Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Men... nyss var det ett smärre slott i toppskick - som dessutom tillhörde en större släktgård (står till och med i ingressen) och var värt så fruktansvärt mycket pengar.
Som du säkert inte noterat - för du förstår inte bättre - så står det en lite text under bilden.
Det står att Ebba (sedan i imperfekt) "skulle tagit över den 16 september"...
Det betyder att det gått minst en månad sedan kontraktet skrevs. Det betyder att solen faktist står lägre - alla jämförbara tider på dygnet.
Vi VET ett ungefärligt klockslaget och datumet för kontraktsskrivningen. Vi vet hur vädret var - stråladen sol.
Att åka dit en mulen dag, senare på hösten, köra med lågt iso, ställa sig mitt i huset - så långt från alla fönster som möjligt och tända en massa ljus för att vilseleda läsaren - det är att skapa en lögn. Det är att lura, bedra och föra bakom ljuset.
Påtal om att vilseleda; vad exakt försöker artikeln att vilseleda läsarna om med de tända ljusen menar du?
Och på tal om att vilseleda, var har jag pratat om slott? Och fruktansvärt mycket pengar?
Hur gör du kopplingen till mitt inlägg med ”slott”och ”fruktansvärt mycket pengar” när jag nu i mitt inlägg enbart pratar om ljuset/ mörkret i rummet?
På det har jag helt tydligt skrivit att artikeln är skriven i november, så du behöver inte försöka vrida det till att jag försöker vilseleda någon.
Aldrig har jag sett en tråd med så mycket anklagelser om lögn. Hur man än gör så ljuger man. Eller så ljuger Esbjörn. Eller så ljuger media.
Även om man både citerar, länkar och visar på att det är en fundering, ett tyckande eller en spekulation så ljuger man. Eller så är man idiot, underbegåvad eller ” mongo”.
Det är verkligen ett dåligt sätt att argumentera.