2022-01-17, 22:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tror inte Djokovic blir etta om han inte vaccinerar sig. Inte bara Australien som har regler.

Nej, frågan är ju hur långt han är beredd att driva det här. Det vore minst sagt tråkigt om karriären tar slut på det här sättet och det skulle påverka hans legacy negativt också.
Citera
2022-01-18, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nej, frågan är ju hur långt han är beredd att driva det här. Det vore minst sagt tråkigt om karriären tar slut på det här sättet och det skulle påverka hans legacy negativt också.

Djokovic har väl sannolikt redan haft covid någon gång under de senaste två åren. Vilket gjort honom immun. Alternativt att han redan var immun innan viruset började spridas (som vissa är). Varför ska han då ta en spruta?
För mig växer han av det här, att han står fast vid att han inte behöver ta de här sprutorna. Samt att han går emot införandet av vaccinpass och annat otäckt som tar ifrån oss vår frihet.

Med det sagt tycker jag ändå att det på något vis var väldigt skojigt det här, att han inte fick spela Känns ungefär som UO 2019, när han klantade bort det genom att bli diskad från hela turneringen när det var krattat för vinst.
Citera
2022-01-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Domaren ansåg att Djokovic inte hade givits tillräckligt med tid av tullpersonalen, att besvara frågor kring sin inresestatus, och att han därför skulle släppas ut från det immigrationsförvar där han hållits frihetsberövad.

Det betyder dock inte att ärendet var avslutat. Djokovic utvisades sedan från Australien då det framkom att han hade lämnat felaktiga uppgifter i sin visum ansökan och därmed inte "följt reglerna", vilket i sig inte hade något med domstolsbeslutet att göra.

Det var inte därför han blev utvisad, då skulle även Nadal ha blivit utvisad...
Citera
2022-01-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Vad har Elias för möjligheter att bli LL? Men framförallt hörrni, kan han bli förstaseedad?
Elias är bara ett avhopp från att få vara med nu. Visst har Tsitsipas haft lite skavanker med armbågen på sistone...? Vore kul med Ymer-Ymer.
Citera
2022-01-18, 14:43
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det var inte därför han blev utvisad, då skulle även Nadal ha blivit utvisad...

Är inte Nadal dubbelvaccinerad mot Covid-19?
Citera
2022-01-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Är inte Nadal dubbelvaccinerad mot Covid-19?
Stefan, kom in i matchen i AustralianOpen-tråden!
Citera
2022-01-21, 08:14
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag tycker att vi kan köra en ny variant i år, att man får skriva två namn. Har man rätt på det första får man 3 poäng, och har man rätt på det andra får man 1 poäng. Full pott ger alltså 12 poäng!

AO: Medvedev, Nadal
FO: Tsitsipas, Nadal
W: Federer , Murray
UO: Zverev, Cressy

AO: Nadal, Alcaraz
FO: Nadal, Thiem
WI: *Djokovic, Nadal ( Nadal, Berrettini om Novak ej deltar)
UO: Medvedev, Zverev

Topp 10:

1. Nadal
2. Zverev
3. Medvedev
4. Thiem
5. Djokovic
6. Tsitsipas
7. Alcaraz
8. Rublev
9. Sinner
10.Berrettini

Van de Zandschulp eller vad han heter, den andra nederländaren Griekspoor och Maxime Cressy blir årets Karatsev.
Citera
2022-01-21, 10:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica

Även om jag inte är nåt Nadal-fan så vore det rätt häftigt om du får rätt och han tar över förstaplatsen i Novaxx frånvaro(?) och dessutom brädar yngre konkurrenter som Medvedev och Zverev. Thiem har varit borta länge nu men säger sig vara på gång och avstod AO för att han inte hunnit förbereda sig optimalt snarare än för att han hade fortsatta skadeproblem, så vi får se. Cressy har ju kommit från ingenstans (närmare bestämt klättrat från plats 170 för ett år sen) och är rankad 70 nu efter att ha börjat året strålande, så kanske är det han som blir "Årets Karatsev". Jag väntar dock fortfarande på att se honom spela.
Citera
2022-01-23, 18:27
Medlem
mustams avatar
Kul med så många tennis intresserade här. Är det några som sett någon grand slam på plats?
Citera
2022-01-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Kul med så många tennis intresserade här. Är det några som sett någon grand slam på plats?
Här var det tomt!
Citera
2022-01-25, 23:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det här klippet kom upp bland mina förslag, absolut sevärt! Eva Asderaki-Moore - Wow! Imponerande.

Citat:
Eva Asderaki-Moore became the first ever female to chair umpire a men's Grand Slam final! Despite it being a Federer vs. Djokovic final, Eva was absolutely the star of the night with probably the greatest umpire performance in Tennis history if not sports in general!

https://www.youtube.com/watch?v=zaQqLXgDJl0
Citera
2022-01-26, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mustam

Tyvärr inte, men det är på min bucket list. Tyvärr verkar det vara krångligt att få tag på biljetter, man har ju liksom ingen lust att stå och köa en halv dag och hoppas på det bästa. US Open är väl drömmen, det skulle vara coolt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in