2022-01-20, 13:29
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag svarar vilka jag vill, Punkt!

Jag behöver inte bevisa att man inte skulle umgås med gammal och sköra under 2020. Alla minns det själva, de flesta har dessutom egna erfarenheter av äldre i deras nätverk de inte fick träffa.

Jag nöjer mig så bra med att lägga fram mina bevis på att Ebba bröt restriktionerna på ett högst olämpligt sätt. Det står dig och alla andra fritt att inte tycka det. Men det är inte jag som framstår som korkad i en sådan argumentation.

Måste vara skönt för dig som är lite ”von oben” och inte behöver bevisa något.

Fastigheten har en glasveranda ✅
Det går en museijärnväg över trädgården ✅
Binninge är godkänd som ombud av försäkringsbolag✅
Ebba har brutit mot coronarestriktioner när hon träffade Esbjörn ✅
Esbjörn har inte brutit mot coronarestriktioner när han träffade Ebba ✅
Med mera ✅
2022-01-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
De har faktiskt även en som Esbjörn undertecknat själv, aktbil 68.
Och sen driver de därefter linjen att Esbjörn har varit så pass kognitivt handikappad så han inte förstår vad han skriver på...
2022-01-20, 13:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Eftersom det är viktigt att veta när saker inträffar så kollar vi lite…

Förhandling i juli och augusti
Köpeavtal 20 augusti
Röjning Tomt 30 augusti
Planerad tillträdesdagen som inte blev av 16 september
Statsministerns uttalande om armlängds avstånd och undvik privata fester 24 september
Margaux privata 40 årsfest 26 september
Esbjörn vägrade träffas ens på telefon under hösten trots att det finns dokumenterat covid åtgärder i Karins inlagor
Esbjörn finns i ett antal intervjuer i expressen under aktuell tid utan covid åtgärder synliga

Ebba har enbart kunnat smitta retroaktivt vilket inte är möjligt. Esbjörns ev åtgärder för att undvika smitta är okända.

Trots många politikers, bla stats och finansministers, uttalanden har de varit ute bland folk själva.

De rekommendationer som fanns gick till största delen ut på att skydda äldre vilket gick så där. Det framgår av coronakommisionen att regeringen var huvudansvarig.

Naturligtvis var det oförsiktigt av Ebba att träffa en äldre man inomhus, särskilt som att Ebba själv vid patriledardebatten i juni-20 uttalat de omtalade orden” med bestått mod”.

I juni-20 gick regeringen ut med :

”Fortsatt allvarligt läge - nya restriktioner kan bli aktuella

Enligt Folkhälsomyndigheten är det inte resor i sig som sprider smitta utan de sociala kontakterna, därför är det viktigt att var och en fortsatt tar stort personligt ansvar och följer råden om försiktighet och social distansering. Läget är fortfarande allvarligt och övriga restriktioner om exempelvis trängsel på serveringar och rekommendationer för riskgrupper ligger kvar. Om kurvan över svårt sjuka vänder uppåt igen kan nya restriktioner bli aktuella.”

[url= https://www.regeringen.se/artiklar/2020/06/lattade-reserestriktioner-i-sommar/[/URL]

Det är inte oväsentligt hur Ebba agerar för att kunna köpa Esbjörns fastighet, hur hon kontaktar honom och vistas i samma hus som honom. Dessutom hade hon med sig en väninna vid ett tillfälle.

Man kan inte skylla ifrån agerandet med att säga att Esbjörn själv inte verkade orolig eller begärde avstånd. Ansvaret ligger helt och hållet på varje individ i samhället, då inkluderat Ebba.

Det har inget att göra med hur övriga personer i regeringen agerat. Nu handlar det om Ebba och hennes agerande.

I mina ögon visar hon på att hon för ut ett budskap synnerligen hårt, medan hon själv agerar genom att med ” berått mod” riskera att smitta en åldring.

Det visar återigen att Ebba säger en sak men anser att hon själv står över både lag och restriktioner för att kunna få till affären.

Det säger mig också att hon inte är en ärlig person. Ytterligare en spik i kistan när det gäller hennes trovärdighet i hur affären kommit till, i mina ögon.
2022-01-20, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Var det inte så att Esbjörn ljög ihop att det skrevs kontrakt och röjdes samtidigt i tel förhöret ang Ebbas påstådda olovliga trädfällning..
I hela det förhöret sitter han f.ö. och försöker spela dum och sitter och svamlar, noggrant instruerad att försöka framstå som totalt väck i huvet. Hela pajaseriet iscensatt av barnskändaren binninge.

Eller var det när han med Brännvinström och blåljög om hur mörkt det var vid kontraktsskrivningen ?

Nån som minns ?

Hur vet du att han ljög?
Finns det något bevis från firman som röjde vilka datum de varit där?
2022-01-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte oväsentligt hur Ebba agerar för att kunna köpa Esbjörns fastighet, hur hon kontaktar honom och vistas i samma hus som honom. Dessutom hade hon med sig en väninna vid ett tillfälle.

Man kan inte skylla ifrån agerandet med att säga att Esbjörn själv inte verkade orolig eller begärde avstånd. Ansvaret ligger helt och hållet på varje individ i samhället, då inkluderat Ebba.

Det har inget att göra med hur övriga personer i regeringen agerat. Nu handlar det om Ebba och hennes agerande.

I mina ögon visar hon på att hon för ut ett budskap synnerligen hårt, medan hon själv agerar genom att med ” berått mod” riskera att smitta en åldring.

Det visar återigen att Ebba säger en sak men anser att hon själv står över både lag och restriktioner för att kunna få till affären.

Det säger mig också att hon inte är en ärlig person. Ytterligare en spik i kistan när det gäller hennes trovärdighet i hur affären kommit till, i mina ögon.
Nej det är inte oväsentligt - däremot så är det rätt väldokumenterat och absolut INGEN - utom du och några andra människor som är helt besatta av att baktala Ebba - har haft några synpunkter på just den biten.
Inte Esbjörn
Inte hans ombud
Inte domstolen
Inte häxorna i Eastwi... - förlåt Odalagården
Inte Säröpiraten
Inte den okända flickan i foajén
Inte Binninge
Inte....

Kan du inte berätta varför?
Senast redigerad av martinator 2022-01-20 kl. 13:49.
2022-01-20, 13:48
Medlem
Citat:

Jag behöver inte bevisa att man inte skulle umgås med gammal och sköra under 2020. Alla minns det själva, de flesta har dessutom egna erfarenheter av äldre i deras nätverk de inte fick träffa.

Jag nöjer mig så bra med att lägga fram mina bevis på att Ebba bröt restriktionerna på ett högst olämpligt sätt. Det står dig och alla andra fritt att inte tycka det. Men det är inte jag som framstår som korkad i en sådan argumentation.

I stället för att sitta och svamla kan du väl tala om vilket försäkringsbolag som godkänt barnskändaren binninge som ombud och i viket / vilka mål.
2022-01-20, 13:53
Medlem
Citat:
Hur vet du att han ljög?
Det var Esbjörn Bolin som sade i polisförhör att kontraktet skrevs 15.00 senare sade han att det skedde i månljuset av två kandelabrar. Tror du att båda påståendena är sanna?
2022-01-20, 13:58
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:

Tala om nu, vilket försäkringsbolag som godkänt barnskändaren binninge som ombud och i viket / vilka mål.
2022-01-20, 14:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hur vet du att han ljög?

Enligt Ebbas mor var de där den 30/8 och ett par dagar senare. Fanns med i en artikel i tidningen. Var nog ingen firma, utan släkt och vänner, som röjde.

Att det skulle ha röjts på kontraktsdagen tror jag inte på. Hur lång tid har de inte hållit på och röjt, för så lite resultat? Då borde det också finnas fler potentiella vittnen vad som hände före/efter kontraktsskrivningen.
2022-01-20, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det är inte oväsentligt - däremot så är det rätt väldokumenterat och absolut INGEN - utom du och några andra människor som är helt besatta av att baktala Ebba - har haft några synpunkter på just den biten.
Inte Esbjörn
Inte hans ombud
Inte domstolen
Inte häxorna i Eastwi... - förlåt Odalagården
Inte Säröpiraten
Inte den okända flickan i foajén
Inte Binninge
Inte....

Kan du inte berätta varför?

Herregud.
Har jag sagt att de har haft det?

Typiskt retoriskt grepp att vända det jag själv skriver ( att Esbjörn inte själv verkar ha sagt något om det) mot mig.

Du får det alltså att framstå att jag påstår något, och dessutom rikta blicken åt annat håll.

Det har absolut ingen betydelse varför Esbjörn inte verkar ha tagit ansvar över restriktionerna och sin egen eller andras hälsa.

Det handlar om hur vårdslöst och risky Ebba agerar när hon vill köpa huset.

Tänk om någon faktiskt hade blivit smittad. Tänk om Esbjörn hade drabbats av covid. Tänk om…

Var det värt risken
2022-01-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur lång tid har de inte hållit på och röjt, för så lite resultat?
Bedömt från bilderna som bifogades så borde det där tagit en timme med motorsåg.

Hade de röjt i den omfattning som Esbjörn ger sken av i förhöret så hade tomten varit ett kalhygge (nåja)
2022-01-20, 14:25
Medlem
Citat:
Tänk om någon faktiskt hade blivit smittad. Tänk om Esbjörn hade drabbats av covid. Tänk om…

Var det värt risken
Men nu BLEV inte esbjörn smittad, så det är ett högst teoretiskt resonemang.

Dock kanske du skall fundera lite på riskbedömningen när det gäller den vidare hanteringen av ärendet.
Hade Esbjörns ombud/vänner sett till att han innan tillträdesdagen meddelat att han ville häva köpet och ordnat med ETT möte för att lösa det så hade antalet tillfällen Esbjörn riskerade att bli smittat varit på ett minimum.

Det är inte Ebba som obstruerat det här ärendet och sett till att det blivit en massor med möten med människor, det är Esbjörns ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in