Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Att bromsa är detsamma som att dra ut på det, det inser du väl? Det är dessutom tveksamt om myndigheterna ska få använda vaccinpass som styrmedel för att "uppmuntra vaccinering". Då har de nog klart missbrukat pandemilagen och utövar maktmissbruk. Synd bara att fårskallar som du inte reagerar mot sådant oskick. Så sorgligt.
Jo, fast släpper man allt, just nu, så riskerar man att, med råge, överskrida den halv miljon som blir smittade av omikron ( officiellt plus mörkertetal), varje vecka. Bättre att avvakta, minst, två veckor till med att börja dra ner på restriktioner, och inte minst låta fler ta sin tredje dos. Sedan tror jag att vaccinpassen kommer att vara avvecklade, senast till sommaren.
Jag är nog lite mer försiktig än regeringen. Jag skulle ha behållt restriktionerna tills sista mars och tagit bort vaccinpassen den sista maj.
Jag vet att du känner dig "förtryckt". Men du tillhör då de ca 13 procenten och kanske kommande 7 procenten som själv valt att inte vaccinera sig emot Covid-19, trots att det är gratis och innebär, verkligen, en försumbar risk. Då har nog den stora minoritet som vill se en ny regering orsak att känna sig "förtryckta"!

Men vi accepterar detta. Du borde ockdå acceptera att samhället, för just din skull, vill motverka att du får svår sjukdom i Covid-19. Sedan är vi överens om att vaccinpassen bör avvecklas, frågan är bara när.