2022-01-07, 18:20
Avslutad
Tycker det är jobbigt att behöva bläddra bland trådtitlar när jag söker på en film t ex. Istället för att, som jag är ute efter, läsa om filmen, vad folk tycker om den osv, så kommer det oftast upp inlägg från trådar likt: Efterlyser du en film.., Rekommendera mig en film som liknar.., Gissa filmen via bilden.. osv. Dessa trådar handlar inte om filmen och är inte givande att läsa. Så frågan är om det går att söka på ett ämne och kunna välja bort trådar som man inte vill få sökresultat ifrån? Jag vill aldrig ha sökresultat ifrån Gissa filmen via bilden-tråden eftersom att sökresultatet är exakt mitt sökord utan någon annan som helst intressant information varför det blir lite meningslöst.
Citera
2022-01-07, 20:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Tycker det är jobbigt att behöva bläddra bland trådtitlar när jag söker på en film t ex. Istället för att, som jag är ute efter, läsa om filmen, vad folk tycker om den osv, så kommer det oftast upp inlägg från trådar likt: Efterlyser du en film.., Rekommendera mig en film som liknar.., Gissa filmen via bilden.. osv. Dessa trådar handlar inte om filmen och är inte givande att läsa. Så frågan är om det går att söka på ett ämne och kunna välja bort trådar som man inte vill få sökresultat ifrån? Jag vill aldrig ha sökresultat ifrån Gissa filmen via bilden-tråden eftersom att sökresultatet är exakt mitt sökord utan någon annan som helst intressant information varför det blir lite meningslöst.

Rekommendationer och gissningar ligger ju inte direkt i Filmforumet så söker du enbart där slipper du det mesta av det.
Citera
2022-01-21, 14:01
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Jag har stängt av mina privata meddelanden för att inte behöva ägna dessa någon tankeverksamhet.

Jag får dock den lilla röda siffer-notisen om att det finns nya olästa meddelanden och när jag klickar på kuvertsymbolen möts jag av texten;

Du har stängt av privata meddelanden. Du kan inte se eller skicka privata meddelanden förrän aktiverar funktionen genom att redigera dina alternativ.

Så långt allt frid och fröjd.

Mina två frågor;
1. Får de som skickar meddelanden till mig ett meddelande om att ”Användaren har avaktiverat privata meddelanden”, eller dylikt?
2. Om, mot förmodan en moderator vill något, kan de då skicka meddelanden som behöver läsas innan man kan skriva och läsa i forumet?
Citera
2022-01-21, 14:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Jag har stängt av mina privata meddelanden för att inte behöva ägna dessa någon tankeverksamhet.

Jag får dock den lilla röda siffer-notisen om att det finns nya olästa meddelanden och när jag klickar på kuvertsymbolen möts jag av texten;

Du har stängt av privata meddelanden. Du kan inte se eller skicka privata meddelanden förrän aktiverar funktionen genom att redigera dina alternativ.

Så långt allt frid och fröjd.

Mina två frågor;
1. Får de som skickar meddelanden till mig ett meddelande om att ”Användaren har avaktiverat privata meddelanden”, eller dylikt?
2. Om, mot förmodan en moderator vill något, kan de då skicka meddelanden som behöver läsas innan man kan skriva och läsa i forumet?
1. Nej en avsändare får ingen notis om att du stängt av PM-funktionen, eller om du blockerat någon enskild användare.
2. Jag har skickat ett PM till dig, så får vi se. Lite osäker på den frågan..
Citera
2022-01-21, 14:40
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
1. Nej en avsändare får ingen notis om att du stängt av PM-funktionen, eller om du blockerat någon enskild användare.
Tack.

Nej, ingen speciell notis eller dylikt, ser bara att siffran ökat med ett, men kan inte se avsändare.

Får väl ha en rutin att då och då faktiskt aktivera pm då förmodar jag.
Citera
2022-01-21, 15:11
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Tack.

Nej, ingen speciell notis eller dylikt, ser bara att siffran ökat med ett, men kan inte se avsändare.

Får väl ha en rutin att då och då faktiskt aktivera pm då förmodar jag.
Ett alternativ till att stänga av PM-funktionen helt, är att blockera enskilda användare i stället (ifall du får oönskade PM från någon).
Citera
2022-01-22, 05:30
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Nu har jag inte testat detta på ett tag.
Men senast jag testade att skicka PM till ett av mina smurfkonton som jag hade stängt av PM-funktionen på, så fick jag felmeddelandet som löd ungefär: "Medlemen har valt att stänga av PM-funktionen" .
Om en användare är blockerad däremot, så får denne inget felmeddelande om denne skickar PM.

Och beträffande om moderatorer skickar PM till en användare som stängt av PM-funktionen, så kommer det fram ändå, och visar siffra vid PM-ikonen, och klickar man på PM-ikonen möts man av meddelandet att man måste aktivera PM-funktionen för att se PM:et.
Så, när en moderator skickar PM, svarar på RP och skickar PM, delar ut en varning, kommer PM alltid fram och en siffra syns vid PM-ikonen.

Om en varning delas ut så måste den accepteras via PM:et, det är förmodligen det som är "kärnan" i varför moderatorers PM alltid kommer fram oavsett aktiverad eller avaktiverad PM-funktion.
Citera
2022-01-29, 02:26
Bannlyst
Hej Flashback, ville skapa en signatur men saknar helt funktionen, är detta för att jag inte skrivit tillräckligt med inlägg? När kan man skapa en signatur?
Citera
2022-01-29, 03:43
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Hej Flashback, ville skapa en signatur men saknar helt funktionen, är detta för att jag inte skrivit tillräckligt med inlägg? När kan man skapa en signatur?

När man har varit medlem i en månad och skrivit 50 inlägg.
Citera
2022-01-29, 12:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
När man har varit medlem i en månad och skrivit 50 inlägg.
Det krävs Laidback-status för att få signatur, dvs 200 inlägg och 6 månaders medlemskap.
(FB) Signaturer visas bara för inloggade
Citera
2022-01-30, 03:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Det krävs Laidback-status för att få signatur, dvs 200 inlägg och 6 månaders medlemskap.
(FB) Signaturer visas bara för inloggade

Helt rätt, jag snurrade till det. Tack för rättningen.
Citera
2022-02-10, 14:35
Medlem
Loggas ut från Flashback på laptopen när jag browsar men inte mobilen.

Har jag för dålig uppkoppling i min dosa? Ni vet vad en dosa är va?

Det går ibland inte ens att skicka ett inlägg då jag blir utloggad tills det att jag ska skicka det.

Sen ibland funkar det normalt.

VAd händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in