2022-01-20, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
För det första handlar detta inte om vad Esbjörn gjort. Utan vad Ebba gjort.

Det går inte heller att ursäkta Ebbas beteende genom att peka på någon annan. Att peka på någon annan istället för att bemöta kritik är sorgligt vanligt i denna tråd.

Rak fråga.

Tycker du det är okey att påstå att regeringen medvetet släppt in smittan på äldreboende, och samtidigt umgås med en åldring själv.
Har Esbjörn haft synpunkter på att de träffades?
Blev Esbjörn smittad?
Har han gett uttryck för att han under processen var rädd för att smittas?
Hur tänkte han kring att han bodde på en kursgård, där folk kom och gick?
Hur tänker han kring alla mediaträffar han höll, hur han fyllde upp det gamla huset med fotografer och journalister?
Hur tänkte han kring alla möten med ombuden sina?
Luktar pengarna annorlunda för att kontraktet skrevs i coronatider?
2022-01-20, 11:20
Medlem
Citat:

Det går inte heller att ursäkta Ebbas beteende genom att peka på någon annan. Att peka på någon annan istället för att bemöta kritik är sorgligt vanligt i denna tråd.

Rak fråga.

Tycker du det är okey att påstå att regeringen medvetet släppt in smittan på äldreboende, och samtidigt umgås med en åldring själv.

Kan du bevisa att hon inte följde de rekommendationer när hon träffa esb?
2022-01-20, 12:02
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Rak fråga.

Är inte handlingen i tråden huvudsakligen vad Esbjörn har gjort efter att köpeavtalet signerades?
Om man jämför handlingarna av parterna under tvisten, har inte Ebba gjort något klandervärt.
Katrin har heller inte haft så mycket göromål, om man nu jämför ombudens arbetsinsatser och antal.
Det beteende som inte går att ursäkta är Esbjörns & co beteende efter att fastigheten sålts.
Varken Esbjörn eller Ebba har haft något klandervärt beteende under själva försäljningsprocessen.
Tråden handlar om vad som skett efter försäljningen och tvisten som varit, nu om ”överklagan”.
Det finns helt enkelt inget beteende att ursäkta Ebba för, tvist inleddes då Esbjörn inte dök upp på banken.
Katrin är ombud och har skött ärendet klanderfritt, parter deltar inte i tvister då ombud sköter detta.
Ebba har förtalat Binninge fast hon talat sanning och sonat detta, hör inte hit i tråden men bör nämnas.
Då det är enda klandervärda beteende ni kan haka upp er på, men som sagt det hör inte hit.

Pandemin har en egen tråd och ingen här har ens varit smittad, så hänvisar er till den tråden istället.
Förtalsmålet har också en egen tråd så känner ni er manade att diskutera, gör det där istället.
2022-01-20, 12:08
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Rak fråga.

Kanske bättre att vi överlåter åt coronakommissionen att bedöma om smittspridningen verkligen bekämpades så effektivt som möjligt medan vi ägnar oss åt Ebba och Esbjörn.

Esbjörn har givetvis lika stort ansvar som Ebba för hur de träffades. Esbjörn eller hans ombud har inte heller haft några synpunkter på detta och all tillgänglig dokumentation där pandemin berörs nämner att de har hållit avstånd och vidtagit de restriktioner som FHM har utfärdat.
2022-01-20, 12:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kan du bevisa att hon inte följde de rekommendationer när hon träffa esb?
Du bevisar det genom att bekräfta att de träffades.
Många träffade inte sina äldre alls. Ebba skriver dessutom själv att De gick igenom färger som varit i rummet från början. Att Esbjörn och Ebbas son satt i köket. Samt att kontraktet skrevs i köket.
2022-01-20, 12:16
Medlem
Citat:
Många träffade inte sina äldre alls. Ebba skriver dessutom själv att De gick igenom färger som varit i rummet från början. Att Esbjörn och Ebbas son satt i köket. Samt att kontraktet skrevs i köket.

Vilken månad var det? Gällande rekommendationerna då?
Satt esb på ålderdomshem?
Kan du bevisa att hon inte följde rekommendationer om avstånd, mask eller likande?

Du kan även svara alla de andra.
2022-01-20, 12:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Vilken månad var det? Gällande rekommendationerna då?
Satt esb på ålderdomshem?
Kan du bevisa att hon inte följde rekommendationer om avstånd, mask eller likande?

Du kan även svara alla de andra.
Jag svarar vilka jag vill, Punkt!

Jag behöver inte bevisa att man inte skulle umgås med gammal och sköra under 2020. Alla minns det själva, de flesta har dessutom egna erfarenheter av äldre i deras nätverk de inte fick träffa.

Jag nöjer mig så bra med att lägga fram mina bevis på att Ebba bröt restriktionerna på ett högst olämpligt sätt. Det står dig och alla andra fritt att inte tycka det. Men det är inte jag som framstår som korkad i en sådan argumentation.
2022-01-20, 12:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Eftersom det är viktigt att veta när saker inträffar så kollar vi lite…

Förhandling i juli och augusti
Köpeavtal 20 augusti
Röjning Tomt 30 augusti
Planerad tillträdesdagen som inte blev av 16 september
Statsministerns uttalande om armlängds avstånd och undvik privata fester 24 september
Margaux privata 40 årsfest 26 september
Esbjörn vägrade träffas ens på telefon under hösten trots att det finns dokumenterat covid åtgärder i Karins inlagor
Esbjörn finns i ett antal intervjuer i expressen under aktuell tid utan covid åtgärder synliga

Ebba har enbart kunnat smitta retroaktivt vilket inte är möjligt. Esbjörns ev åtgärder för att undvika smitta är okända.

Trots många politikers, bla stats och finansministers, uttalanden har de varit ute bland folk själva.

De rekommendationer som fanns gick till största delen ut på att skydda äldre vilket gick så där. Det framgår av coronakommisionen att regeringen var huvudansvarig.
Tack en till som har koll på när saker skedde.

Det finns tydligen igen skam i kroppen på alla dessa som om och om igen gör samma misstag att försöka få det att framstå som att hon först for runt sen försökte smitta gubben.

Ett litet tipps till alla som hela tiden gör om samma fel, tänk till och kolla upp för
annarsr det ett exeplariskt fall av dummhet att hela tiden göra samma fel och inte lära sig något av det.
2022-01-20, 12:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Så du har inga bevis på hon bröt mot restriktionerna.

Merrybum har givetvis inga bevis på att varken Esbjörn eller Ebba bröt mot någon restriktion när de träffades för att göra upp fastighetsaffären.
Det ligger inte i hennes intresse utan hon kör på med sitt rättshaveristiska narrativ, upprepa en lögn tillräckligt många gånger så att det till slut blir en trådsanning.
2022-01-20, 12:44
Medlem
Citat:
Jag svarar vilka jag vill, Punkt!

Jag behöver inte bevisa att man inte skulle umgås med gammal och sköra under 2020. Alla minns det själva, de flesta har dessutom egna erfarenheter av äldre i deras nätverk de inte fick träffa.

Jag nöjer mig så bra med att lägga fram mina bevis på att Ebba bröt restriktionerna på ett högst olämpligt sätt. Det står dig och alla andra fritt att inte tycka det. Men det är inte jag som framstår som korkad i en sådan argumentation.

Givetvis har du all rätt att ständigt vara off-topic.

Dessutom är det din rätt att skriva om Esbjörns glasveranda och järnväg på hans tidigare tomt.

Du har även påstått dig citera från en sekretessbelagd fup.Det är din rätt

Du har rätt till alla dina lögner. Bara vi slipper dem.
2022-01-20, 12:48
Medlem
Citat:
Fast rekommendationen förbjöd inte folk att träffas...
Du har nog missuppfattat det där lite.
2022-01-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Dom med ja.
fast Piff & Puff körde väl på transportfullmakt från Binninge (har jag för mig)
De har faktiskt även en som Esbjörn undertecknat själv, aktbil 68.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in