2022-01-25, 01:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hela viruset har inte muterat, sen går inte T-cellerna på hela viruset utan vissa specifika protein. D.v.s har du fått omicron så är du immun mot deltan, men har du fått deltan är du inte immun mot omicron. Det som gör att vaccinet förlorar effekt med tiden är framförallt T-cellsimmuniteten men den SKA minska med tiden, det är inte bra att gå runt med hyperladdade T-celler hela tiden, det skadar kroppen.

Nu ger ju vaccinet i det närmaste noll effekt mot att smittas / insjukna. Det tyder väl snarare på bristande neutraliserande antikroppar??

Däremot ger vaccinet fortfarande bra skydd mot allvarlig sjukdom / död. Det tyder väl snarare på att T-cellsimmuniteten är fungerande?
Citera
2022-01-25, 06:45
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Tar och frågar igen då vissa här missuppfattade min fråga.

Hur stor sannolikhet är det att pandemin tar slut i hela världen?

Jag har förstått att who har sagt att pandemin är snart över i europa och då syftar de på omikronvarianten. Men vad händer ifall den muteras och det kommer en ny variant, det finns ju redan en nt omikronvariant. Sedan biter inte viruset på vaccinet, inte ens med 3:e dosen, vilket resulterar i att de ska skapa en ny vaccin snart.

Alltså nyheten om att pandemin är snart över om 3 veckor i europa är ren lögn, då danmark har redan en ny variant och sedan finns det idag ingen vaccin som fungerar mot corona viruset och slutligen så finns det en risk att andra länder utvecklar nya varianter eller att viruset muteras där och sedan sprids till tex europa eller över hela världen.

Jag vet att viruset minskar och försvinner ett tag under våren men sedan kommer den ju tillbaks precis som övriga influensa men denna gång är det nya corona varianter där ingen vaccin fungerar.

Så kan man säga att pandemin är över?

Kommer vi kunna återgå tillbaks till våra arbetsplatser, skolor etc ?
Kanske är frågan felställd? Gör det något att vi har en pandemi?
Det som vi kallar våra endemiska sjukdomar är trots allt pandemier. Vi har pandemier varje år.

Hela "spektaklet" eller apparaten kring covid hade vi kunnat lägga ner sedan en tid tillbaka.
Anledningen till att folk är hemma är ju p.g.a. reglerna, inte för att de är sjuka(av covid vill säga).
Men om det kommer bli exakt som det var är svårt att säga. Jag tror inte det. Mindre fysiska möten blir nog det nya normala (obs:ren gissning). Men om t.ex. skolan passar på att ta mer makt över deras barn så hoppas jag folk visar nån slags ryggrad och säger stopp åtminstonde.

Virus som blir kvar tenderar att bli mindre skadliga för värden över tid. Detta är ett naturligt selektivt förlopp.
Covid har redan gått från helt ok/halvjobbig influensa till en väldigt mild en.

Vi behöver inget vaccin för omicron. Alltså, det är bra att ha om du är 80+ och multipelsjuk men om du överlevde förkylningar och influensa innan 2020 så gör du det nu också.

Mvh
Citera
2022-01-25, 07:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Tar och frågar igen då vissa här missuppfattade min fråga.

Hur stor sannolikhet är det att pandemin tar slut i hela världen?

Jag har förstått att who har sagt att pandemin är snart över i europa och då syftar de på omikronvarianten. Men vad händer ifall den muteras och det kommer en ny variant, det finns ju redan en nt omikronvariant. Sedan biter inte viruset på vaccinet, inte ens med 3:e dosen, vilket resulterar i att de ska skapa en ny vaccin snart.

Alltså nyheten om att pandemin är snart över om 3 veckor i europa är ren lögn, då danmark har redan en ny variant och sedan finns det idag ingen vaccin som fungerar mot corona viruset och slutligen så finns det en risk att andra länder utvecklar nya varianter eller att viruset muteras där och sedan sprids till tex europa eller över hela världen.

Jag vet att viruset minskar och försvinner ett tag under våren men sedan kommer den ju tillbaks precis som övriga influensa men denna gång är det nya corona varianter där ingen vaccin fungerar.

Så kan man säga att pandemin är över?

Kommer vi kunna återgå tillbaks till våra arbetsplatser, skolor etc ?

Någon form av flockimmunitet borde uppnås närmaste månaderna. Därefter varar den kanske ett par tre månader till. Tror mycket hänger på om man lyckas utveckla nya och bättre vacciner. Uppdaterade för att möta alla upptänkliga mutationer. Om inte blir det nog jobbigt igen efter ett tag. Den här sjukdomen lär komma igen, igen och igen...
Citera
2022-01-25, 07:08
Medlem
Drbeen Medical Lectures
Coronavirus Cross Immunity 18 Years After Infection with SARS-COV-1

This small but important study shows that SARS-COV-1 infection created memory cells that are activated after 18 years.
https://www.youtube.com/watch?v=C3qoR4uFH7g
Citera
2022-01-25, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
John Campbell hade ju en genomgång där det visade sig att naturlig immunitet är bäst, det tror jag också, om man är beredd att genomgå sjukdomen med alla de komplikationer det kan medföra (före omikron då).

Så eftersom naturlig immunitet ger upp till sex ggr bättre skydd än vaccin, när ska ni vaxxinfascister be all vårdpersonal om ursäkt som inte velat vaccinerat sig då de har naturlig immunitet, som ni hånat, mobbat och pissat på. Ni är så jävla ruttna. Ett gäng mobbare och flockdjur som drivs av diverse ruttna agendor och egoism snarare än omtanke för medmänniskor 🙄
Citera
2022-01-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon form av flockimmunitet borde uppnås närmaste månaderna. Därefter varar den kanske ett par tre månader till. Tror mycket hänger på om man lyckas utveckla nya och bättre vacciner. Uppdaterade för att möta alla upptänkliga mutationer. Om inte blir det nog jobbigt igen efter ett tag. Den här sjukdomen lär komma igen, igen och igen...

Precis som alla andra coronavirus som ingår i förkylningsgruppen. Vad skulle vara skillnaden menar du din hypokondriska tome. Menar du att vi ska utrota förkylningar? 😂
Citera
2022-01-25, 07:38
Medlem
Vet någon vilka vaccin det är som ges i Kina och Ryssland? Är det traditionella säkra vaccin som exempel ett sådant som ges mot polio?

Jag har inte läst om vaccinskadade/vaccindöda i Kina och Ryssland nämnligen.

I de länder som ger de amerikanska experimentella mRNA sprutorna har jag dock läst om massor av dödsfall bland vaccinerade, även flera barn som de lurat i dessa sprutor.
Citera
2022-01-25, 07:44
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag känner ett tiotal personer, bl.a. sjöfolk och politiker, på olika delar av Åland så jag vet ungefär hur det ligger till och det du påstår verkar inte stämma, inte med statistiken och inte med hur många smittade man rimligtvis känner till.

Det betyder inte att det du säger är fel, bara att det är extremt att känna och känna till så många smittade.
Vad jag har förstått så är ungefär 10 % av befolkningen på åland smittade.

Sedan vet jag att ÅHS haft det väldigt lugnt fram till jul ungefär, men sedan vet jag inte hur det gått.
Till dess några tiotal inlagda och tre, fyra, fem på IVA.
Ungefär 1 % av de smittade inlagda och 10 % av dessa på IVA.

Ja du Surtruten, kanske läge att tona ner. Vill du ha namn på vem som är chef på Kirran å dess underavdelningar? Eller vill du ha namn på någon överhuvudtaget inom Åland? Lek skön bäst du vill men skicka personligt åt mig annorstädes.
Citera
2022-01-25, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Vet någon vilka vaccin det är som ges i Kina och Ryssland? Är det traditionella säkra vaccin som exempel ett sådant som ges mot polio?

Jag har inte läst om vaccinskadade/vaccindöda i Kina och Ryssland nämnligen.

I de länder som ger de amerikanska experimentella mRNA sprutorna har jag dock läst om massor av dödsfall bland vaccinerade, även flera barn som de lurat i dessa sprutor.

Nej, du har inte läst om det…

Tycker du skall fundera en stund på varför..
Varför har du inte läst om allt annat skit som pågår där heller?
Kanske för att det skrivs om det som regimen vill..
Citera
2022-01-25, 07:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Men varför vägrar du fatta att mutationerna är harmlösa? Alltså du vill att alla ska dö så fort som möjligt eller vad är det för fel i ditt huvud?
Citera
2022-01-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu ger ju vaccinet i det närmaste noll effekt mot att smittas / insjukna. Det tyder väl snarare på bristande neutraliserande antikroppar??

Däremot ger vaccinet fortfarande bra skydd mot allvarlig sjukdom / död. Det tyder väl snarare på att T-cellsimmuniteten är fungerande?

Du är lurad liksom många andra. Vaccinet ger bara marginellt bättre skydd mot svår sjukdom och död! Totalt värdelöst om man ser till absoluta siffror och inte till procent. Fortfarande är det fler vaccinerade som dör än ovaccinerade och så har har det varit hela pandemin. Kom nu inte med ”ja men det är ju de gamla som dör”. Hör ni hur det låter???? Det är väl för sjutton dessa som vaccinet skulle skydda i första hand? Vilket svek!
Citera
2022-01-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej, du har inte läst om det…

Tycker du skall fundera en stund på varför..
Varför har du inte läst om allt annat skit som pågår där heller?
Kanske för att det skrivs om det som regimen vill..

Frågon var om det är traditionella säkra vaccin (sådana vi fick som barn) som ges till folket i Kina och Ryssland?

Det som ges i Sverige är amerikanska experimintella mRNA sprutor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in