Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det här är förmodligen orsaken till att dessa "fina herrar" har blivit uteslutna ur Jehovas vittnen. Jag blir äcklad av att läsa deras inlägg, och därför blockerar dom.
Den främsta orsaken till uteslutning är sexuell omoraliskhet, sedan försöker dessa "fina och omtänksamma män" påstå att dom blev uteslutna för att dom tappat tron och inte längre vill vara med Jehovas vittnen. Det stämmer kanske, EFTER att dom inte längre vill följa dom moralnormer som Jehovas vittnen har.
Jag som kvinna blir då inte äcklad av hans inlägg, tycker de är underhållande eftersom jag kan förstå både ironi och ilska. Ett fd JV har rätt att vara förbannad, kan inte vara lätt att inse att man blivit grundlurad. Det borde ju du också förstå, du som varit Livets Ord-are eller vad det nu var.
Sexuell omoraliskhet inom JV är oftast något helt oskyldigt så som skvaller att man setts ensam ihop med en man/kvinna man inte är gift med. Många blir uteslutna just pga skvaller och hets. De som bör bli uteslutna så som pedofiler får oftast sitta kvar och får även stöd av organisationen under eventuella rättegångar.
Vi kan alla falla för synden, vi syndar varje dag. Allihopa, även du. Om vi söker frälsning efter lagen så är vi alla förlorade.