2022-01-23, 06:21
Medlem
Vet inte om det diskuterats..
Men tränarna...varför tillät dom vattensprutningen? Borde inte dom stoppat den, isf hade inte det här hänt..
Det är väl en del av tränarnas uppgifter, att se till att allt går schysst till?

Men såklart, absolut inte rätt på något vis det som hände!
Tråkigt för alla inblandade!
Citera
2022-01-23, 06:41
Bannlyst
Hur fan tänker man om man försöker skvätta vatten i ögonen på motståndarlaget? Rykten säger att det inte var vatten utan någon frätande blandning, jag var där och hörde skrik från flera av motståndsspelarna. Han som slog höll sig för ögonen och såg inte vart han svingade.

Vet inte vad ni tycker men jag är hellre utan mat en dag än utan ögon resten av mitt liv... Knulla dig Kid!!
Citera
2022-01-23, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Av att döma av bilderna så försvann flera tänder inklusive framtänder. Grabben kommer behöva nya tänder och flera års tandreglering. Försäkringsbolaget kommer betala det mesta, och i slutändan kommer det se bra ut, men ändå jobbigt att behöva gå igenom. Hoppas inte GM kommer undan med endast vilkorlig dom eller ynka böter.

Att disciplinnämnden överhuvudtaget släpper ärendet till den allmänna tingsrätten är ett mirakel. Normalt tas de här fallen i RFs disciplinnämnd och sedan blir det inte mer än så. Nu gjorde förvisso föräldrarna till offret en polisanmälan, men polis och åklagare brukar hänvisa till idrotten.

Det kommer att bli villkorlig dom. Det har hänt värre saker på en hockeyrink där spelaren (GM) bara har fått smäll på fingrarna.

När ska vi ta itu med problemen som finns i både hockey och fotboll?
Citera
2022-01-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Är kluven till det hela. Man är såklart 100% ansvarig för sin egen klubba, och du får aldrig svinga den i plytet på någon annan. Samtidigt så är det så många saker som går fel i den här händelsen. Aldrig i livet att avsikten var såhär grov, det tror jag inte. Ser snarare ut som en impulsreaktion efter att ha fått vatten stänkt på sig där man vill ge igen. Sen går det väldigt, väldigt fel och det blir hundra gånger grövre än vad tanken var från början.

Ja många fel begicks i den här situationen. Främst från de vuxna, för det var minst nio vuxna kring rinken (som har med spelarna att göra), dessa bör ha reagerat som vuxna ledare.

Spelarna:
Ja, killen dricker sitt vatten och spottar sedan rakt ut på planen och på sin motspelare. Motspelaren reagerar med att impulsivt mota ett slag som tyvärr träffar ansiktet illa. Hän är hänt. Men vad händer sedan?

Båset:
Händelsen utspelar sig framför två vuxna lagledare som står på bänken i båset. INGEN av dem kontrollerar spelaren! Utan istället håller de på att tjafsa med motståndarbåset och domare. Lagledarna i motståndarbåset skall ju för fasiken ta sina spelare till båset och sedan snacka med sina två inblandade spelare. Inte stå handfallna och ignorera läget.

Domarna:
Alla tre domarna har synfältet mot Hilles bås. Linjedomaren står placerad för hans blå linje, som är i direkt synförhållande mot händelsen. Han om någon skulle ha blåst direkt när han ser att en spelare har slagit med en hög klubba och en annan spelare har fallit ned i båset. Huvuddomaren står med ansiktet riktat rakt mot händelsen, även om puckförandet är i hörnet av rinken. Det är huvuddomarens rink, hans plan, hans ansvar, således skall han ha full översyn på vad som händer även när han koncentrerar sig på puckförandet, kan han inte koncentrera sig på båda så skall han blåsa av. De hade nyss tagit ut en utvisning före denna händelse (stackarn som sitter och slår i sargen i förbild) då bör domaren vara på sin vakt för mer ordningsstörning. Den bakre linjedomaren som tekade står också vänd mot händelsen. När en Hillespelare springer in och brottar ned denna Zacharias så tar det ett tag för domarna att reagera. Det är 6 spelare på planen och en brottningsmatch.

En linjedomare åker viftandes med armarna mot Hillebåset istället för att kontrollera skadan och direkt påkalla ambulans. Det är även domarnas jobb att påkalla sekretariatet att de behöver en ambulans på den här nivån.

Nu ska vi inte klandra domare då vi inte vet vad för erfarenhet dessa tre har. Men som vuxna ledare (om de är vuxna?) har de varit rätt tafatta. Det är inte förrän en Hillespelare skriker att sin lagkapten sprutar blod som domarna förstår vad som har hänt.

Hockeyn har stora problem då det inte längre är en idrott utan en ren boxningsring.
Citera
2022-01-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Hur fan tänker man om man försöker skvätta vatten i ögonen på motståndarlaget? Rykten säger att det inte var vatten utan någon frätande blandning, jag var där och hörde skrik från flera av motståndsspelarna. Han som slog höll sig för ögonen och såg inte vart han svingade.

Vet inte vad ni tycker men jag är hellre utan mat en dag än utan ögon resten av mitt liv... Knulla dig Kid!!
Så han hade då med sig syra i sin vattenflaska och skvätte på flera spelare under matchen?. Och dom spelarna skulle då inte anmäla det utan skvallra om det på snapchat? Verkar ju vara härlig ungdomsverksamhet i er stad 😂
Citera
2022-01-23, 12:50
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Måste ha tagit väldigt olyckligt med den skadan.

Ja, men du överskattar hur tålig en människokropp är. Speciellt i ansiktet.
Citera
2022-01-23, 16:44
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:

Vi såg i klippet att han inte höll sig för några ögon oht när han svingade, där han för övrigt höll klubban med båda händer. De så kallade ryktena är enbart lögn från dig eller så är det ett påhitt av Zacarias vänner och familj. Om det hade rört sig om något annat än vatten hade det redan kommit ut i media, speciellt om det var någon form av "frätande blandning" som du talar om.
Sluta ljug.
Citera
2022-01-23, 16:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Du vet ju ingenting om bakgrunden, hur länge det har pågått, vad den här liraren Kid är för snubbe både i ishallen och utanför.

Alla människor har en gräns och även om konsekvensen blev riktigt illa så tycker jag att det är lite rolig karma att han skulle spela Allan och det slutade med broken face. Tjoa och tjimma i båset, absolut. Men börjar man aktivt psyka motståndare så får någon till slut nog.

Tycker som sagt att slaget inte ser ut att vara menat att sluta så illa.
Först insinuerar du att det finns en "bakgrund" som skulle göra våldet proportionerligt. Berätta så att vi andra kan förstå.

Sen säger du motsägelsefullt att slaget inte var menat så illa, vilket man tolkar som att du istället tycker att intentionen var ett våld proportionerligt mot provokationen vi redan känner till.

Om du sitter på information som inte kommit fram i tråden så bidra med den. Om du tycker att våldet är proportionerligt så ser jag fram emot din min när jag drar upp tabben för att du stötte till mig i affärn.
Citera
2022-01-23, 17:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Varför har man frätande blandning i en vattenflaska? Man måste vara totalt blåst i huvudet om man tar till sådana metoder.
Citera
2022-01-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Av att döma av bilderna så försvann flera tänder inklusive framtänder. Grabben kommer behöva nya tänder och flera års tandreglering. Försäkringsbolaget kommer betala det mesta, och i slutändan kommer det se bra ut, men ändå jobbigt att behöva gå igenom. Hoppas inte GM kommer undan med endast vilkorlig dom eller ynka böter.

Inte säkert att det kommer se lika bra ut som innan.
En släkting till mig råkade ut för nästan exakt samma typ av käk och tandskada i samma ålder. Det blev en skugga mellan tandköttet och de nya tänderna som de satte dit, så det blir en illusion av att övre kanten av tänderna i överkäken ser mörkare ut.
Citera
2022-01-23, 19:28
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Först insinuerar du att det finns en "bakgrund" som skulle göra våldet proportionerligt. Berätta så att vi andra kan förstå.

Sen säger du motsägelsefullt att slaget inte var menat så illa, vilket man tolkar som att du istället tycker att intentionen var ett våld proportionerligt mot provokationen vi redan känner till.

Om du sitter på information som inte kommit fram i tråden så bidra med den. Om du tycker att våldet är proportionerligt så ser jag fram emot din min när jag drar upp tabben för att du stötte till mig i affärn.

Wow han slänger sig med förortsslang, schack matt liksom...

Det är ganska uppenbart av filmklippet att det inte är fråga om nått "yxhugg" som Aftonbladet skrev. Snarare en instinktiv reaktion där spelaren inte ens tittar åt båset när han viftar upp klubban. Man kan alltså inte prata om att det mosade fejset var en kalkylerad konsekvens av spott eller skvätt med vatten.

För det andra insinuerade jag inget förutom att du inte har en aning om backstoryn vilket ytterligare kan (eller inte kan) ge kontext till våldshandlingens proportion.
Citera
2022-01-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Varför har man frätande blandning i en vattenflaska? Man måste vara totalt blåst i huvudet om man tar till sådana metoder.

Han hade inga frätande saker i vattenflaskan, då han drack ur den innan han spottade. Det syns mycket väl på filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in