någon annan eller inte.
DÅ...kommer nämligen inte bilder att delas, eller orsaka katastrofer för tjejer i form av social skam.
Du har inte hört ordet "godtrogen" eller fått för dig att det har positiva konnotationer? Det här med att kvinnors som har sex blir kallade nedsättande ord låter jag vara din mentala åkomma. Vad gör det om vissa säger hora eller slampa om vissa kvinnor? Varför bry sig? För mig låter det bara neurotiskt. Sök terapi Merapi, du har någonting att bearbeta.
Citera
2022-01-25, 01:17
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
1. Nej det var inte ett beslut som svenska kvinnor fattade nej.

Du kan fråga alla röstberättigade män och kvinnor som röstade 2018 varför de röstade som de gjorde. Och alla kommer att uppge olika skäl/hjärtefrågor. Ingen av dem kommer svara att de röstade på att "ett gäng" ensamkommande män skulle komma hit och överbelasta kommunerna.

Och så korkad som du framstår nu, med en slutledningsförmåga som en femtonårig kille som inte ens kan ta in enkel information (enligt dig) så undrar jag om män ska ha rösträtt. Du är nämligen inte den första mannen här som dragit slutsatser ur röven.

2. "Kvinnors modersinstinkter på gruppnivå" - hahahah vad betyder ens det?

3. Är du medveten om att de senaste 20-30 åren så har en invandringsvänlig politik förts både från högern och vänstern?
1. Du vill inte att det ska vara så, jag förstår det. Men som sagt tittar man på partisympatier så ser man ett tydligt mönster, det är omöjligen en slump att partierna som fortfarande vill ha massinvandring långt efter att det har gått rätt kraftigt utför har till majoritet kvinnliga väljare. Det finns ett tydligt mönster. Det var tydligt även runt 2014-15 menar jag, kvinnor var långt mer engagerade i pro-invandringsdemonstrationer och aktivism än vad män är. Utöver det så använder kvinnor tillgången till sex som en del i det här vilket gör halv-män såsom Reinfeldt rädda och får dessa att rätta sig i ledet. "Är du rasist (rasist som i att du inte vill ha ett massinvandringsexperiment som är dömt att misslyckas) så får du inte några tjejer, vem vill ha en sån" lät det. Så låter det fortfarande men nu är det lite andra frågor. Vill du se vad jag menar så leta runt lite på nätet efter kontroversiella diskussioner och se var ordet "incel" dyker upp, det är fortsättningen på den taktiken.

2. Tittade du inte på klippet? "Det är barn det handlar om BARN". Analysera det i en minut. Det är uppenbarligen en förtvivlad kvinna som ömmar enormt för personer som hon egentligen inte har någon koppling till annat än (den förvisso falska) vetskapen om att det skulle röra sig om just barn. Ergo modersinstinkt. Modersinstinkten innefattar bland annat verktyg som hjälpt kvinnor sedan artens uppståndelse med att ta hand om spädbarn och barn. Oändligt tålamod och tolerans är en. Total uppoffring är en annan. Fina egenskaper som man inte ska hata på men här slog det slint.

3. Vänster och höger blir i en diskussion om Sverige ganska trubbiga termer, håller du inte med? Vi har inte några högerpartier. Ens uppdelningen höger/vänster är redan den väldigt trubbig, Sverigedemokraterna och Centerpartiet är båda två högerpartier men kommer inte överens på en enda punkt och deras väljare hatar varandra med passion. Jag skulle säga att det fram till SD inte fanns någon egentlig opposition mot socialdemokratin i Sverige, bara olika grader av den. Nu har vi en ny socialdemokrati i SD som tar striden med den befintliga, men fram till deras framfart så var det tämligen homogent. Moderaterna är och har alltid varit veka och fick totalpanik när feminismen blev det senaste svarta i en svårnådd väljargrupp, så att kvinnor fick oproportionerligt mycket makt i partiet är inte särskilt långsökt alls faktiskt.
Citera
2022-01-25, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaNyanserAvBajs
Jag har jobbat på massor av grundskolor i en av Sveas största städer.

I skolorna går 12 åriga tjejer med jeansshorts som sitter strax unde skinkorna, dom sminkar sig på toaletterna och trycker upp bysten, om dom nu har någon. Men så fort en kille som är i tonåren och hormonstin säger en kommentar om en av tjejerna röv då kommer pappa rektor och tar grabben i örat. Medans tjejerna behandlas av skolan som kattungar. Dom är prinsessor.

Så tjejer får gå klädda halvnakna och trigga grabbarna. Det är inget konstigt. Hmm…

Det är så synd om kvinnorna

Kanske off topic så, men ändå en viktig grundbult i allt detta mellan män och kvinnor. Kvinnor favoriseras.

Vi vänder på det, så du kanske kan förstå saken bättre. Pojkar kan på sommaren gå utan t-shirt, inte sant? Dvs. ha bar överkropp/vara halvnakna. Och ska naturligtvis få göra så varma sommardagar! Om det då vore så att äldre pojkar/jämnåriga pojkar gjorde sexuella närmanden/gav sexuella kommentarer mot de halvnakna pojkarna, anser du det då inte vara rätt av "pappa rektor" att ta sexmobbarna "i örat"? Heller tycker du man snarare alltid ska be pojkar skyla sig på överkroppen? Är det pojkarna som klär sig halvnaket som gör fel eller är det de som sexmobbar som gör fel? Fundera lite på det.

Sedan är det naturligt att pojkar och flickor vill dra åt sig varandras uppmärksamhet. Sexuellt. Pojkar genom att kanske spänna musklerna och flickorna genom att blotta sina välbehag lite. Men det är inte önskat/inte ok om folk sexmobbar pojkarna eller flickorna för det! men visst: man kan för all del klä flickorna i burka och pojkarna i burka också. Och förbjuda alla sporter där pojkar kanske får spänna musklerna. Då får ju inte sexmobbarna något att sexmobba för. Om de nu inte råkar se någon liten sexig del av fotankeln förstås...
Senast redigerad av TomatKungen 2022-01-25 kl. 02:11.
Citera
2022-01-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Om kvinnor slutade bete sig som luder så hade antalet sexbrott minskat. En enkel sanning, men ack så svår för sådana som dig att ta till dig då hela din skalle är fylld med lika delar manhat, bitterhet och marxistiska knasteorier.

Citat:
Ursprungligen postat av HUAWAY
Inte bara om de slutade att bete sig som luder utan dessutom upphörde att vara fnask.
Självklart är det i nästan alla fall kvinnors eget ansvar när de blir våldtagna. Det kommer inte att erkännas än på ett tag.

Ska vi göra samma sak vad gäller andra brott också? Tex. stöld, mord etc. "om folk slutade vara sådana *valfritt ord* så skulle alla brott upphöra!". Nej ni, ni har fel. Brott slutar inte förekomma för att eventuella brottsoffer börjar bete sig/vara annorlunda. Brott slutar förekomma/minskar om man förebygger förövarmentalitet och lagför eventuella förövare till långa fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in