2022-01-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Borgs storhet var mycket större än dessa herrars. Det tror jag att de som kan tennishistoria håller med om.

Du har ingen aning om vad du pratar om.

Novak Djokovic och Roger Federer har just nu 20 GS-titlar var och båda har gjort det under en epok då dom haft Nadal och varandra som sina främsta konkurrenter och under en tid då tennisen är avsevärt mycket snabbare + mer intensiv.

BB spelade ca 800 matcher i sin karriär - Djokovic är redan uppe i 1200. Fedex nästan 1500....

Så hur i helvete kan BB vara mer framgångsrik och större än Fedex när den sistnämnda vunnit dubbelt så många titlar, spelat dubbelt så många matcher och är mer framgångsrik än BB oavsett hur vilken aspekt du tittar.

Till syvende och sist, Björn Borg själv säger att Fedex är den största någonsin : https://www.youtube.com/watch?v=2IHOQfI_FxY
Citera
2022-01-16, 18:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Du har ingen aning om vad du pratar om.

Novak Djokovic och Roger Federer har just nu 20 GS-titlar var och båda har gjort det under en epok då dom haft Nadal och varandra som sina främsta konkurrenter och under en tid då tennisen är avsevärt mycket snabbare + mer intensiv.

BB spelade ca 800 matcher i sin karriär - Djokovic är redan uppe i 1200. Fedex nästan 1500....

Så hur i helvete kan BB vara mer framgångsrik och större än Fedex när den sistnämnda vunnit dubbelt så många titlar, spelat dubbelt så många matcher och är mer framgångsrik än BB oavsett hur vilken aspekt du tittar.

Till syvende och sist, Björn Borg själv säger att Fedex är den största någonsin : https://www.youtube.com/watch?v=2IHOQfI_FxY

Vad annars skulle Borg säga tycker du?
Storhet behöver inte betyda antal vunna matcher. Borg hade en storhet som ingen annan har kommit nära. Dagens herrar är helt bortglömda om ett antal år medans Borgs namn lever vidare. Ingen vill väl ha kalsonger där det står Federer eller Djokovic på.
Citera
2022-01-16, 19:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Apropå att använda fallet Novaxx DjoCovid som politik ... Här har vi en serbisk president som inte tänker låta tillfället gå förlorat att plocka lite politiska poäng på hemmaplan. Det här att han beskriver behandlingen av stjärnan som "tortyr" känns ju lite ... sådär ... om man har minsta hum om modern balkansk historia.

Citat:
Presidenten attack efter utvisning

Australiens utvisning av Novak Djokovic har väckt stor ilska i hans hemland Serbien. Landets president rasar nu mot hur Australien hanterat situationen.

-Vi tror att det låg politik bakom beslutet. Och något som var ännu värre var den organiserade häxjakt som Novak Djokovic utsattes för, säger president Aleksandar Vucic enligt AP.

Presidenten beskriver Australiens behandling av Djokovic som "tortyr".

-De rent av torterade Novak Djokovic, för det var både psykisk och fysisk tortyr, säger presidenten.

(SVT Text)
Citera
2022-01-16, 19:53
Medlem
ingetbranicks avatar
Årets Grand Slam-vinnare:

AO: Medvedev, Zverev
FO: Djokovic, Nadal
WI: Djokovic, Zverev
UO: Zverev, Medvedev

Inga chansningar som förra året, som synes (bara därför gör väl Thiem en storstilad comeback och vinner på Roland Garros och Del Potro tar hem US Open). Med två alternativ blir jag bara ännu fegare. Som att halvgardera på stryktipset och spela säkert utan att försöka hitta skrällarna.

Allt med reservation för vad diverse pandemier och tillhörande restriktioner och krav på spelarna kan medföra, så klart. Djokovic kanske lägger av innan säsongen är slut, till och med. Hemska tanke, när vi gör den här listan nästa år kanske ingen av de tre stora längre är aktiv.

Så här ser jag framför mig att topp 10 ser ut vid 2022 års slut:

1. Djokovic
2. Medvedev
3. Zverev
4. Tsitsipas
5. Sinner
6. Nadal
7. Rublev
8. Alcaraz
9. Auger-Aliassime
10. Berrettini

Vem blir årets 27-åring, d.v.s. klättrar ā la Karatsev och går från relativ anonymitet till stjärnstatus vid 27 års ålder? Några av dem som rörde på sig redan under 2021 fortsätter nog att ta steg i karriären, som fransmannen Rinderknech (27 i juli), nederländaren van de Zandschulp (27 i oktober) eller kanske McDonald (27 i maj).

Årets stjärnskott? Jag har rätt dålig koll på juniorerna men inte finns det väl någon i paritet med Alcaraz? Så på det området tror jag att fjolårets uppstickare fortsätter att sticka uppåt och utöver Alcaraz tänker jag främst på Korda, Brooksby och Musetti. Jag är också spänd på blott 18-årige dansken Rune, f.n. rankad 102.

Slutligen tror jag att 2022 blir året då Benoit Paire efter att ha tankat alltför många matcher slutligen åker ur topp 50, blir avstängd och/eller begår ett terrordåd.
Citera
2022-01-16, 19:59
Medlem
Citat:
Vad annars skulle Borg säga tycker du?
Storhet behöver inte betyda antal vunna matcher. Borg hade en storhet som ingen annan har kommit nära. Dagens herrar är helt bortglömda om ett antal år medans Borgs namn lever vidare. Ingen vill väl ha kalsonger där det står Federer eller Djokovic på.

Federer är den mest populäre av alla bland de flesta. Inte bara för antalet titlar, utan även för hans väldigt eleganta spelstil. Han kommer att vara ett av de namnen som lever kvar längst från tennisen.

Gällande detta... tycker lite synd om ND i den delen att han tydligen fått besked först att det skulle vara ok, och att det tydligen lagligt var ok (Immigrationsministern Alex Hawke gick emot australisk domstol).

Så han verkar ju eg ha följt reglerna tydligen.

Hade Australiensarna varit mer tydliga från början, och stiftat lagar som blockerade honom istället för regeringsbeslut, så hade det varit mycket mer ok.
Att jag personligen tycker ND är en idiot som förtjänar det.. det är ju något man för försöka se förbi. Ska ju försöka vara rättvis mot alla oavsett vad man nu tycker om dom. Lite fel av att en regering går in och rättar domstolen till nackdel för en individ.

Nu verkar det som det blir den större frågan som blir avgörande för Australien, att inte verka eftergivna mot en stjärna när de är så pass hårda mot egna medborgare i vaccinationsfrågan.
Men lär inte gå att ändra på, så blir att släppa det nu.
Senast redigerad av adyring 2022-01-16 kl. 20:11.
Citera
2022-01-16, 21:33
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Borgs storhet var mycket större än dessa herrars. Det tror jag att de som kan tennishistoria håller med om.

Tror knappast att någon kommer att komma Borg ihåg lika väl som The Big 3 (+1).
Those were the golden times.
Citera
2022-01-17, 10:49
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Gällande detta... tycker lite synd om ND i den delen att han tydligen fått besked först att det skulle vara ok, och att det tydligen lagligt var ok (Immigrationsministern Alex Hawke gick emot australisk domstol).

Hade Australiensarna varit mer tydliga från början, och stiftat lagar som blockerade honom istället för regeringsbeslut, så hade det varit mycket mer ok.

Domaren ansåg att Djokovic inte hade givits tillräckligt med tid av tullpersonalen, att besvara frågor kring sin inresestatus, och att han därför skulle släppas ut från det immigrationsförvar där han hållits frihetsberövad.

Det betyder dock inte att ärendet var avslutat. Djokovic utvisades sedan från Australien då det framkom att han hade lämnat felaktiga uppgifter i sin visum ansökan och därmed inte "följt reglerna", vilket i sig inte hade något med domstolsbeslutet att göra.
Citera
2022-01-17, 15:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Federer är den mest populäre av alla bland de flesta. Inte bara för antalet titlar, utan även för hans väldigt eleganta spelstil. Han kommer att vara ett av de namnen som lever kvar längst från tennisen.

Att jag personligen tycker ND är en idiot som förtjänar det.. det är ju något man för försöka se förbi. Ska ju försöka vara rättvis mot alla oavsett vad man nu tycker om dom. Lite fel av att en regering går in och rättar domstolen till nackdel för en individ.

Nu verkar det som det blir den större frågan som blir avgörande för Australien, att inte verka eftergivna mot en stjärna när de är så pass hårda mot egna medborgare i vaccinationsfrågan.
Men lär inte gå att ändra på, så blir att släppa det nu.
Federer, Nadal och Bill Gates spelade tennis tillsammans i Sydafrika början av pandemin. Bill Gates är känd för som en mycket inflytelserik extrem vaccinförespråkare. Gissar att det fanns starka krafter mot att låta en ovaccinerad tennisetta spela i Australian Open, och att det låg mer bakom myndigheternas hårda attityd mot ND än vad som sägs officiellt.

https://www.sapeople.com/2020/02/16/watch-trevor-noah-bill-gates-federer-and-nadal-at-tennis-match-in-africa-cape-town/amp/
Citera
2022-01-17, 17:39
Medlem
ingetbranicks avatar
"Kul" att konspirationsteoretikerna från covidforumen har hittat hit också

Jag ser fram emot många intressanta inlägg om skurna backhands och halvvolleys framöver.
Citera
2022-01-17, 19:34
Medlem
Mitt årstips blir:
Ao- zverev, Medvedev
Fo- tsitsipas, Medvedev
Wi- Federer ,sinner
Uo- Medvedev, djoko

1-10:
Medvedev
tsitsipas
Zverev
Sinner
Norrman
Alcaraz
Fed
Au ger-Aliassime
Berretini

Djoko

Årets climber
Fed

Mest önsketankar givetsvis
Citera
2022-01-17, 21:24
Medlem
Citat:
Om 35 år? Absolut inte.

I deras hemländer så tror jag de allra flesta kommer veta det. Och "alla" vet nog inte vem Borg är om man går utanför Sveriges gränser.
Citera
2022-01-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Årets Grand Slam-vinnare:

AO: Medvedev, Zverev
FO: Djokovic, Nadal
WI: Djokovic, Zverev
UO: Zverev, Medvedev

Inga chansningar som förra året, som synes (bara därför gör väl Thiem en storstilad comeback och vinner på Roland Garros och Del Potro tar hem US Open). Med två alternativ blir jag bara ännu fegare. Som att halvgardera på stryktipset och spela säkert utan att försöka hitta skrällarna.

Allt med reservation för vad diverse pandemier och tillhörande restriktioner och krav på spelarna kan medföra, så klart. Djokovic kanske lägger av innan säsongen är slut, till och med. Hemska tanke, när vi gör den här listan nästa år kanske ingen av de tre stora längre är aktiv.

Så här ser jag framför mig att topp 10 ser ut vid 2022 års slut:

1. Djokovic
2. Medvedev
3. Zverev
4. Tsitsipas
5. Sinner
6. Nadal
7. Rublev
8. Alcaraz
9. Auger-Aliassime
10. Berrettini

Vem blir årets 27-åring, d.v.s. klättrar ā la Karatsev och går från relativ anonymitet till stjärnstatus vid 27 års ålder? Några av dem som rörde på sig redan under 2021 fortsätter nog att ta steg i karriären, som fransmannen Rinderknech (27 i juli), nederländaren van de Zandschulp (27 i oktober) eller kanske McDonald (27 i maj).

Årets stjärnskott? Jag har rätt dålig koll på juniorerna men inte finns det väl någon i paritet med Alcaraz? Så på det området tror jag att fjolårets uppstickare fortsätter att sticka uppåt och utöver Alcaraz tänker jag främst på Korda, Brooksby och Musetti. Jag är också spänd på blott 18-årige dansken Rune, f.n. rankad 102.

Slutligen tror jag att 2022 blir året då Benoit Paire efter att ha tankat alltför många matcher slutligen åker ur topp 50, blir avstängd och/eller begår ett terrordåd.

Tror inte Djokovic blir etta om han inte vaccinerar sig. Inte bara Australien som har regler.
Senast redigerad av jenlov 2022-01-17 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in