2022-01-26, 12:37
Medlem
Alkibiadess avatar
Verkar som skidskyttarna flyger ut via Helsingfors medan längdåkarna flyger ut via Oslo. Bra att hålla avstånd till norrmännen just nu
Citera
2022-01-26, 14:13
Medlem
Skottheim med DNS i EM.
Citera
2022-01-26, 14:26
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du behöver inte försöka berätta för mig vad jag är och/eller tycker.

Naturligtvis är min slutsats exakt korrekt. Det fungerar inte eftersom hon blev smittad. Det kan inte bli enklare än så. Jämför jag med mig själv som inte använt någon försiktighetsåtgärd, som skiljer sig från hur jag alltid har levt, och inte blivit smittad så inser man ganska snabbt att hon överdrivit sina försiktighetsåtgärder utan att lyckas.

Ursäkta en kanske näsvis fråga, men vad har detta i en tråd om skidskytte att göra?
Citera
2022-01-26, 14:27
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Skottheim med DNS i EM.

Alltid oroande med DNS i dessa tider, framförallt som åtminstone Mona träffat Skottheim senaste tiden.
Citera
2022-01-26, 15:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Ursäkta en kanske näsvis fråga, men vad har detta i en tråd om skidskytte att göra?

Att skidskyttarna väljer smartare förhållningssätt och inser att allt inte går att skydda sig mot. Tror ingen bland dessa är så panisk som den beramade längdåkaren.

Det har ju alltid varit så att även en gammal hederlig bondförkylning inför eller under ett mästerskap ofta är katastrof.
Citera
2022-01-26, 15:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Weng har riskminimerat men haft otur, det enda sättet att vara helt säker är att isolera sig utan några mänskliga kontakter över huvud taget, och det går ju inte när man är idrottare.

Om man inte heter Johan Olsson förstås
Edit: Har för mig att Ferry också va noga med att isolera sig inför stora mästerskap. Så visst går det.....till viss del.
Citera
2022-01-26, 15:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du behöver inte försöka berätta för mig vad jag är och/eller tycker.

Naturligtvis är min slutsats exakt korrekt. Det fungerar inte eftersom hon blev smittad. Det kan inte bli enklare än så. Jämför jag med mig själv som inte använt någon försiktighetsåtgärd, som skiljer sig från hur jag alltid har levt, och inte blivit smittad så inser man ganska snabbt att hon överdrivit sina försiktighetsåtgärder utan att lyckas.

Du hade blivit underkänd på grundkurs 1A i logik eftersom det är en fullkomligt ologisk slutsats. Sen hade du blivit utskickad ur klassrummet för att du fortsatte tjafsa och inte accepterade att du kan ha fel

Kul att du gör dubbelfel genom att hävda anekdotisk bevisföring; eftersom DU inte har blivit sjuk trots att du inte vidtagit några försiktighetsåtgärder så är sådana meningslösa
Citera
2022-01-26, 15:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om man inte heter Johan Olsson förstås
Edit: Har för mig att Ferry också va noga med att isolera sig inför stora mästerskap. Så visst går det.....till viss del.

Risken finns ju även att bli smittad på vägen dit eller när man är där. Sedan kan man ju även bli skadad. Att världen blivit så galen att den jagar smittade lika frenetiskt nu som för två år sedan, när till och med den smittade sopan Strandhäll meddelar sig enligt nedan, är både komiskt och tragiskt på samma gång:
Mår efter omständigheterna okej. Ser fram emot att vara tillbaka helt och hållet snarast möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du hade blivit underkänd på grundkurs 1A i logik eftersom det är en fullkomligt ologisk slutsats. Sen hade du blivit utskickad ur klassrummet för att du fortsatte tjafsa och inte accepterade att du kan ha fel

Kul att du gör dubbelfel genom att hävda anekdotisk bevisföring; eftersom DU inte har blivit sjuk trots att du inte vidtagit några försiktighetsåtgärder så är sådana meningslösa

Jag har i övrigt inte diskuterat någon allmängiltig slutsats. Bara konstaterat fakta. Det är du som försöker få det till någon logisk koppling om omständigheter och sammanhang.

Det är som jag säger. Hennes överdrivna paniska försiktighetsåtgärder hjälpte inte henne. Du kan fortsätta i din grundkurs 1 A. Du är väl inne på femte försöket?
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-01-26 kl. 16:29.
Citera
2022-01-26, 18:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska skidskyttelaget har nu lyft från Helsingfors.
Citera
2022-01-26, 20:23
Medlem
Lite surrealistisk kontrast mellan de olika landslagen. Dorothea Wierer är fortfarande kvar i Italien, posar med nya bilder och visar upp sitt nya hus för sina insta följare medans de svenska skidskyttarna sitter på plan mot Beijing och har varit på läger tillsammans i tio dagar isolerade från omvärlden utan att ha träffat sina nära och kära. Svenskarna tar det här på betydligt mer allvar.
Citera
2022-01-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Verkar som skidskyttarna flyger ut via Helsingfors medan längdåkarna flyger ut via Oslo. Bra att hålla avstånd till norrmännen just nu
Dock delar då de svenska skidskyttarna plan med de finska skidåkarna som lämnade smittohotellet i Seiser Alm i går
Citera
2022-01-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Lite surrealistisk kontrast mellan de olika landslagen. Dorothea Wierer är fortfarande kvar i Italien, posar med nya bilder och visar upp sitt nya hus för sina insta följare medans de svenska skidskyttarna sitter på plan mot Beijing och har varit på läger tillsammans i tio dagar isolerade från omvärlden utan att ha träffat sina nära och kära. Svenskarna tar det här på betydligt mer allvar.

Wierer har holdt seg helt isolert, selv fra sin mann, og siden hun er født og oppvokst i høyden i Antholz så trenger hun ikke høyde trening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in