Citat:
Ursprungligen postat av
Krockich
Är detta rimligt?
Distans: Hanna, Elvira, Mona, Anna
Sprint/jakt: Hanna, Elvira, Linn, Stina
Masstart: Hanna, Elvira, Mona och Får alla starta om fler är kvalificerade? Stina kan ju exempelvis kvala in om hon gör det bra i sprint o jakt?
På damsidan har ledningen verkligen ett lyxproblem, om än ett knepigt sådant. Men det räcker med en förkylning (för att inte tala om "pesten", som Ferry säger) så blir det genast betydligt enklare för Lukas m.fl.
Om alla är friska och krya så gissar jag att uttagningen blir som följer (i den ordning som loppen går):
Mixed: Linn, Hanna
Distans: Hanna, Elvira, Linn, Mona
Sprint/jakt: Hanna, Elvira, Mona, Stina
Stafett: Linn, Anna, Hanna, Elvira
Masstart: Hanna, Elvira, Mona, ???
Kommentar: Om ledningen vill göra det lätt för sig tar de ut de fyra bäst placerade i världscupen till alla lopp inkl. stafetten och så Hanna och Elvira i mixeden. Vem kan kritisera det? MEN jag tror att de är smartare än så och försöker optimera utfallet och samtidigt låta alla tävla. Med den bredden kan de unna sig det.
Frågetecken: Orkar verkligen Hanna åka alla loppen? Om nån ska klara det är det nog hon, men det är inte givet att hon kör mixedstafetten. Med tanke på Monas hjärnspöken - och inte minst allt snack som varit kring detta - så tror jag att de petar henne i stafetten till förmån för Anna, och den petningen blir lättare att motivera nu när Mona kvalat in till masstarten. Peta Linn i sprint (och efterföljande jaktstart)? Samma sak där, det blir väldigt många lopp för Linn annars. Bättre att ge Stina chansen och låta Linn komma utvilad till stafetten. MEN skulle Linn ta medalj på distansen och/eller köra klart fortare än Mona tror jag att hon tar Monas plats i sprinten.