2022-01-24, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det borde vara samma för åldrarna 11-99 som ligger på IVA men där ser vi inga höga tal för vaccinerade på IVA pga Covid 19 trots att så många är vaccinerade.

Varför skulle det vara samma. Låter jättekonstigt.

11-åringar och yngre är ju alltid de facito ovaccinerade.
Citera
2022-01-24, 18:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja Peter Malone med flera har vittnat om det, statistik finns givetvis om man gräver. Det börjar nu mer och mer dyka upp vittnesmål från ungdomar runt om i världen. Du får leta lite och gå in på de hemska högerextrema plattformarna bitchute & rumble.

Har du verkligen missat hur extrema vissa länder har varit? Barn och ungdomar har fått lida enormt
Nej, givetvis har jag inte misat hur extrema vissa länder är, men det innebär ju inte att ditt påstående om att självmord, missbruk och psykisk ohälsa har ökat lavinartat hos barn och ungdomar i hela världen och att IQ har sjunkit drastiskt hos utvecklande barn.

Om du vill att jag och kanske även andra ska tro på det du påstår är det nog bra om du också presenterar länkar som visar att det stämmer.

Det ligger säkert något i ditt påstående för vissa extrema länder.
Citera
2022-01-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä hade 30% av folket legat på IVA så hade vi haft seriösa problem, nu har vi bara lite problem. Det kan alltid vara värre.

WHO vet att det här börjar likna en vanlig flunsa. De vet bara inte hur de ska kunna backa ur det här på ett snyggt sätt än.
Citera
2022-01-24, 18:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Spanska EL Pais rapporterar lite data angående dödligheten i Omicron mellan ovaccinerande och vaccinerade i Katalonien. Under 50 år är det ingen nämnvärd skillnad, men det beror ju på att få i de åldersgrupperna avlider av covid överlag. Skulle vara intressant att se hur det ser ut för ovaccinerade vs vaccinerad för vanliga influensor. Med det sagt bör man vara medveten om att riskerna för ovaccinerade att bli sjuka är större, även om detta fortfarande liksom influensan främst slår mot gamla och sköra.

Det som är manipulativt hävdar jag är att man inte separerar gruppen ovaccinerad riskgrupp och ovaccinerade icke riskgrupp. Risken för en ovaxxad 70+ multisjuk är oändligt mycket högre än för en frisk 20-åring. Det är ett ohederligt sätt att presentera data.

Kod:
Döda mellan Dec 23 och Jan 12 per 100,000

Ålder 80+
Ovaccinerade: 255.17
Vaccinerade: 48.2

Ålder 70-79
Ovaccinerade: 61.1
Vaccinerade: 13.66

Ålder 60-69
Ovaccinerade: 15.15
Vaccinerade: 5.52

Ålder 50-59
Ovaccinerade: 4.53
Vaccinerade: 1.05

Ålder 40-49
Ovaccinerade: 1.18
Vaccinerade: 0.27

Ålder 30-39
Ovaccinerade: 0.53
Vaccinerade: 0

Ålder 20-29
Ovaccinerade: 1.36
Vaccinerade: 0.15

https://english.elpais.com/society/2022-01-18/the-success-of-covid-19-vaccines-against-omicron-vaccinated-up-to-five-times-less-likely-to-be-hospi talized.html

Detta visar mycket tydligt att vaccin inte är nödvändigt för personer under 50. Sorgligt att tänka på alla de unga som drabbats av hjärtmuskelinflammation/myokardit och andra allvarliga skador för att de blivit ilurade eller mer eller mindre tvingade att tacka ja till en medicinsk behandling de inte behöver.
Citera
2022-01-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Varför skulle det vara samma. Låter jättekonstigt.

11-åringar och yngre är ju alltid de facito ovaccinerade.

Du försökte förklara att det låg så mång ovaccinerade på IVA med Covid 19 med att det är många 0-11-åringar som ligger på IVA av andra anledningar men som är sjuka i Covid 19 och därför räknas som Covivd 19-patienter.

Jag påtalade då att den lilla grupp 0-11 år som ligger på IVA (av eventuellt andra anledningar) är liten och samma bör gälla för för åldersgruppen 12-99 år där majoriteten är vaccinerade - dvs det borde bli massa fall på IVA när 12-99-åringar ligger på IVA och samtidigt råkar ha Covid 19 men så är det givetvis.

Slutsatsen bör därför bli att ovaccinerade 0-11-åringar som ligger på IVA inte påverkar statistiken.
Citera
2022-01-24, 18:57
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Detta visar mycket tydligt att vaccin inte är nödvändigt för personer under 50. Sorgligt att tänka på alla de unga som drabbats av hjärtmuskelinflammation/myokardit och andra allvarliga skador för att de blivit ilurade eller mer eller mindre tvingade att tacka ja till en medicinsk behandling de inte behöver.
Kul att vi har ett antivaxxtroll till som nämner myokardit.
Du avfärdar de ungas dödstal eftersom de är så låga
-
samtidigt säger du att myokardit är hemskt.

Då ska du veta att antalet dödsfall i myokardit är ännu lägre hos just unga - alltså bör du rimligen avfärda det oxå, om du inte har någon sorts bipolär logik här förstås.
I Sverige dog 0 personer under 29 i myokardit under hela 2020. Enstaka dödsfall i gruppen 0-49.
Dessutom fick fler personer myokardit av covid än vaccinet, men jaja...
Citera
2022-01-24, 19:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Via mitt nätverk till sjöss samt att man följer med byskvallret på Åland så känner jag snarare till tusentals. En behövde uppsöka vård pga hans astma plus fetma
Jag känner ett tiotal personer, bl.a. sjöfolk och politiker, på olika delar av Åland så jag vet ungefär hur det ligger till och det du påstår verkar inte stämma, inte med statistiken och inte med hur många smittade man rimligtvis känner till.

Det betyder inte att det du säger är fel, bara att det är extremt att känna och känna till så många smittade.
Vad jag har förstått så är ungefär 10 % av befolkningen på åland smittade.

Sedan vet jag att ÅHS haft det väldigt lugnt fram till jul ungefär, men sedan vet jag inte hur det gått.
Till dess några tiotal inlagda och tre, fyra, fem på IVA.
Ungefär 1 % av de smittade inlagda och 10 % av dessa på IVA.
Citera
2022-01-24, 19:02
Medlem
Tjabo1973s avatar
Citat:
Det som är manipulativt hävdar jag är att man inte separerar gruppen ovaccinerad riskgrupp och ovaccinerade icke riskgrupp. Risken för en ovaxxad 70+ multisjuk är oändligt mycket högre än för en frisk 20-åring. Det är ett ohederligt sätt att presentera data.

Just detta tycker jag är märkligt att det inte finns bättre information om. Jag tror många ser framför sig en viss typ av rabiat ovaccinerad och tycker denne får skylla sig själv.
Citera
2022-01-24, 19:14
Medlem
Dr Cambells senaste video uppladdad precis nu...

Citat:
Really quite a significant paper to report today. People who have had natural infection with corona virus have got very high levels of ongoing immunity protection against disease and protection against hospitalization. So if someone has had the natural infection and then they are subsequently vaccinated, it really doesn't improve their level of protection.

This seems to have been completely ignored by the mainstream media. I haven't seen it mentioned on the BBC, I haven't seen this on NBC. I haven't seen this anywhere.

https://www.youtube.com/watch?v=25-iJKPA1CA

Här ser vi igen vilka ormar mainstream media är och att deras agenda är att fokusera på det negativa och trycka ut skrämselpropaganda som de vidriga kloaker de är.

Sen undrar jag också när Australien ska be Novak Djokovic om ursäkt. Had hade naturlig immunitet och således bättre skydd mot viruset än vaccinerade. Vi är nog många som såg absurditeten i att vaccinera sig direkt efter genomgången infektion med blev som vanligt kallade antivaxxers och foliehattar.
Citera
2022-01-24, 19:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Sen undrar jag också när Australien ska be Novak Djokovic om ursäkt. Had hade naturlig immunitet och således bättre skydd mot viruset än vaccinerade. Vi är nog många som såg absurditeten i att vaccinera sig direkt efter genomgången infektion med blev som vanligt kallade antivaxxers och foliehattar.

Han blev utslängd för att han ljög på sin visumansökan. Typ som att man åker i fängelset om man ljuger för en FBI-agent.
Citera
2022-01-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Han blev utslängd för att han ljög på sin visumansökan. Typ som att man åker i fängelset om man ljuger för en FBI-agent.

Nej, det är en ren lögn. Den verkliga anledning var:

Citat:
Anledningen till att Australien utvisade Novak Djokovic är nu känd. De tre domstolsdomarna ansåg att världsettan i tennis kunde utgöra en fara för folkhälsa och ordning

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/v5yVzL/anledningen-till-utvisningen-fruktan-for-demonstrationer

Det visar hur hysteriskt det hela är, särskilt i Australien, Nya Zeeland, Kanada, Frankrike och Österrike. Det är ett skämt.

Så, nu när det visar (och som många redan hävdat) att naturlig immunitet ger långt bättre skydd än vaccin, när ska de be om ursäkt?
Senast redigerad av Eskulap 2022-01-24 kl. 19:31.
Citera
2022-01-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Personer under 40 borde man nog inte vaccinera i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in