2022-01-24, 18:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Någon delade en gång en tanke i stil med "om kvinnor inte kunde anmäla för våldtäkt om de följde med mannen hem, så skulle antalet våldtäkter minska dramatiskt".

Då skulle kvinnor kanske ha ett bättre konsekvenstänk; "jag kommer vara ensam hos den här mannen, som jag knappt känner. Det finns en risk, så jag går inte dit".

Jag håller med, det är faktiskt helt ofattbart att kvinnor fortfarande litar på män. Kvinnor borde ta det säkra före det osäkra och betrakta alla främmande män som opålitliga och labila tills de lärt känna dem på ett djupare plan.

Män säger ju hela tiden - "ni kan inte lita på oss"
Många män beskriver hur män är slavar under sin biologi och sina drifter.

Kanske dags att kvinnor börjar lyssna till dessa varningar.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-24 kl. 18:09.
Citera
2022-01-24, 18:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, det BORDE ha satt sig idag även hos pojkar, hur fel och olagligt det är att sprida andras nakenbilder mot deras vilja, eller hur fel och olagligt det är att utsätta andra för sexbrott...

Det är ju olagligt. Kanske borde man propagera för samtyckeslag där, när en bild skickas (och därmed inte är privat längre) så bör det finnas ett uttryckligt från avsändaren att den ska förstöras,

Citat:
Men, det har det alltså inte, enligt denna studie, pojkar tänker fortsatt att när DE väljer göra något, som att sprida bilder på andra, så är det offrets fel.

Nejdå det finns exempel citat i rapporten (det är naturligtvis ingen studie… eller ja på Södertörn är det naturligtvis det)

Med 16 åriga pojkar som tycker det är fel att visa (sprida?), Nakenbilder som man fått skickad till sig.

Du tycker inte (om vi nu bortser från kritiska teorier och toxisk feminitet en stund) , att som många unga pojkar utrycker, att tjejer inte borde skicka nackenbilder , i synnerhet inte när de inte ens har någon relation till mottagaren ?
Citera
2022-01-24, 18:06
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
men inte logiken att sprids nakenbilder, eller något annat komprometterande eller hotfullt om andra människor, så är det SPRIDAREN" som är problemet?

Går samma pojkar runt och anser att om det sprids rykten om att han är gay, av ren illvilja, så är det hans eget fel?

Nu kan du ju faktiskt inte gämföra någons sexuella läggning med bilder som ofta har skickats frivilligt ifrån början.

Utifall man blir kallad bög så skulle man väl bara rycka på axlarna, vem bryr sig i 2022?
Skulle jag själv skicka en nakenbild på mig själv till någon annan och dom spred den vidare så visst skulle jag bli sårad. Men det skulle nog även vara sista gången jag skickade en bild. Ifrån internets begynnelse har vi fått lära oss att inte skicka bilder på oss själva över internet, eftersom att när dom finns så försvinner dom aldrig.

Vidrigt beteende att sprida bilder på andra, visst men lite eget ansvar hos personen som spred dom först kan man tycka.
Citera
2022-01-24, 18:07
Medlem
AdMortems avatar
Självklart lägger förövare skulden på offer

Den enda tänkbara analysen är det att det är vanligt bland pojkar (och män) att tjata till sig bilder.
Citera
2022-01-24, 18:08
Avstängd
Citat:
Källa på att det skulle vara någon som helst skillnad mellan invandrar killar och svenska killar i beteendet svika en partner via att sända runt kränkande material om henne.

Sexualbrott, menar du på att en specifik del av brotten i den kategorin kraftigt avviker vad avser etnicitet generellt för kategorin ,så är det väll fint om du plocka fram det
Citera
2022-01-24, 18:12
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast ämnet handlar om nakenbilder som skickats i förtroende till en person. Denna personen har sedan spridit vidare bilderna och därmed begått ett brott. Och attityderna kring detta.

Tydligen skickar tonåringar nakenbilder/dick pics som ett sätt att flirta och tända någon de gillar. Sprider man vidare dessa bilder begår man ett brott. Det är alltså den som sprider vidare bilderna som är "ludret".

Jag kan läsa men tack ändå! Beteendet är korkat och luderaktikt, oavsett hur många lilleskutttårar du fäller.

Tydligen så skickar småtjejer och killar fitt/dick picks till folk dom inte kan lita på. Då får man skylla sig själv. Att man sen ljuger och förvränger sanningen när man kryper till korset hos mammis och pappis hör inte hit. Snart råkar någon av er surfa in på eran dotters only fans, då ska du få se på grejer!
Citera
2022-01-24, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag håller med, det är faktiskt helt ofattbart att kvinnor fortfarande litar på män. Kvinnor borde ta det säkra före det osäkra och betrakta alla främmande män som opålitliga och labila tills de lärt känna dem på ett djupare plan.

Det är riktig visdom (i vår tid iallafall), även pojkar och män skulle behöva se på det så, och även visa stor förståelse och respekt då de bemöts av tjejer/kvinnor på det sättet.

Citat:
Män säger ju hela tiden - "ni kan inte lita på oss"
Många män beskriver hur män är slavar under sin biologi och sina drifter.

Jo, jag har iför hört och sätt samma bland kvinnor/tjejer. Men det är lite som med främmande hundar, man kastar sig inte över dem , utan man bedömer deras husse/matte , konverserar och närmar sig. Respektfullt.

Eller så tar man en omväg utom reckhåll

Citat:
Kanske dags att kvinnor börjar lyssna till dessa varningar.

Ja i synnerhet när det utrycks utav pojkar och män i alla åldrar…
Citera
2022-01-24, 18:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har man synpunkter på det och säger ifrån får man PK-Sverige på sig som anser att det är småflickornas rätt att ”utforska” då de söker sig fram till nån slags identitet.

Känner inte igen mig att man får PK-Sverige på sig. Och då har jag diskuterat detta många gånger med olika människor/grupper. Många vuxna verkar överens om att barn speglar/präglas på vuxenvärlden. Det är alltså "du och jag" som är problemet när 12 åriga flickor klär sig som prostituerade. Barn speglar "oss" och samhället som vi ger dem.
Citera
2022-01-24, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Självklart lägger förövare skulden på offer

Den enda tänkbara analysen är det att det är vanligt bland pojkar (och män) att tjata till sig bilder.

Verkar extremt ovanligt sätt till antalet som medverkade i enkätundersökningarna.

I synnerhet när det i slutändan handlar om ett urval av 800 av totalt 20’000+ deltagare.

Sen kan jag ju personliga tycka att deras föräldrar borde ta mobilen ifrån dem, tänk om någon tjatade på dem att skära halsen avsigsjälva,

För den enda tänkbara analysen är ju att flickor (och kvinnor) är enkla fjärrstyrda mähän…..
Citera
2022-01-24, 18:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är riktig visdom (i vår tid iallafall), även pojkar och män skulle behöva se på det så, och även visa stor förståelse och respekt då de bemöts av tjejer/kvinnor på det sättet.

Ja, det är nog bland det viktigaste man kan lära sina barn - "Lita inte på någon"
Citera
2022-01-24, 18:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Vi lägger nog faktiskt skulden på bilstöldsoffret om denne lämnar sin splitternya porsche utanför kiosken nere i Tensta centrum med förarsidans dörr på vid gavel och motorn igång. Merapi, du hamnar ofta i sådana här diskussioner där du på allvar sitter och menar att kvinnor och tjejer inte har något ansvar och inte kan förväntas skydda sig själva ens lite grann. Det här handlar specifikt om hur korkade tjejer som lyssnat på korkade kvinnor har skickat nakenbilder till någon ännu mera korkad femton år gammal kille som sedermera har visat den för sina vänner. Det enklaste sättet att få slut på det här är att flickorna inte tar nakenbilder. Att kvinnor inte talar om för dessa att det är okej. Att samhället "slut shamear" mycket mer än tidigare. Att förvänta sig att killar i den åldern ska sluta sprida dessa bilder är önsketänk. Simple as. Om det är lösningen så blir problemet aldrig löst.

Femtonåriga flickor är lika korkade som femtonåriga pojkar.

Det är ett brott att sprida vidare bilder utan samtycke från "upphovsmannen". Så samtidigt som kvinnor talar om för femtonåriga flickor att inte skicka bilder så måste män sluta ursäkta femtonåriga pojkar som sprider vidare bilder utan samtycke.
Citera
2022-01-24, 18:34
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Verkar extremt ovanligt sätt till antalet som medverkade i enkätundersökningarna.

I synnerhet när det i slutändan handlar om ett urval av 800 av totalt 20’000+ deltagare.

Sen kan jag ju personliga tycka att deras föräldrar borde ta mobilen ifrån dem, tänk om någon tjatade på dem att skära halsen avsigsjälva,

För den enda tänkbara analysen är ju att flickor (och kvinnor) är enkla fjärrstyrda mähän…..
Nej. Jag är närmare fyrtio och har genom åren fått kontakt med mängder av vuxna män som börjar tjata efter bilder. Iofs invandrare hela högen men det är definitivt ett strukturellt problem om de är så vana vid att kräva bilder även om det "bara" är selfies eller kroppsbilder. Vi sitter med en hel värld av förövare på nätet. Invandrarmän sitter därmed sannolikt och är nere i åldrarna och groomar mer naiva kvinnor och flickor. Precis som en mindre andel störda svenska män.

Klart att vi har en annan teknologisk värld och där är teknologin mer inblandad i förförelse osv men attityder av att kräva bilder visar på en utsatthet dagens tjejer lever med. Dagligen. Det är absolut inte en rättighet att hela tiden be (kräva) bilder. Män anser det. De ser med andra ord kvinnorna som objekt som ska lyda och agera som objekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in