2022-01-19, 16:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lag till Ruhpolding och nu senast EM har man kommunicerat på förbundets sida.

Har sett indikationer på att Olsbu ändrat sig och kanske inte står över allt, men finns inget lag på pränt. Vi kommer bli varse herrarnas lag inom nån timme när startlistan släpps iaf, men där förväntas väl hela OS-laget köra.

Aha, jag hade någon konstig ingång till deras sida och såg inget av nyhetsartiklar eller liknade men ser nu bla uttagningen till EM.
Citera
2022-01-19, 19:10
Medlem
Nu har Frankrike även officiellt spikat OS-laget.

Quentin Fillon-Maillet, Emilien Jacquelin, Simon Desthieux, Fabien Claude, Antonin Guigonnat, Eric Perrot, Julia Simon, Anaïs Bescond, Chloé Chevalier, Justine Braisaz, Anaïs Chevalier, Paula Botet.
Citera
2022-01-19, 21:25
Medlem
Jag har en skidskyttefråga som jag funderat över.

Vapenvård. Med alla de skott som avlossas lär det ju krävas regelbunden vapenvård av bössorna. Är detta något som deltagarna i landslaget sköter helt själva eller har de andra som gör det åt dem? Misstänker att man betraktar sitt vapen som en ganska personlig egendom som man inte vill att så många ska fippla med, men samtidigt är ju vapenvård inte alltid så kul.

Någon som vet?
Citera
2022-01-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Vapenvård. Med alla de skott som avlossas lär det ju krävas regelbunden vapenvård av bössorna. Är detta något som deltagarna i landslaget sköter helt själva eller har de andra som gör det åt dem? Misstänker att man betraktar sitt vapen som en ganska personlig egendom som man inte vill att så många ska fippla med, men samtidigt är ju vapenvård inte alltid så kul.

Någon som vet?

Jeg husker i hvert fall flere skiskyttere som har snakket i intervju om at de sitter på hotellrom og rengjør våpenet.
Citera
2022-01-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Någon som vet?

I någon intervju så tror jag att det var Hanna som nämnde att de sköter det dagliga själv, men att de lämnar till en vapentekniker någon eller några gånger per år.
Citera
2022-01-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riwarde
I någon intervju så tror jag att det var Hanna som nämnde att de sköter det dagliga själv, men att de lämnar till en vapentekniker någon eller några gånger per år.

Det låter ju rimligt. Tack!
Citera
2022-01-20, 21:30
Medlem
Emma Nilsson har bekräftad corona och kommer missa även EM. Symptomsmässigt däremot bara lättare förkylning så är tillbaka i träning.
Citera
2022-01-21, 15:02
Bannlyst
Hela Monas framtid står på spel nu. Nu har hon chansen att vinna.. sabbar hon detta är detta kört. Hela hennes förtroende som skidskytt står på spel. Att hela tiden hitta orsaker till att inte komma på pallen måste få ett slut. Idag är det domedagen för Mona..efter många år i VC har hon aldrig gjort ledningen glad med bara besvikelser när allt skall avgöras. Alltid varit tjejen som klarat sig att vara helylle..dags att visa att hon har något som liknar pannben..

OBS: MONA MISSAR SOM VANLIGT I SISTA SKJUTNINGEN!

..men kan komma på pallen ändå..BLEV TREA! GRATTIS!👍
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-21 kl. 15:38.
Citera
2022-01-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Hela Monas framtid står på spel nu. Nu har hon chansen att vinna.. sabbar hon detta är detta kört. Hela hennes förtroende som skidskytt står på spel. Att hela tiden hitta orsaker till att inte komma på pallen måste få ett slut. Idag är det domedagen för Mona..efter många år i VC har hon aldrig gjort ledningen glad med bara besvikelser när allt skall avgöras. Alltid varit tjejen som klarat sig att vara helylle..dags att visa att hon har något som liknar pannben..

OBS: MONA MISSAR SOM VANLIGT I SISTA SKJUTNINGEN!

..men kan komma på pallen ändå..BLEV TREA! GRATTIS!👍

Frågan är faktiskt om hon trots allt skall in i stafettlaget?
Kapacitetsmässigt så är det inget snack om att Mona har trumfen i skrivande stund över Anna.
Jag skulle välja att ta ut Mona till distansen och därefter utvärdera prestationen.
Citera
2022-01-21, 16:23
Medlem
Finns säkert redan i tråden men....................

Hur ser kvalificering ut till damernas mass start?

Jag har förstått att dom 15 bäst placerade i totala cupen är direktkvalificerade men resten?

Ser ut att bli en hård kamp om den 15:e platsen i totalen!
Citera
2022-01-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Finns säkert redan i tråden men....................

Hur ser kvalificering ut till damernas mass start?

Jag har förstått att dom 15 bäst placerade i totala cupen är direktkvalificerade men resten?

Ser ut att bli en hård kamp om den 15:e platsen i totalen!

De som presterar bäst på mästerskapet,dvs OS får resterande platser.
Citera
2022-01-21, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frågan är faktiskt om hon trots allt skall in i stafettlaget?
Kapacitetsmässigt så är det inget snack om att Mona har trumfen i skrivande stund över Anna.
Jag skulle välja att ta ut Mona till distansen och därefter utvärdera prestationen.

Nej, hon sabbade mixed i OS 2018 och höll på att sabba damstafetten om inte Anna och Hanna styrde upp det och gjorde kanonsträckor. Hon måste prestera såhär flera ggr.

Hon har bara skjutit noll i stående 2 ggr i år. Ena gången sköt hon 3 i första stående. Vi kan inte riskera en medalj. Det handlar om att i första hand säkra en medalj..inte riskera den.

Ja, hon är kvalad till distansen och masstart. Man får alltid utvärdera under OS också. Kul att hon kunde visa att hon kan komma på pallen. Nu var en del av de bästa inte med men det var bra ändå.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-21 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in