2022-01-20, 21:51
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
I polisförhöret var det vid 3 på eftermiddagen.
I Expressen var det i sken av kandelabrar och månljus.
Välj själv vilken som är troligast…..
Han sa även i en tidig artikeln när affären blev offentlig att han inte minns när eller i vilket sammanhang kontraktet blev påskrivet. Det är verkligen olika bud.
2022-01-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Esbjörn lämnar ingen uppgift om när röjningen skulle ha skett och är väldigt oklar på den punkten vilket säkert till en viss del kan förklaras av att förhöret med honom hålls den 14 januari, nästan 5 månader efter att kontraktet skrevs under. Esbjörn har ju även en del problem med minnet.
Esbjörns babbel i det där polisförhöret pr tel är så totalt uppåt väggarna att jag misstänker att barnskändaren (och ev Majkgård och Pernroth-Lüllma) suttit bredvid och sufflerat för att få [TADA!!!] "dokumentation från polisen" på att Esbjörn inte är vid sina fulla fem.
Skulle heller inte förvåna mig om just det där tok-förhöret var barnskändarens enda intention med att polisanmäla röjningen. Tydligen blev hans babbel lite föööör bra, ty svarandesidan åberopade ju inte den förhörande polisen som vittne på att Esbjörn är totalsnurrig.
Senast redigerad av ksitpeks 2022-01-20 kl. 22:10.
2022-01-20, 22:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Han sa även i en tidig artikeln när affären blev offentlig att han inte minns när eller i vilket sammanhang kontraktet blev påskrivet. Det är verkligen olika bud.

Esbjörns uttalande i media och polisförhör skall tas med en nypa salt då det sällan stämmer överens med bevisningen som är inlämnad av hans ombud.
Det var väl även så illa så att de fick gömma undan Esbjörn efter intervjun i TV4. Lite som Löfven efter att han ”inte hade sett det komma”.
2022-01-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja för det första så är ju Ebba orsaken till att Esbjörn träffar nästan alla på din lista. Om Ebba följt restriktionerna hade Esbjörn bara träffat en på din lista.
Så att Esbjörn ville sälja sitt hus har inget med saken att göra?
Hade han inte velat sälja så hade han ju inte sett till att få till stånd en affär.
Ingen affär betyder ingen kund.
Hade sedan Esbjörn rakryggad stått för sitt ord skött affären i enlighet med kutym och jordabalken så hade han inte behövt träffa någon annan är Ebba och vittnet som var med vid kontraktsskrivningen.
Frågor på det?
2022-01-20, 22:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Du gör dig bara löjlig som hävdar något som du inte kan bevisa, som att det har brutits mot några råd eller restriktioner. Din mamma hade säkert goda skäl att inte vilja träffa dig men det är inget som vi skall ta hänsyn till här i tråden. Med tanke på din lögnaktiga historia så kan vi utgå ifrån att du ljuger och inte vill presentera några bevis.

Jag har googlat tråden och hittar inget fall där ett försäkringsbolag har godkänt Binninge som ombud så vi kan väl utgå ifrån att du ljuger även gällande detta.
Det dör var lågt, att påstå saker om min mamma.
Du ska googla på Google och inte i tråden om googlar på Google så hittar du det.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nu ljuger du igen. Hon har aldrig erkänt uppsåt. Missat vad uppsåt innebär?
Googla det.

Därefter följer hon lagen eftersom hon noterar att hon gjort fel, accepterar straffet och betalar.

Det brott hon gjort är i de flestas ögon inget brott, att nämna att en person har en dom i hovrätt för bl a försök till våldtäkt av barn speciellt eftersom den är sann. De flesta tycker det brottet är avsevärt mycket värre.
Det är klart hon erkänner uppstår. På pappret hon skrev på ( hon och andra som tar straffföreläggande) står det att Ebba begick handlingen med upsåt.

Faktumet att du förningar hennes brottslighet är inte konstigt. Alla kriminella föringar och ursäktar alltid sin egen kriminalitet.
2022-01-20, 22:18
Medlem
Citat:
Du ska googla på Google och inte i tråden om googlar på Google så hittar du det.

Det är klart hon erkänner uppstår. På pappret hon skrev på ( hon och andra som tar straffföreläggande) står det att Ebba begick handlingen med upsåt.

Faktumet att du förningar hennes brottslighet är inte konstigt. Alla kriminella föringar och ursäktar alltid sin egen kriminalitet.
De vet tydligen inte vad hon godkänt:
” Jag har i dag har skrivit på ett strafföreläggande, angående den anmälan som gjorts mot mig om förtal”, skriver KD-ledaren på sociala medier-plattformen.”

“Jag ansåg att hur jag handlade var inom det tillåtnas gräns, då uppgifterna finns tillgängliga på internet för var och en som vill läsa. Jag ansåg att detta innebar att uppgifterna var allmänt kända och att det därför var försvarligt att lämna dem i den aktuella situationen”, skriver hon.

Ingenstans säger uppsåt utan tvärtom. Andra citerade stycket visar just motsatsen till uppsåt.

Men lägg ut en bild på det du påstår annars är det bara skitsnack. Visar du en bild så ändrar jag mig.

Men säger du att alla kriminella ursäktar sin brottslighet så innebär det ju att herr b är kriminell enligt dig…eller hur.
2022-01-20, 22:24
Medlem
Citat:
Det är ett brott så ringa att det i princip inte går att förringa...
Du måste väl själv inse det?
2022-01-20, 22:26
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Men snälla glada rumpan det står inte så på strafföreläggandet man skriver under.
Det står vilken gärning, när det skett, var det skett och att man godtar föreläggandet.
Samma som på bötesföreläggandet du skriver under, när farbror blå stoppar dig när du kört för fort.
Har du aldrig sett en bot eller ett bötesföreläggande ens på bild i media?
2022-01-20, 22:28
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Ja just ja, hade du googlat försäkringsbolag ännu?
2022-01-20, 22:59
Medlem
Citat:
Inte jag, för jag har ingen egen kriminalitet att förringa. Har inte ens rökt cannabis.
Men jag förringar gärna andras, t ex Ebbas.
Det var en välgärning att hon outade att barnskändaren binninge är dömd för sexualbrott.
Svinet gick ju där och solade sig i glansen från tv-kamerorna och trodde att han äntligen skulle bli Juristen med stort J. Kort därpå försvann han från alla tidningsskriverier, stängde sin hummer- och champagnesida på fejan (åtminstone för andra än sina nära och kära) och försvann tillbaka in i barnskändarnas skuggrike, förhoppningsvis för evigt. Tillsammans med, gissar jag, ett symboliskt skadestånd på en spänn.

Tack Ebba.

EDIT:
Hittade du ngt försäkringsbolag när du googlade barnskändaren binninges uppdrag som "juridiskt" ombud?
Senast redigerad av ksitpeks 2022-01-20 kl. 23:03.
2022-01-20, 23:33
Medlem
Citat:
Esbjörn lämnar ingen uppgift om när röjningen skulle ha skett och är väldigt oklar på den punkten vilket säkert till en viss del kan förklaras av att förhöret med honom hålls den 14 januari, nästan 5 månader efter att kontraktet skrevs under. Esbjörn har ju även en del problem med minnet.
Men han minns detaljer runt kontraktet, exempelvis att det stod Sjönära högst upp..
2022-01-20, 23:58
Medlem
Citat:

Framförallt skall det betraktas i ljuset av att Esbjörn framhärdar i en lögn om att han är dement, och därför har ett behov av att framställa sig själv som dement.

Men alla vet att det bara är en massa charader, han har väl lärt sig av charlatanen, hans eget ombud, den grova våldsbrottslingen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in