2022-01-25, 07:54
Medlem
stor ökning av antal fall, ICU och döda i Israel vid morgonens uppdatering!
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-01..latest&uniformYAxis=0&pickerSort=asc&pickerMet ric=location&Metric=Cases%2C+hospital+admissions%2 C+ICU+patients%2C+and+deaths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=~ISR
Citera
2022-01-25, 08:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Precis som alla andra coronavirus som ingår i förkylningsgruppen. Vad skulle vara skillnaden menar du din hypokondriska tome. Menar du att vi ska utrota förkylningar? 😂

Visst vore det fantastiskt om vi skulle kunna utrota alla förkylningar! SÅ roligt är det nu inte att vara förkyld, plus att det kostar mycket för statskassan med all sjukskrivning och vabb, och ställer till problem på arbetsplatserna.

Jag tycker att det har varit fantastiskt de här två senaste åren, att slippa sådant! Och allt annat smittsamt också. Eftersom man hållit avstånd, undvikit folksamlingar inomhus (men levt om ordentligt utomhus båda pandemisomrarna, och det gick bra!) tvättat eller spritat händerna ofta, samt vant sig av vid att röra med fingrarna i ansiktet. Man får hoppas att de här goda vanorna sitter i efter pandemin!
Citera
2022-01-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Frågon var om det är traditionella säkra vaccin (sådana vi fick som barn) som ges till folket i Kina och Ryssland?

Det som ges i Sverige är amerikanska experimintella mRNA sprutor.

Förmodligen supersäkra!

Dom är ju kända för att ta hand om sin befolkning
Citera
2022-01-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst vore det fantastiskt om vi skulle kunna utrota alla förkylningar! SÅ roligt är det nu inte att vara förkyld, plus att det kostar mycket för statskassan med all sjukskrivning och vabb, och ställer till problem på arbetsplatserna.

Jag tycker att det har varit fantastiskt de här två senaste åren, att slippa sådant! Och allt annat smittsamt också. Eftersom man hållit avstånd, undvikit folksamlingar inomhus (men levt om ordentligt utomhus båda pandemisomrarna, och det gick bra!) tvättat eller spritat händerna ofta, samt vant sig av vid att röra med fingrarna i ansiktet. Man får hoppas att de här goda vanorna sitter i efter pandemin!

Din tomte, poängen var att man omöjligt kan utrota förkylningar. Du saknar uppenbarligen helt kunskap om virologi. Du får flytta till Månen om du vill slippa förkylningar och coronavirus 🙄
Citera
2022-01-25, 08:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Din tomte, poängen var att man omöjligt kan utrota förkylningar. Du saknar uppenbarligen helt kunskap om virologi. Du får flytta till Månen om du vill slippa förkylningar och coronavirus 🙄

Som sagt, de sista två åren har jag inte varit förkyld. Så visst skulle det GÅ att utrota dem. Skulle bara kräva en samordnad aktion över hela jorden. Några veckors lockdown, då viriluskerna inte kan hoppa över till några nya värdar - sedan är de döda, allihopa!
Citera
2022-01-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt, de sista två åren har jag inte varit förkyld. Så visst skulle det GÅ att utrota dem. Skulle bara kräva en samordnad aktion över hela jorden. Några veckors lockdown, då viriluskerna inte kan hoppa över till några nya värdar - sedan är de döda, allihopa!

Några veckors lockdown resten av evigheten för att slippa bli förkyld? Att söka hjälp för din hypokondri är nog en bättre lösning 👍
Citera
2022-01-25, 08:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu ger ju vaccinet i det närmaste noll effekt mot att smittas / insjukna. Det tyder väl snarare på bristande neutraliserande antikroppar??

Nej, det är en grov och missvisande förenkling.

Däremot ger vaccinet fortfarande bra skydd mot allvarlig sjukdom / död. Det tyder väl snarare på att T-cellsimmuniteten är fungerande?[/quote]

Citera
2022-01-25, 08:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Några veckors lockdown resten av evigheten för att slippa bli förkyld? Att söka hjälp för din hypokondri är nog en bättre lösning 👍

Fast jag har aldrig varit hypokondriker - i alla fall inte innan det här började, då de flesta människor blev det av uppenbara skäl. Men det ÄR lyxigt att slippa vara förkyld ett par gånger varje vinterhalvår. Man får försöka se fördelarna! Det blev också så tydligt, att man faktiskt kan förbättra sin situation, göra något själv - man är inte ett passivt offer för alla sjukdomar som grasserar. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på förut, jag har haft ett fatalistiskt tänk när det gäller sådant.
Citera
2022-01-25, 09:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Vet någon vilka vaccin det är som ges i Kina och Ryssland? Är det traditionella säkra vaccin som exempel ett sådant som ges mot polio?

Jag har inte läst om vaccinskadade/vaccindöda i Kina och Ryssland nämnligen.

I de länder som ger de amerikanska experimentella mRNA sprutorna har jag dock läst om massor av dödsfall bland vaccinerade, även flera barn som de lurat i dessa sprutor.
Det är nog ingen som vet vilka experiment som pågår i Kina, men Coronavac som Sinovac tillverkar är ett vaccin som används officiellt och det innehåller avdödat coronavirus. Samma teknik används i tex. poliovaccin.

Det ryska vaccinet Sputnik V är ett virusvektorvaccin, dvs. samma teknik som AstraZeneca använder i sitt vaccin.

Du ska nog vara lite källkritisk när du läser om en massa dödsfall i samband med covidvaccin. Man vet aldrig riktigt vad syftet är att lyfta fram dessa dödsfall och inte heller vem, vilka eller vilka länder som ligger bakom att de lyfts fram.
Citera
2022-01-25, 09:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Så eftersom naturlig immunitet ger upp till sex ggr bättre skydd än vaccin, när ska ni vaxxinfascister be all vårdpersonal om ursäkt som inte velat vaccinerat sig då de har naturlig immunitet, som ni hånat, mobbat och pissat på. Ni är så jävla ruttna. Ett gäng mobbare och flockdjur som drivs av diverse ruttna agendor och egoism snarare än omtanke för medmänniskor 🙄

Nu riktar du dig till mig som inte ansvarar för varken vårdpersonal eller deras vaccinstatus. Men personligen tycker jag vårdpersonal ska vaccineras både för sin egen skull och patienternas. Sen har jag hela tiden förespråkat 2g när det gäller vaccinpass dvs att genomgången sjukdom ska räknas, det är politikerna i Sverige som bestämt att vi inte ska ha det. Du förutsätter att all ovaccinerad sjukvårdspersonal har genomgått sjukdomen, så är det naturligtvis inte. Som vanligt lägger du ord i dina skribenters mun. Jag har prisat sjukvårdspersonalen under den här pandemin. Är det här skon klämmer, du är sjukvårdspersonal som vägrat vaccinera dig?
Citera
2022-01-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Däremot ger vaccinet fortfarande bra skydd mot allvarlig sjukdom / död. Det tyder väl snarare på att T-cellsimmuniteten är fungerande?

Nej, det är en grov och missvisande förenkling.[/quote]

Man behöver nog inte gå runt och vara så rädd för just coronadöden Hur ser din framtidsplan ut, vilken är din drömdödsorsak?
Citera
2022-01-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu riktar du dig till mig som inte ansvarar för varken vårdpersonal eller deras vaccinstatus. Men personligen tycker jag vårdpersonal ska vaccineras både för sin egen skull och patienternas. Sen har jag hela tiden förespråkat 2g när det gäller vaccinpass dvs att genomgången sjukdom ska räknas, det är politikerna i Sverige som bestämt att vi inte ska ha det. Du förutsätter att all ovaccinerad sjukvårdspersonal har genomgått sjukdomen, så är det naturligtvis inte. Som vanligt lägger du ord i dina skribenters mun. Jag har prisat sjukvårdspersonalen under den här pandemin. Är det här skon klämmer, du är sjukvårdspersonal som vägrat vaccinera dig?

Varför ens ha vaccinpass? Vilket syfte tjänar dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in