Han är nästan där,
men inte riktigt än. Det verkar som att han försöker sälja in bilden av sig själv som motsatsen till den hämndlystna sadist han är.
Citat:
"Hade jag varit honom hade jag snarare funderat över vad som fick mig att hamna i den här situationen."
Hade inte snuten behövt förhålla sig till vissa regler hade Henko själv fått höra detta för flera år sedan, såsom en feg men intrigskapande drama queen.
Citat:
"En situation där han trakasserade politiker, folks närstående och barn. Var på vägen gick det från att bara försöka trolla och överlista människor till att agera hotfullt?"
Samma fråga är relevant i Henkos fall. Han var mycket bättre när han låtsades bry sig om kvinnor och rasifierade.
Citat:
"Nej hade jag varit ute efter hämnd hade jag valt att konfrontera honom framför hans familj mm..."
Utan att förstå det blottar Henrik sin egna gränslöshet i och med detta påstående. Ta detta från det mest hämndlystna fanskap Henrik lyckats få efter sig: en hämnd blir inte bättre om du har "offrets" familj framför dig eller inte. Men att Henko däremot förstått att familj stoppar många från att hämnas är uppenbart eftersom hans familj fått agera sköld för hans skit när det väl börjat hetta till i flera år nu. Sambons hotbild som han menar är mot honom på grund av antirasism har ju inte skadat hans antirasistiska alibi heller.
Hade Henko varit kriminell men i övrigt varit samma skitperson han faktiskt är hade han varit en sån där jävla fitta som skrivit sig hos nån vän med barn hemma, trots att han vet att en granatjävel kan komma inflygande vilken sekund som helst eftersom folk som skapar obalans i regel tar ut sig själva. Men det är ju alltid välkommet om en polares unge dör på kuppen också, då kan fokus skifta från att man varit en fitta till att ett barn som man valde att skriva sig på samma adress som har dött. Henko kör en light-version med nån dubbelvikt sambo som inte tål trafik utanför huset. Hennes åsikt har ingen hört bör dock tilläggas, eftersom den alltid framförs av Henko på fyllan.
Citat:
"Nej det handlar om att en sån här man har sedan länge missbrukat sin rätt till anonymitet."
Varför grinar Henko då över att han själv har lyckats avslöja på vilken adress han bor?
Citat:
"Men så lätt kommer han inte att komma undan"
Dito, men ditt övermod försvann som en skyddad identitet för en sambo som inte längre är hotad när du insåg att det var han du sökt sju kontaktförbud mot som du ville träffa.
Knäckfrågan är väl varför jag ska respektera Henkos krav på frid i livet bara för att han är tydlig med att han inte vill ha kontakt, när detsamma inte gäller "Glam"? Henko verkar närmast nöjd över att ha skapat ångest hos den han tror är Glam.
Grattis, eller något. Tro inte att jag mår dåligt när du skådespelar ångestfylld på Twitter med det sagt.